La fel ca anul precedent, 2021 nu este un an prea bun pentru multe companii. Criza pandemică a influențat semnificativ atât activitățile oamenilor, cât și a firmelor. Tocmai de aceea, mulți administratori sunt nevoiți să facă schimbări și să adopte noi decizii. O bună modalitate prin care se pot evita situațiile neplăcute este prin a face economii financiare. În funcție de oportunități, sunt mai multe modalități pe care și tu, ca administrator de firmă, le poți lua în calcul în vederea economisirii resurselor:

  1. Colaboratori/consultanți în loc de angajați

Ai personal dedicat pentru multe dintre activități, iar costul cu aceștia este destul de mare, chiar daca nu reprezintă o necesitate postul în sine? Colaboratorii sau consultanții sunt în acest caz cea mai buna variantă. Iată câteva tipuri de externalizări care se pot face: externalizare servicii de publicitate, externalizare servicii de HR, externalizare servicii de contabilitate și nu numai.

  1. Angajați remote – fără birou

Ai optat pentru închirierea unui spațiu pentru birouri chiar dacă angajații își pot exercita activitățile de acasă? Pentru România, anul 2020 a fost debutul muncii de acasă. Situația pandemică a făcut posibilă această schimbare, care, de altfel, este foarte benefică. De ce? În primul rând sunt ameliorate cheltuielile cu spațiul și cu întreținerea (electricitate, gaz, apă, consumabile, etc.). În al doilea rând, angajații sunt chiar mai productivi de acasă, deoarece se simt mai bine în mediul lor.

  1. Schimb de bunuri și servicii (barter)

Barterele s-au dovenit a fi o soluție chiar bună pentru firme. Schimburile de bunuri și servicii care se pot face între două firme ameliorează din cheltuieli. Cum este posibil? Iată cel mai bun exemplu: organizatorii unui festival au nevoie de echipamente IT, în timp ce o companie care comercializează astfel de produse are nevoie de publicitate. Firma care comercializează produse IT poate oferi pe o perioadă determinată de timp echipamentele necesare organizatorilor de festival în schimbul serviciilor de publicitate. Este un schimb rentabil pentru ambele părți, fără nici o cheltuială.

  1. Caută cele mai bune oferte

Pentru produsul pe care îl vinzi pot exista “n” producători. Ce trebuie tu să faci? Să cauți de fiecare dată cele mai bune oferte! Până și între producători există concurență și, cu siguranță, unul dintre ei îți va oferi un preț mai bun. Negociază toate contractele în favoarea ta, indiferent de natura lor. Pe o piață atât de competitivă, imposibilul devine posibil.

  1. Fă o listă de priorități

Este foarte important să deții controlul în propria firmă, să știi când trebuie achitate toate facturile și toate taxele, când trebuie să încasezi bani de la clienți și ce achiziții trebuie să faci pe viitor. Ar trebui să întocmești o listă de priorități, sa achiziționezi întâi ceea ce este necesar fără a fi penalizat, să faci la timp plățile către angajați și să reduci costurile acolo unde se poate. Lipsa priorităților atrage haos și dezechilibru, dar și costuri în plus care pot fi dificil de suportat.

Ai observat că angajații mai bine plătiți sunt mai eficienți? Este chiar o modalitate în plus de a economisi. Unii angajați sunt de acord cu mai multe responsabilități pentru un salariu mai mare. Discută cu angajații, analizează punctul lor de vedere și ia în considerare orice oportunitate!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here