București, 1 noiembrie 2018  – Peste jumătate din românii utilizatori de internet cumpără online cel puțin o dată pe lună (55%), arată studiul cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” (eșantion reprezentativ la nivel național de 1051 respondenți, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în iunie 2018.

Bărbații sunt ceva mai activi decât femeile atunci când ne referim la cumpărăturile realizate online cel puțin o dată pe lună: 59% / vs / 52%. Analizând comportamentul online de cumpărare în funcție de educație, constatăm că persoanele cu educație superioară fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună în procent de 61%, în timp ce cele cu un un nivel mediu și sub-mediu de educație, în procent de 50%.

„Atât femeile, cât și bărbații cu educație superioară au un comportament online de cumpărare similar”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions. “Nu același lucru se poate spune însă despre bărbații și femeile cu educație medie și sub-medie, acestea din urmă făcând cumpărături online cel puțin o dată pe lună în procent de 44%, cu 12% mai puțin față de bărbații aparținând aceleiași categorii (56%)”, adaugă Julien Zidaru.

Raportându-ne de această dată la vârsta publicului supus spre analiză, nu se constată diferențe semnificative pe segmente de vârstă, comparativ cu media națională (55%). Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-30 de ani cumpără online cel puțin o dată pe lună în procent de 58%, în timp ce persoanele cu vârsta cuprinsă între 31-45 și 46-65 de ani, în procent de 55% și, respectiv, 53%.

 

 

Bucureștenii sunt cei mai activi pe internet atunci când ne referim la online shopping, 62% cumpărând cel puțin o dată pe lună. Nici românii din mediul rural nu se lasă mai prejos, 1 din 2 persoane alegând acest mediu pentru a face achiziții.

 

Informațiile sunt parte a celui de-al doilea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna iunie 2018. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1051 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține peste 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.

 

Despre EXACT Business Solutions

Specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing, EXACT Business Solutions oferă o gamă completă de metode, tehnici și instrumente de cercetare pentru studii cantitative și calitative. De la abordările clasice la cele inovative, soluțiile noastre integrate răspund în cel mai eficient mod nevoilor clienților noștri.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here