București, 5 iunie 2019 – OTP Bank România a înregistrat o creștere de 112% a volumului de finanțări noi acordate pentru agricultură în cursul anului 2018, creșterea fiind susținută de cererea ridicată pentru prefinanțarea prin Creditul pentru Dubla prefinanțare a subvențiilor APIA SAPS, dar și pentru finanțări destinate investițiilor.

OTP Bank România pune accent pe dezvoltarea portofoliului destinat sectorului agriculturii prin extinderea și personalizarea produselor și serviciilor destinate clienților din acest domeniu, adresându-se atât marilor exploatări agricole, cât și inițiativelor familiale și de mici dimensiuni.

Cel mai cunoscut și accesat produs este Creditul pentru Dubla prefinanțare a subvențiilor SAPS, produs unic pe piața bancară din România, care permite finanțarea în avans de până la 160%. Unicitatea produsului constă în prefinanţarea subvențiilor pentru doi ani, în baza adeverinţei emise de APIA și prin faptul că poate fi accesat de o gamă largă de clienți: persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale și întreprinderi individuale, în calitate de producători agricoli sau fermieri, care solicită plata în cadrul SAPS (schema de plată unică pe suprafață).

Ţinând cont de scopul finanţărilor solicitate, creditele destinate clienților din sectorul agribusiness se adresează fermierilor care fie au nevoie de finanţarea capitalului de lucru pentru desfăşurarea activităţilor curente, fie au nevoie de investiții pentru achiziția de terenuri agricole, de noi utilaje agricole, pentru modernizarea fermelor și pentru alte activități cu scop de dezvoltare, precum cercetarea.

„În ultimii ani, obiectivele fermierilor au ajuns la un numitor comun, iar aceștia au dezvoltat un standard în menținerea companiilor la un nivel ridicat de activitate și tehnologizare. Creșterea competitivității, creșterea capacității, dezvoltarea tehnologică sunt doar câteva dintre obiectivele asumate în ultimii ani. Astfel, fermierii știu acum să construiască un plan de afaceri solid, nivelul de educație financiară este unul din ce în ce mai ridicat, iar imperativitatea investițiilor și a creșterii competitivității este conștientizată, la fel ca în orice alt domeniu important din punct de vedere economic”, a declarat Roxana Hidan, Director Direcția IMM, OTP Bank România.

Agricultură tehnologizată, investiții integrate

În ultimii zece ani se observă o tendinţă tot mai puternică a fermierilor pentru exploatarea suprafețelor mari, astfel că aceștia au investit masiv în tehnologie modernă, iar după echiparea fermelor cu echipamente de producție performante s-au orientat și către dezvoltarea silozurilor și a altor capacități de stocare. Capacitatea de investiție în această direcție depinde direct proporțional de puterea financiară și dimensiunea exploatării agricole, fermierii apelând atât la resurse proprii cât și la fonduri atrase, în special prin proiecte cu finanțare din fonduri europene.

„Există un progres vizibil în ultimii ani, iar sistemele de stocare realizate recent au un grad ridicat de complexitate. Chiar dacă România nu deține un stoc important de spații de depozitare, totuși, nu mai are deficit în acest domeniu. S-au realizat multe spații de depozitare și această direcție de integrare a activităților este în plină dezvoltare.”, a adăugat  Roxana Hidan.

 

Despre OTP Bank România

 

OTP Bank România, subsidiară a OTP Group, este un furnizor integrat şi auto-finanţat de servicii financiare. Cu o abordare definită prin responsabilitate, angajament şi profesionalism, OTP Bank România înțelege nevoile clienților şi contextul actual al pieţei şi este un partener de încredere în furnizarea de servicii financiare. Banca ocupă locul 9 după active în clasamentul jucătorilor bancari din România, din septembrie 2018.

OTP Group aniversează anul acesta 70 de ani de activitate, în timp ce subsidiara din România marchează 15 ani de prezență de piața locală. Până astăzi, OTP Group a devenit un jucător dominant pe piața Europei Centrale și de Est și este considerat un grup bancar important chiar și la scară europeană. Comunitatea de aproximativ 36 de mii de angajați deservește zilnic peste 18,5 milioane de clienți din 9 țări.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here