SAP SE (NYSE: SAP), liderul mondial pe piata de solutii software de business si tehnologie, a anuntat rezultatele financiare pentru trimestrul doi si pentru primele sase luni din acest an, inregistrand inca o data cresteri puternice pe segmentul cloud. in perioada aprilie-iunie 2016, veniturile din subscrieri cloud si servicii de suport au crescut cu 129%, ajungand la 555 milioane euro (exprimate non-IFRS, la curs valutar constant). Noile cereri de solutii in cloud, un indicator cheie pentru succesul SAP in domeniul vanzarilor de profil, au crescut cu 162% in trimestrul doi, ajungand la 203 milioane euro.

De asemenea, compania a inregistrat o crestere puternica si pe segmentul cloud si software, veniturile non-IFRS inregistrand o crestere cu 21%, la peste 4 miliarde de euro, in timp ce profitul operational non-IFRS a crescut cu 13%, la 1, 39 miliarde de euro.

„Cand vorbesc cu alti directori executivi, toti sunt in cautarea unor solutii pentru a digitaliza afacerea pe care o conduc si de a crea noi modele de business”, a declarat Bill McDermott, CEO SAP. „Compania SAP este in crestere pentru ca avem o viziune completa asupra modulului simplu in care se poate realiza tranzitia catre un business digital. Sunt increzator ca strategia noastra de a oferi o platforma, aplicatii si retele de afaceri este exact ceea ce au nevoie clientii SAP”.

„Cresterea din trimestrul al doilea in ceea ce priveste cererile noi de cloud a fost semnificativ mai mare decat in primul trimestru, iar acest impuls se observa la nivelul intregului portofoliu de solutii software si cloud”, a declarat Luka Mucic, directorul financiar SAP. „Performanta inregistrata la nivelul profitului operational incepe sa reflecte modul in care am transformat business-ul SAP pentru a fi pregatit pentru viitorul tehnologiei. Suntem pe cale de a atinge pe deplin perspectivele noastre anuale de afaceri”.

Cresteri importante pe segmentul solutiilor Cloud pentru HR si Customer Engagement

Companiile au apelat tot mai mult la solutiile SAP Cloud in vederea gestionarii angajatilor, numarul clientilor pentru solutiile de HR crescand cu 87%, in doar 12 luni. SAP a inregistrat de asemenea o crestere puternica a cererii si pe segmentul solutiilor de Customer Engagement si eCommerce, cererea pentru astfel de solutii inregistrand o crestere de trei cifre.

Numarul clientilor SAP HANA s-a dublat

Cresterea puternica a ratei de adoptie a tehnologiei SAP HANA confirma faptul ca  aceasta platforma pentru aplicatii de business in timp real este un factor-cheie in gestiunea afacerilor in economia digitala. in al doilea trimestru din 2015, numarul clientilor SAP HANA a depasit 7.200, comparativ cu 3.600 in aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, pachetul de solutii business SAP S/4HANA a atras mai mult de 530 de clienti noi intr-un singur trimestru. Astfel, de la 370 de clienti la sfarsitul primelor 3 luni din acest an, acum sunt peste 900 de clienti care utilizeaza acest pachet de solutii SAP, fiind un catalizator major in adoptia tehnologiei HANA de catre toate industriile si in toate regiunile.

Performanta regionala

SAP a inregistrat rezultate foarte bune in regiunea EMEA, unde veniturile din cloud si software, exprimate non-IFRS, au crescut cu 10%. Veniturile din subscrieri cloud si servicii suport exprimate non-IFRS s-au majorat cu 94%, cu o crestere de 3 cifre in ceea ce priveste cererile noi. Cresteri puternice pentru SAP in cadrul EMEA au fost inregistrate in special in Orientul Mijlociu, Germania, Franta si Marea Britanie.

Perspective de business pentru restul anului

Compania reitereaza urmatoarele perspective de business pentru restul anului:

Ținand cont de impulsul puternic pe segmentul cloud, compania estimeaza ca pentru intregul anul 2015 veniturile non-IFRS din subscrieri cloud si suport sa varieze intre 1,95 si 2,05 miliarde de euro. Limita maxima a estimarii ar reprezenta o crestere de 86%, calculata la curs valutar constant. Companiile membre SAP, Concur si Fieldglass, vor contribui cu aproximativ 50 de puncte procentuale la cresterea inregistrata de SAP, potrivit estimarilor companiei.

Compania estimeaza pentru intreg anul 2015 ca veniturile non-IFRS pe segmentul cloud si software sa inregistreze o crestere cuprinsa intre 8% si 10%, calculata la curs valutar constant (2014: 14,3 miliarde euro).

Pentru profitul operational non-IFSR, SAP estimeaza o variatie intre 5,6 miliarde euro si 5,9 miliarde euro, calculata la curs valutar constant (2014: 5,64 miliarde euro).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here