Untitled-3Cei patru milioane de clienti care au credite in derulare erau tinuti captivi prin comisioanele usturatoare de rambursare anticipata si obli­gati astfel sa plateasca dobanzi foarte mari, prin care bancile isi acopereau propriile costuri si pierderi din imprumuturile proaste vandute in trecut, este concluzia la care au ajuns patru oameni de afaceri invitati la dez­baterea ZF Ex­pert de la care au absentat insa chiar cei direct impli­cati – bancherii si autorita­tile de reglementare.Oamenii de afaceri apreciaza la unison noile reglementari privind creditele pentru consumatori introduse prin Ordonanta de Urgenta 50/2010 – care prevede eliminarea comisionului de rambursare anticipata pentru creditele cu dobanda variabila, dar si legarea dobanzilor de indicatori transparenti – pentru ca simt indirect presiunea pusa de banci asupra consumatorilor. Plata ratei la  credit  este principala preocupare a majoritatii celor indatorati, iar doar putinii bani care mai raman sunt orientati spre consum.

„Bancile au gasit solutia cand au vazut ca nu mai au clienti noi: sa mearga cu dobanzi mai mari pe clientii vechi. Sa transmiti toate probleme tale clientului este inacceptabil”, spune Dan sucu, proprietarul producatorului de mobilier Mobexpert. El considera ca toti jucatorii din economie ar trebui sa imparta povara crizei, inclusiv prin scaderi ale preturilor, insa bancile au majorat in 2009 dobanzile, in special pentru consumatori. (Mediafax)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here