Peste 200 de romani aflati in vacanta in tari din Uniunea Europeana au depus, in 2015, reclamatii vizand nemultumiri legate de serviciile si produsele oferite, cele mai multe, 78%, fiind legate de domeniul transporturilor, a declarat, joi, Irina Chiritoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor Romania (CECR), intr-o conferinta de specialitate, informeaza Agerpres.

‘Din cele 202 contestatii primite in 2015, am rezolvat, pe cale amiabila, peste 70%. 21% dintre reclamatii au vizat serviciile hoteliere, in special pe cele cumparate online. Am avut si doua reclamatii privind spectacolele la care romanii au fost in UE, in vacanta. Avem, cand vorbim de transporturi, multe reclamatii si in sectorul inchirierilor de masini, nu numai pentru serviciile prestate de companiile aeriene’, a precizat Irina Chiritoiu.

Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) a lansat aplicatia mobila ECC-Net Travel App care ajuta consumatorii sa isi exprime drepturile de consumatori in limba tarii de destinatie. ECC-Net Travel App ofera cunostinte juridice si suport lingvistic in 23 de limbi ale UE, plus norvegiana si islandeza. Aplicatia este gratuita si se poate accesa si offline astfel incat nu trebuie sa intri in costurile serviciului de roaming. Aceasta este disponibila pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare iOS, Android si Microsoft Windows. Aplicatia poate fi descarcata si de pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania.

‘Centrul European al Consumatorilor s-a alaturat retelei ECC-Net la 1 ianuarie 2007, pentru a-i sprijini pe cetatenii UE in domeniul achizitiilor transfrontaliere. Rolul nostru este sa oferim consultanta juridica gratuita in probleme de comert transfrontalier si sa incercam rezolvarea pe cale amiabila a sesizarilor pe care le primim de la consumatorii romani, dar si din alte state membre’, spune Irina Chiritoiu.

Cele mai multe reclamatii privind sectorul de calatorii ajung la CECR de la romanii care merg in Ungaria, Italia, Spania, Germania, Bulgaria si Franta.

Plangerile consumatorilor impotriva unor companii din UE pot fi preluate numai daca acestia sunt rezidenti sau cetateni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia si Islanda) si daca legislatia comunitara este aplicabila.

Reprezentantii CECR spun ca daca o solutionare pe cale amiabila nu este posibila, Centrul poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat – mediere, procedura europeana privind cererile cu valoare redusa (sub 2.000 de euro), procedura europeana privind somatia de plata sau un alt organism.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here