Volkswagen a revenit in octombrie pe pozitia a doua in topul marcilor auto pe piata romaneasca, in functie de vanzari, cu 1.021 masini livrate, in crestere cu 42,6% fata de septembrie, cand brandul german coborase pe locul al treilea, cu un declin de 30,6%, dupa scandalul emisiilor, informeaza Mediafax.

Volkswagen a revenit in octombrie pe pozitia a doua in topul marcilor auto pe piata romaneasca, in functie de vanzari, cu 1.021 masini livrate, in crestere cu 42,6% fata de septembrie, cand brandul german coborase pe locul al treilea, cu un declin de 30,6%, dupa scandalul emisiilor.

Pe locul al treilea se afla alta marca a grupului Volkswagen – Skoda, cu 981 unitati livrate, mai multe cu 28,7% fata de septembrie.

Topul este condus de Dacia (3.444 unitati, avans de 24,6%).

Ordinea marcilor se pastreaza si in functie de vanzarile inregistrate de la inceputul anului – Dacia 27.986 unitati (crestere de 24,4% fata de aceeasi perioada din 2014), Volkswagen 7.960 unitati (10,2%), Skoda 7.245 unitati (10,6%).

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a anuntat, marti, ca in primele zece luni livrarile totale de autovehicule pe ansamblul pietei (autoturisme + vehicule comerciale) au inregistrat un avans de 17,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Doar pentru autoturisme, majorarea este de 15,9%.

in octombrie s-au produs 30.421 de autovehicule, cu 27,6% mai putin decat in luna similara din 2014.

„Cu aceasta cifra, care este cea mai mica din acest an (dar cu o luna anterioara care a fost un maxim pentru acest an), se inregistreaza in primele 10 luni ale anului 2015 o productie totala de 328.776 unitati, in scadere cu 0,2% comparativ cu perioada similara din anul trecut. Dintre acestea, 286.789 au fost produse de catre Dacia si 41.987 de catre Ford. Volumele cele mai mari le-a inregistrat modelul Dacia Duster, din care, in aceste 10 luni din 2015 au fost fabricate 141.278 unitati (cu 0,8% mai mult putin comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014), urmat de Dacia Logan (62.277 unitati, in scadere cu 9,4% fata de aceeasi perioada a anului 2014), Dacia Sandero (48.436 unitati, cu 29,5% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (41.987 unitati, cu 8,5% mai putin decat in
2014), si Dacia Logan MCV (34.798 unitati, cu 0,3% mai putin decat in 2014)”, arata APIA, intr-un comunicat.

Exporturile au insumat la zece luni 301.580 unitati, cu o scadere nesemnificativa fata de 2014, de 0,1%. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (135.155 unitati, respectiv +1,4% fata de aceeasi perioada din 2014), urmat de Dacia Logan (48.191 unitati, in scadere cu 16,6% fata de 2014), Dacia Sandero (43.760 unitati, +33,7%), Ford B-MAX (41.804 unitati, -8,7%) si Logan MCV (32.670 unitati, +1,1%).

Astfel, 92% din productia nationala realizata in primele zece luni a fost exportata, procent similar celui din 2014.

Piata auto a crescut in acest an cu 17,7%. Autoturismele au inregistrat un avans de 15,9%, la 79.739 unitati, iar vehiculele comerciale de 27,6%.

Pe modele, cu cele 13.379 unitati livrate, Dacia Logan este cea mai bine vanduta masina, urmata de Dacia Duster, cu 5.366 unitati, Dacia Sandero, cu 4.926 unitati, Skoda Octavia, 3.298 unitati si Dacia Logan MCV, cu 2.612 unitati.

„Analizand segmentarea pe clase, observam faptul ca doua sunt segmentele care la 10 luni inregistreaza scaderi, respectiv Clasa A (-4,3%) si Clasa E (-3.3%). Toate celelalte consemneaza cresteri, unele chiar semnificative (Clasa MPV +45,7%; SUV +29,6%; Clasa C, care reprezinta aproape jumatate din piata +16,9%; Clasa F +12,6%). in functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere care, la 10 luni, ajunge la 53,3%, in continua scadere, insa, de la inceputul anului 2015 (in ianuarie, motorizarile diesel reprezentau 67,4% din piata) si mai mica decat cea din perioada ianuarie-octombrie 2014 (55,3%). Situatia din piata ne arata faptul ca 8 marci si respectiv 7 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (53,3%)”, noteaza APIA.

De la inceputul anului au fost vandute 411 autoturisme noi hibride sau electrice, din care 25 electrice 100%.

in functie de culoarea preferata, cele mai multe autoturisme noi vandute au fost de culoare alba (35,1%), urmate de cele gri (22,2%) si cele albastre (17,4%).

Dupa clasificarea in functie de tara de provenienta, 33,1% dintre masini sunt de provenienta autohtona, 17,4% sunt import Germania, 10% din Cehia, 7,8% din Spania si 7,4% din Franta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here