Internet vs. Rezidențiat – REGINA MARIA a testat Internetul ca pe un doctor, într-un efort de conștientizare a riscurilor autodiagnosticării online

3 din 4 români își pun singur un diagnostic

7 din 10 români nu ajung la medic pentru controale de rutină

30% dintre români nu au fost deloc la medic în ultimul an*

 

București, 22 mai 2019. Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a ales să atragă atenția asupra acestor statistici îngrijorătoare – autodiagnosticarea se continuă deseori cu automedicația, perpetuând un cerc comportamental autodistructiv. ”Internet vs. Rezidențiat”, campanie interactivă de educație și încurajare a comportamentului preventiv în sănătate, lansează o propunere curajoasă, cu un singur răspuns posibil: pregătirea și experiența unui medic nu pot, sub nicio formă, să fie egalate de un search pe net.

 

Campania a început anul trecut, în noiembrie, cu ocazia susținerii examenului de Rezidențiat. În aceeași zi, VICE a reprodus condițiile similare examenului, adăugând în plus doar acces nelimitat la internet pentru a răspunde la cele 200 de întrebări, în 4 ore.

Jurnalistul, Mihai Popescu, a obținut subiectele de la un candidat care tocmai susținuse examenul și s-a prezentat într-o sală de clasă a unei școli din apropiere, unde a avut loc experimentul, sub supravegherea strictă a camerei de filmat. După finalizarea testului, rezultatele au fost corectate de către Conf. Univ. Dr. Dan Ioan Ulmeanu, Medic Primar Chirurgie Generală, Medic Primar Chirurgie Toracică, Doctor în Științe Medicale. Acesta a supus răspunsurile jurnalistului grilei de corectură publicată pe site-ul oficial al examenului, iar rezultatul a fost copleșitor: 36 de răspunsuri corecte din 200.

 

„Dacă oamenii folosesc internetul ca pe un doctor, hai să îl testăm ca pe un doctor. De la asta am pornit atunci când am încercat să îi facem pe români conștienți că toate căutările pe internet nu se pot compara cu vizita la medic. Campania nu e împotriva căutatului pe internet de simptome. E împotriva înlocuirii mersului la doctor cu acest comportament.” explică Cătălin Dobre, Chief Creative Officer McCann Worldgroup.

 

Abia după ce experimentul a eșuat a început de fapt campania de educație – iar REGINA MARIA a venit cu o soluție la îndemâna tuturor celor caută pe net: ”întreabă un medic”, o platformă online în care un medic îți răspunde în 24 de ore la orice întrebare medicală, primul pas până la o consultație.

Anul acesta, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, REGINA MARIA a dus mai departe ideea cu execuții noi, fresh, cu conținut inspirat din realitate. Și cu posibilitatea ca oricine să încerce să dea acest examen: pe site-ul www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat au fost publicate întrebările din examenul de Rezidențiat, iar toți cei suficient de temerari să-și măsoare puterile au fost recompensați cu discounturi la servicii medicale.

 

„Ca lider în calitatea serviciilor medicale, avem o responsabilitate față de pacienți și credem că este de datoria noastră să investim în campanii de conștientizare și de educație pentru prevenție. Chiar dacă nu suntem medici, ci oameni de marketing, înțelegem răspunderea pe care o avem cu toții, nu doar de a face bine, ci de a dezvolta campanii și inițiative relevante, care să tragă un semnal de alarmă, să schimbe mentalități, să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța mersului la medic pentru controale periodice, analize anuale și screening-uri specifice fiecărei categorii de vârstă.”, completează Greta Redeleanu, Marketing Director al Rețelei REGINA MARIA.

„Internet vs. Rezidențiat” este o campanie integrată realizată de agențiile McCann și McCannPR. Insight-ul a pornit de la faptul românii se „tratează” online într-un procent îngrijorător, iar acest comportament conduce la consecințe serioase pentru sănătatea lor.

Campania este comunicată pe mediile: online (conținut branded, microsite in cadrul www.reginamaria.ro ), radio (activări speciale), outdoor, online (pagină dedicată www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat, Social Media și media online tradițională), PR.

 

Echipa care a realizat campania este formata din:

 

Client:

Greta Redeleanu – Marketing Director Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

Cristiana Vago – Marketing Manager Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

Alina Chelu – Corporate Brand Manager Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

Raluca Stincescu – Digital Marketing Specialist Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

 

Agenție:

Jonay Sosa- Creative Director & Copywriter McCann Worldgroup

Cătălin Dobre- Chief Creative Officer McCann Worldgroup

Ruxandra Vasilescu – Business Director McCann PR

Ruxandra Papuc- Creative Director McCann Worldgroup

Maria Carrillo- Art Director McCann Worldgroup

Lia Bira- Art Director McCann Worldgroup

Mike Rincones- Copywriter McCann Worldgroup

Dragoș Barda- Copywriter McCann Worldgroup

Ana Poiana – PR Account Manager McCann PR

Silvia Parpală – PR Account Manager McCann PR

Andreea Șpilcă- Creative Excellence Executive McCann Worldgroup

Sabina Iancu – PR Account Executive McCann PR

Oana Ioan – Audio/Video Producer McCann Worldgroup

Alexandru Platon- Audio/Video Producer McCann Worldgroup

 

 

Echipa VICE:

Mihai Popescu – jurnalist

Diana Mitrica – copywriter

Madalina Manea – producator

 

Agenție media: Media-tique

 

 

 

 

* date conform unui studiu Asociaţia Pro Consumator România, 2017, și conform unui studiu Health Prevention, GfK, 2018

**date conform unui studiu GfK Healthcare, 2017

 

 

Despre Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA reunește peste 5.200 de angajați și colaboratori în cele 63 de locații proprii din Bucureşti şi din țară. REGINA MARIA și-a câștigat poziția de lider pe piața medicală românească datorită calității serviciilor oferite și a numărului de unități medicale prin intermediul cărora deservește peste 2,8 milioane de pacienți. Totodată, REGINA MARIA are un portofoliu de peste 500.000 de abonamente medicale. În cifre, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA înseamnă: 63 de locații proprii, 6 spitale, 4 centre cu spitalizare de zi, 3 maternități, 8 campusuri medicale, 26 centre de imagistică, 33 de laboratoare de analize, bancă proprie de celule stem și peste 290 de policlinici partenere în țară.

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here