Stiati ca un om petrece, in medie, de-a lungul existentei sale, 6.500 de ore la toaleta? Acest lucru inseamna aproximativ un an si jumatate din viata sa. Mai mult decat atat, persoanele care au un telefon mobil cu multe aplicatii instalate, si il iau cu ele la toaleta, vor petrece si mai mult timp “pe tron”.

De Ziua Mondiala a Toaletei, sarbatorita anual pe data de 19 noiembrie, WIRQUIN Romania, parte a WIRQUIN Group, producator international de echipamente sanitare inovatoare, cu o istorie de 40 de ani pe piata de profil, va prezinta 10 lucruri amuzante si nestiute despre toalete, avand ca sursa cartea O istorie culturala a toaletelor” a lui Roger-Henri Guerrand.

Asadar, sa incepem. Stiati ca…?

  1. Inainte de aparitia primelor latrine publice, in a doua jumatate a secolului al XVIII-lea, oamenii obisnuiau sa isi faca nevoile pe camp, sub ascunzisul arborilor tuia din frumoasele gradini franceze, pe strada, sub ciresi sau oriunde erau feriti de privirile trecatorilor.
  2. In secolul al XIII-lea, practica era „totul in strada”. Oamenii aruncau apele folosite pe fereastra, si, uneori, se auzeau strigate de avertisment precum „Pazea, ca pica!” sau „Pazea la apa!”. Erau la moda anecdotele cu persoane de vaza ce se trezisera cu continutul unei oale de noapte in cap. Chiar si regelui Ludovic cel Sfant i s-ar fi intamplat asa ceva.
  3. Regele George al II-lea al Marii Britanii a murit pe toaleta. Se intampla in anul 1760. Conform relatarilor vremii, regele s-a trezit, si-a baut ciocolata, a intrat in toaleta, dupa care valetul sau a auzit un zgomot ca de accident.
  4. Dupa vasele de sticla si oalele de lut, au aparut asa-numitele scaune perforate. Isabela de Bavaria, sotia regelui Carol al VI-lea al Frantei, avea un astfel de scaun decorat cu catifea albastra, iar Filip cel Lung comandase un scaun acoperit cu o stofa de lana neagra numita „oachesica”.
  5. Ludovic al XI-lea dispunea de un „jilt intim”, inconjurat de o perdea. Registrele sale de cheltuieli arata ca regele achizitiona calti de in, precursorii hartiei igienice.
  6. In perioada Renasterii, oalele de noapte se regasesc pana si in inventarele de succesiune. Uneori, oamenii se foloseau de seminee pentru a-si “usura pantecele”.
  7. Ludovic al XIII-lea isi primea oaspetii asezat pe tron. Fiul lui Ludovic al XIV-lea proceda la fel.
  8. Primul pas pe calea igienei publice are loc odata cu decizia contelui de Angiviller ca toti arborii tuia din gradinile Tuileries sa fie taiati, iar, in locul lor, sa se construiasca latrine unde intrarea costa doua parale.
  9. In 24 de ore, cantitatea de urina eliminata de un om se ridica la aproximativ 1.250 de grame, ceea ce inseamna 450 de kilograme pe an.
  10. Cand tragi apa, consumi aproximativ 6 litri de apa curata. De asemenea, in unele cazuri, consumul de apa poate ajunge si pana la 26 de litri dintr-o singura activare a mecanismului de la toaleta.

WIRQUIN Romania reaminteste, de Ziua Mondiala a Toaletei, ca articolele sanitare trebuie sa protejeze resursele de apa si energie electrica. Compania produce aproximativ 1.000 de tipuri de produse sanitare inovatoare, din materiale ecologice si cu ambalaje reciclabile. Printre echipamentele concepute in fabrica din Bucuresti se numara si o gama larga de capace de toaleta, precum cele cu sistem bacteriostatic. De asemenea, la noi in tara, se fabrica si sifoane dotate cu cartus antimiros si membrana de silicon, sisteme ingenioase care ajuta la reducerea consumului de apa in baie cu pana la 40.000 de litri de apa pe an sau mecanisme care elimina posibilitatea depunerii de deseuri. Multe dintre aceste articole sunt exportate in tari precum Bulgaria, Grecia, Croatia, Ungaria sau Georgia.

*WIRQUIN Romania este parte a WIRQUIN Group, producator international de echipamente sanitare inovatoare, din anul 1999. Compania-mama a fost infiintata in anul 1977, in Franta, ca un business de familie, pentru a imbunatati confortul si igiena in domeniul articolelor sanitare si al accesoriilor pentru baie, toalete si bucatarii. Grupul lanseaza 15 noi produse anual avand in grija sa salveze consumul de apa, timp si spatiu. Brandul este prezent in 75 de tari, printre care Marea Britanie, Rusia, China si Africa de Sud. In fiecare an, grupul investeste 5% din cifra de afaceri in cercetare si dezvoltare.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here