Comisia Europeana a cerut celor 28 de state membre sa extinda investigatiile legate de posibilele incalcari ale reglementarilor referitoare la emisiile poluante, dupa ce Volkswagen (VW) a recunoscut ca a subestimat nivelul dioxidului de carbon, relateaza Reuters.

VW, cel mai mare producator auto european, a admis in septembrie ca a manipulat testele emisiilor pentru a masca nivelul oxidului de nitrogen generat de 11 milioane de automobile diesel ale grupului, cu ajutorul unui soft ilegal. Vehiculele implicate vor fi rechemate incepand din ianuarie pentru eliminarea softului, iar grupul a alocat in trimestrul al treilea 6,7 miliarde de dolari pentru acoperirea costurilor, potrivit Mediafax.

Scandalul s-a agravat dupa ce VW a anuntat marti ca a subestimat consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon a circa 800.000 de vehicule, unele pe benzina, din Europa.

Comisia a sustinut intr-o scrisoare ca nu a avut cunostinta despre neregulile legate de emisiile de dioxid de carbon si a cerut sprijinul guvernelor europene pentru a afla cum si de ce s-a intamplat acest fapt.

CE a contactat deja Autoritatea Federala pentru Transportul Auto din Germania, care este responsabila cu aprobarea conformitatii noilor tipuri de automobile, si a discutat aceasta problema cu reprezentantii altor autoritati nationale, la o intalnire care a avut loc joi seara la Bruxelles.

Un purtator de cuvant al Comisiei a confirmat existenta scrisorii, adaugand ca institutia a cerut guvernelor nationale sa extinda investigatiile pentru a stabili posibilele incalcari ale legislatiei UE.

„Miza este increderea publica. Avem nevoie de toate faptele si de aplicarea cu rigurozitate a legislatiei existente”, a spus purtatorul de cuvant.

Testarea vehiculelor este facuta de autoritatile nationale, astfel ca Executivul UE depinde de institutiile respective pentru aplicarea legilor.

Sistemul este criticat de ecologisti pentru ca testele efectuate in trafic au aratat un nivel al emisiilor mult mai ridicat decat cel rezultat in timpul testelor de laborator.

Producatorii auto formeaza un lobby puternic in UE, fiind o sursa majora de locuri de munca si exporturi.

Scrisoarea, semnata de comisarul pentru Industrie Elzbieta Bienkowksa si comisarul pentru Clima si Energie Miguel Arias Canete, care dateaza din 5 noiembrie, cere statelor membre sa furnizeze informatii, pana la sfarsitul acestei luni, despre orice fel de dovezi sau informatii referitoare la posibile nereguli legate de certificarea valorilor emisiilor de dioxid de carbon.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here