AMCOR (Asociatia Consultantilor in Management din Romania) a organizat in data de 23 martie 2016 un nou eveniment din seria Professional Corner AMCOR.

Tema de discutie propusa pentru aceasta sesiune a fost: ”Oportunitati de finantare nerambursabila pentru 2016 si propuneri de optimizare a finantarilor”.

Evenimentul a avut loc in Bucuresti, la hotel Intercontinental, sala Rapsodia si s-a bucurat de o larga participare, atat din partea comunitatii consultantilor in management, cat si a reprezentantilor unor alte mari organizatii profesionale din domeniul turismului, al agriculturii si al industriei software, ai unor importante clustere, ai unor mari companii private, dar si ai autoritatilor centrale.

Printre speakerii invitati la eveniment s-au numarat: dl. Catalin Hristea – Presedintele AMCOR si reprezentantul companiei PMSolutions, dl. Dragos Paslaru – Consilier de Stat in cadrul Cancelariei Primului Ministru, dl. Laurentiu Stelea – secretar de stat in cadrul Ministerului Fondurilor Europene, dl. Bogdan Alecu – Director in cadrul Directiei Generale Dezvoltare Rurala, dl. Petre Luigi Luican – Coordonatorul Comisiei de Fonduri Europene din cadrul AMCOR si reprezentant al companiei Proconsult, dna. Madalina Zamfir – reprezentant BDO Business Advisory si dl. Cristian Gaina – reprezentantul companiei Gapa.

in deschiderea evenimentului, dl. Catalin Hristea a sustinut o prezentare in cadrul careia a explicat motivatia implicarii consultantilor in proiecte investitionale sau de dezvoltare cu mare impact la nivel local, regional si national, precum si interesul pe care oportunitatile de finantare din Fonduri Europene il creeaza in randul clientilor a mai mult de 80% dintre membrii AMCOR. in acest context, s-a prezentat activitatea comisiei profesionale pentru fonduri europene cu accent pe implicarea Asociatiei in comitetele de monitorizare existente pe diferitele programe operationale in perioada 2014-2020. Prezentarea a subliniat obiectivele pe care consultantii le urmaresc prin implicarea in demersurile asociate managementului fondurilor europene (proceduri clare cu aplicare obiectiva, incurajarea si implementarea unor proiecte relevante, cu rezultate real utile, gestionate eficient). in finalul prezentarii sale, dl. Hristea a evidentiat cateva dintre lectiile invatate din exercitiul de programare anterior, formuland propuneri concrete pentru imbunatatirea implementarii proiectelor din exercitiul de programare 2014-2020.

Prezentarea d-lui. Dragos Pislaru, ”Focus 360 – Pachet integrat de sprijin pentru afaceri”, a prezentat o strategie integrata de sprijin al Statului pentru intreprinderi, de la sprijinul pentru crearea de start-up-uri si pana la sprijinirea intreprinderilor in etapele de crestere accelerata a acestora, subliniind faptul ca fondurile europene ar trebui privite integrat in contextul general al fondurilor publice. Plecand de la statistici relevante cu privire la numarul si dimensiunea companiilor private din Romania, dl. Pislaru a facut o trecere in revista a principalelor instrumente de sprijin pe care Statul le ofera mediului privat, in toate etapele dezvoltarii intreprinderilor si a accentuat faptul ca acest sprijin trebuie sa fie unul coerent si consistent. Au fost prezentate schemele de ajutor de Stat, dar si instrumente de sprijin pentru microintreprinderi (ajutoare de stat, granturi, masuri fiscale, garantii, credite etc.) – toate constituind un cadru integrat de sprijin pentru mediul de afaceri.

in alocutiunea sa, dl. Secretar de Stat Laurentiu Stelea a prezentat initiativele Ministerului Fondurilor Europene in ceea ce priveste operationalizarea sistemului MySMIS, precum si a centrului de Help Desk de la nivelul MFE, care vor veni in sprijinul beneficiarilor interesati de accesarea fondurilor europene. Dl. Stelea a anuntat intentia demararii unor consultari cu reprezentanti ai industriilor, pentru identificarea oportunitatilor de optimizare a interventiilor finantate in cadrul Programului Operational Competitivitate si a accentuat importanta comunicarii cu asociatiile profesionale, catre care si-a aratat intreaga disponibilitatea de dialog. Dl. Stelea a multumit AMCOR atat pentru implicarea in cadrul Comitetelor de Monitorizare, cat si pentru punctele de vedere pe care le-a transmis cu privire la anumite propuneri de Ghiduri ale solicitantului, sau privind sistemul MySMIS.

Prezentarea d-lui. director Bogdan Alecu a cuprins o descriere a Programului National de Dezvoltare Rurala 2014-2020, cu detalii privind bugetul alocat, oportunitatile de investitii si sub-masurile existente pe PNDR, dar si sub-masurile care urmeaza sa fie lansate in perioada imediat urmatoare.
Dl. Petre Luigi Luican a inclus in cadrul prezentarii pe care a sustinut-o o analiza a situatiei finantarilor nerambursabile din perioada 2014-2020, cu accent pe bugetul alocat pe fiecare dintre programele operationale, semnaland problemele majore ale acestei perioade de programare. Prezentarea a facut si o trecere in revista a calendarului lansarilor de apeluri si situatia absorbtiei actuale de fonduri europene, cu propunerea unor masuri de optimizare a finantarilor si atragerea de finantari pentru poli de competitivitate. Avand la baza argumentele prezentate, reprezentantii autoritatilor si-au aratat disponibilitatea de a analiza aceasta propunere.

Prezentarea d-nei. Madalina Zamfir s-a axat pe subiectul ”Propuneri de imbunatatire a sistemului de implementare a Proiectelor de Infrastructura Mare” finantate prin POIM, in mod particular pentru proiectele de mediu, prin abordarea unor solutii simple pentru rezolvarea problemelor complexe, cu implicarea tuturor actorilor relevanti. Prezentarea a evidentiat importanta concentrarii pe calitatea si sustenabilitatea investitiilor, facand o trecere in revista a unor propuneri pentru o mai buna implementare a proiectelor prin stabilirea clara a regulilor de implementare a proiectelor, focalizarea pe componenta de indrumare a autoritatilor de management si realizarea unei analize critice a listelor de investitii prioritare. in incheierea prezentarii s-a adus in discutie importanta rolului consultantului in implementarea proiectelor.

Prezentarea d-lui. Cristian Gaina s-a axat pe prezentarea cadrului legislativ si de reglementare pentru evitarea crearii de conditii artificiale in accesarea PNDR 2014-2020 sub-masura 4.1, a principiilor generale de analiza a indicatorilor si a precizarilor metodologice pentru identificarea crearii conditiilor artificiale, dar si pe prezentarea principiilor specifice pentru sub-masura 4.1 care conduc la suspiciunea potrivit careia conditiile de eligibilitate si selectie au fost create in mod artificial.

Ultima parte a intalnirii a fost rezervata unei dezbateri intre speakeri si participanti, pe subiecte de interes si avand la baza intrebari ale participantilor, avand ca sursa principalele probleme cu care acestia se confrunta in accesarea fondurilor nerambursabile. Au avut interventii dl. Iulian Albu – director afaceri publice Automobile Dacia, dl. Dan Baiasu – director comercial Compa SA, dl. Ștefan Niculae – reprezentant Agrostar, dl. Romeo Ilie – reprezentant Eurograph Ram Impex, dl. Ciprian Morcan – reprezentant Hygia Consult, dna. Gabriela Tanase – reprezentant International Consulting Expertise, dna. Cristina Belba – reprezentant Lattanzio Corporate Services, dl. Ștefan Padure – reprezentant Pro Agro, dna. Rodica Stoica – reprezentant Rocavi Consulting etc.

Ca rezultat al acestui eveniment, Comisia Profesionala de Fonduri Europene a AMCOR va redacta si inainta catre autoritatile centrale un material in sustinerea modificarilor propuse.

Organizarea acestui eveniment a fost posibila cu sprijinul sponsorilor nostri: Gapa, Gea Strategy & Consulting, Hygia Consult, Lucas Consulting Partner Services, Proconsult si PMSolutions, carora le multumim.

Prezentarile tuturor speakerilor invitati la eveniment sunt disponibile online, pe site-ul www.amcor.ro

AMCOR multumeste pentru participare speaker-ilor invitati si participantilor si va asteapta la viitoarele evenimente AMCOR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here