Compania americana Discovery, prezenta cu 15 televiziuni in Romania, mizeaza in 2015 pe continut, in care investeste peste 2 miliarde de dolari, pe nume ca John McEnroe, pe programele „Racing Extinction” si „Harley-Davidson”, dar si pe dezvoltarea online, prin platformele Dplay si Eurosport Player, anunta Mediafax.

„Nu am fost niciodata mai optimist in privinta business-ului care are in centrul sau continutul”, a declarat David Zaslav, presedinte si Chief Executive Officer (CEO) al Discovery Communications, in timpul unui eveniment organizat joi, la Paris, in care au fost prezentate planurile companiei la nivel mondial.

Alaturi de David Zaslav s-au aflat JB Perrette, presedintele Discovery Networks International, si Peter Hutton, CEO al Eurosport. La acest eveniment, care a avut ca fundal turneul de tenis de la Roland Garros, a participat si agentia MEDIAFAX.

Discovery Communications sarbatoreste in iunie doua mari evenimente: pe de o parte, lansarea primei sale televiziuni, Discovery Channel, in SUA, pe 17 iunie 1985, iar, pe de alta parte, implinirea unui an de la preluarea pachetului majoritar al Eurosport International (51%), de la compania franceza TF1 Group.

in prezent, Discovery Communications este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plata, iar televiziunile sale ajung la aproape trei miliarde de abonati, in 361 de milioane de camine din peste 220 de tari si teritorii. Pe fiecare piata internationala, Discovery Communications este prezent, in medie, cu zece televiziuni.

Continutul – miza Discovery la nivel international si investitii anuale de peste 2 miliarde de dolari in programe

Discovery Communications a pus in centrul business-ului sau continutul si a decis sa investeasca din ce in ce mai mult in programe relevante pentru o audienta internationala, a spus David Zaslav, precizand ca, din aceasta perspectiva, Discovery se deosebeste in mod fundamental de alte retele de televiziune din lume, care au redus in ultimii ani sumele investite in programe.

„Suntem o companie foarte diferita de ce eram in urma cu zece ani (…) Avem un continut grozav, care este apreciat peste tot in lume. in fiecare tara, telespectatorii simt ca televiziunile noastre au o abordare locala”, a spus David Zaslav, explicand ca mai mult de 90% din continutul produs de Discovery este difuzat peste tot unde emit televiziunile din portofoliul companiei. „Avem o infrastructura locala si ne-am dezvoltat echipe locale peste tot in lume si avem in fiecare tara in care suntem prezenti mai multe canale decat orice alta companie de media”, a spus Zaslav.

„Racing Extinction” si „Harley-Davidson”, doua programe prin care Discovery vrea sa isi creasca si mai mult notorietatea

Discovery va continua sa fie o companie care va difuza in principal programe documentare, insa va incepe sa prezinte telespectatorilor sai si seriale de fictiune care au la baza o situatie reala.

Astfel, potrivit lui David Zaslav, documentarul „Racing Extinction”, semnat de regizorul premiat cu Oscar Louie Psihoyos si care militeaza pentru conservarea planetei, va fi difuzat in acest an la nivel mondial. Discovery Channel a achizitionat drepturile de difuzare la nivel international a documentarului „Racing Extinction”, aceasta productie urmand sa fie transmisa inclusiv in Romania.

Pe de alta parte, Discovery vrea sa spuna si „povesti relevante pentru o audienta internationala”, dupa cum a precizat JB Perrette, presedintele Discovery Networks International. in acest sens, in 2015, Discovery va difuza in premiera serialul de fictiune „Harley-Davidson”, despre crearea si lansarea acestei celebre marci de motociclete.

Sportul – o prioritate pentru Discovery Communications, prin intermediul portofoliului sau de televiziuni Eurosport

Sportul este una din zonele cu un potential foarte mare de dezvoltare pentru Discovery, dupa cum a afirmat David Zaslav, precizand ca, in prezent, la televiziunile Eurosport sunt difuzate 3.000 de ore de continut sportiv live.

in acest sens, Peter Hutton, CEO al Eurosport, a explicat ca provocarea cea mai mare este aceea ca „mostenirea” Eurosport sa fie folosita si „dusa la un alt nivel de dezvoltare”. „Trebuie sa o facem relevanta pentru o audienta locala. Trebuie sa localizam mai mult televiziunile noastre din portofoliul Eurosport si trebuie sa avem si mai multe drepturi exclusive”, a explicat Peter Hutton, dand ca exemplu Roland Garros, care este unul dintre cele mai importante turnee de tenis din lume si pentru care Eurosport detine drepturile exclusive de difuzare.

„Vrem sa achizitionam drepturi de difuzare si pentru competitii relevante la nivel local si sa punem Eurosport in centrul respectivelor piete locale de televiziune”, a spus Hutton. in acest sens, el a anuntat ca Eurosport a achizitionat drepturile exclusive de difuzare pentru turneul de tenis de la Wimbledon, in Belgia (tara in care Eurosport va difuza toate marile turnee de tenis din lume), drepturile de difuzare pentru UEFA Europa League, in Suedia, Norvegia, Denemarca si Singapore, drepturile pentru Serie A (Italia) si Ligue 1 (Franta), in Olanda, dar si pentru Cupa Mondiala de Rugby, in Germania, si pentru US PGA Tour, in Norvegia.

 

Totodata, pe langa acoperirea live a unor competitii sportive, Eurosport va incepe sa difuzeze mai multe „show-uri de prime time” si va continua sa mizeze pe vedete precum legendarul jucator de tenis John McEnroe, care, la editia din acest an a turneului de la Roland Garros, prezinta dintr-o perspectiva inedita cele mai importante momente ale meciurilor, intr-un show intitulat „Roland Garros by John McEnroe”.

Programele pentru copii – o alta directie de dezvoltare a Discovery la nivel mondial

Discovery Kids, o televiziune pentru copii, prezenta pe mai multe piete, intre care America Latina, Asia, Australia si India, este, de asemenea, in atentia sefilor Discovery Communications, care vor sa o distribuie la nivel international. „Discovery Kids are un foarte mare succes in America Latina”, a spus David Zaslav, precizand ca, pe langa sport, programele pentru copii au un mare potential de dezvoltare pentru Discovery.

Dezvoltarea in zona online – lansarea in Europa a serviciului video la cerere Dplay si relansarea platformei online Eurosport Player

„Televiziunea va continua sa fie business-ul nostru principal, dar lumea se schimba si vrem sa ducem continutul mai aproape de consumator”, a declarat David Zaslav, CEO al Discovery Communications. El a precizat ca si acest domeniu, al livrarii continutului direct la consumator (Over-The-Top content), are un mare potential de dezvoltare pentru Discovey.

Acesta este motivul pentru care serviciul Dplay (care a fost lansat in premiera anul trecut in Norvegia) este disponibil din aceasta perioada in trei noi tari europene, Danemarca, Italia si Suedia. Pe platforma Dplay, care poate fi accesata atat online, cat si ca aplicatie pentru tablete si telefoane inteligente, pot fi vizionate programe de divertisment, competitii sportive live si documentare.

Totodata, platforma online Eurosport Player, care este in prezent disponibila in 52 de tari din lume, inclusiv in Romania, va fi relansata pe 10 iunie, inainte de cursa de anduranta 24 Heures du Mans, una dintre cele mai importante si vechi competitii de acest gen din lume.

Scopul Discovery este de a atrage un milion de abonati la platformele sale Over-The-Top (Dplay si Eurosport Player) pana in 2017, dupa cum a declarat JB Perrette, presedintele Discovery Networks International.

Strategia Discovery Communications in Romania – dezvoltarea portofoliului de 15 televiziuni si atragerea de noi parteneri in zona vanzarilor de publicitate

Prezenta de peste 15 ani in Romania, compania Discovery Communications opereaza in momentul de fata pe piata audiovizualului romanesc 15 televiziuni (11 televiziuni Discovery – Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery, Discovery Showcase HD, Animal Planet HD, Discovery Turbo Xtra HD, Discovery Science HD, ID Xtra – si 4 televiziuni Eurosport – Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD), fiind practic compania straina de media cu cel mai mare numar de canale din peisajul audiovizualului romanesc.

„Investim in portofoliul nostru de televiziuni din Romania si suntem foarte dedicati acestei tari”, a declarat Kasia Kieli, presedinte si director general al Discovery Networks pentru regiunea Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa.

Ea a precizat ca strategia Discovery este de a intari pozitia televiziunilor sale pe piata din Romania. „Cred ca am avut mare succes pe piata romaneasca in ultimii ani si asta ne ajuta foarte mult. Am fost mereu dedicati acestei pietei, iar romanii iubesc brandurile noastre. Am inregistrat cresteri de audienta incredibile atat cu Discovery Channel, cat si cu TLC in ultimul an. Ne dorim sa facem brandurile noastre si mai puternice si mai apreciate de romani”, a spus Kasia Kieli.

Potrivit acesteia, cota de piata a Discovery Channel a crescut cu 18,4% in primul trimestru din 2015, comparativ cu perioada similara a anului trecut, pe publicul comercial (persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 49 de ani). Discovery Channel a inregistrat si o crestere de 25% a audientei pe publicul comercial. De asemenea, cota de piata a televiziunii TLC a crescut cu 35% pe publicul comercial si cu 45,8% pe publicul sau principal (femeile cu varsta cuprinsa intre 20 si 49 de ani), in primul trimestru al acestui an. Pe de alta parte, Eurosport a inregistrat succes in Romania cu turneul de tenis Australian Open, intre 19 ianuarie si 1 februarie 2015, cand audienta acestei televiziuni a crescut cu 63%, comparativ cu 2014.

O a doua prioritate pentru Discovery pe piata din Romania este aceea de a deveni un „one stop shop” pentru clientii de publicitate care au ca tinta publicul premium. „Avem un portofoliu de televiziuni pentru barbati, un alt portofoliu pentru femei, avem si Eurosport. Este un portofoliu comercial foarte robust”, a spus Kasia Kieli. in acest caz, ea a sugerat ca grupul Discovery Communications este interesat sa incheie in Romania si alte aliante similare aceleia de la sfarsitul anului trecut cu grupul FOX (care detine National Geographic), in domeniul vanzarii de publicitate. Din ianuarie 2015, biroul Discovery din Romania gestioneaza si vanzarile de publicitate pentru televiziunile concurente National Geographic Channel si Nat Geo Wild din aceasta piata.

Relatia Discovery cu RCS&RDS – o problema inca nesolutionata

Discovery continua sa aiba o problema pe piata de distributie din Romania, televiziunile sale nemaifiind prezente din noiembrie 2012 in grila de programe a operatorului de cablu RCS&RDS. JB Perrette, presedintele Discovery Networks International, a catalogat aceasta situatie ca fiind „unica” pentru Discovery in Europa. „Avem o istorie de 30 de ani cu distribuitorii din toata lumea. Este o relatie pozitiva si pentru noi si pentru distribuitori. in 99% din cazuri reusim sa gasim solutii. in alte cazuri, cum este si cel cu RCS&RDS, nu”, a explicat Perrette, referindu-se strict la televiziunile Discovery.

Pe de alta parte, Discovery Communications si RCS&RDS continua sa aiba o legatura contractuala pe piata din Romania prin intermediul televiziunilor Eurosport, care sunt prezente in grilele operatorului de cablu.

in acest context, David Zaslav, CEO al Discovery Communications, a explicat ca in negocierile pe care le poarta cu distribuitorii de cablu si satelit din Europa, Discovery este ajutat de portofoliul important de televiziuni pe care le detine si care ii ofera un avantaj in timpul discutiilor.

„Continuam sa credem ca vom continua sa lucram impreuna cu RCS&RDS”, a concluzionat JB Perrette.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here