Dupa numai doua luni si jumatate de la lansarea petitiei online Salveaza Berea, 10.000 de romani au semnat pentru a cere Guvernului stabilirea accizei la bere la nivelul minim european.

Lansata de catre Asociatia Berarii Romaniei in luna decembrie a anului trecut, petitia online Salveaza Berea si-a propus sa ii aduca pe toti iubitorii berii din Romania in jurul unui demers care le va permite sa se bucure si pe viitor de bere. Lansarea petitiei Salveaza Berea a aparut ca o urmare fireasca a impactului negativ pe care cresterea cu 50% a accizei la bere platite in lei, din 2008 pana in prezent, a avut-o asupra pietei. Doar in ultimii doi ani, contractia pietei berii a fost una semnificativa si aproape constanta de la un an la altul: in 2013, piata berii a scazut cu 10%, iar pe primul semestru 2014 contractia a atins 9%.

Demersul Asociatiei Berarii Romaniei are un obiectiv bine-definit, pe care 10.000 de romani il sustin: stabilirea accizei la bere la nivelul minim european, un element important pentru readucerea pietei berii pe un trend pozitiv.

”Doresc sa multumesc tuturor celor care au inteles ca putem parcurge acest drum cu succes doar daca suntem impreuna, demonstrand Guvernului ca romanii iubesc berea. Anul 2014 a fost unul dificil pentru piata berii, asa ca e cu o atat mai mare bucurie faptul ca ii simtim pe romani alaturi de noi.
Un produs fabricat din ingrediente naturale, berea trebuie sa continue sa se identifice cu momentele placute pe care cu totii le petrecem impreuna cu familia si prietenii. Petitia va continua sa fie activa, prin cele 10.000 de semnaturi am construit de-abia temelia, asa ca ii invit pe toti cei care iubesc berea sa isi arate sustinerea, intrand pe salveazaberea.ro si aderand la demersul nostru”, a declarat Constantin Bratu, Director General Asociatia Berarii Romaniei.

Cu un nivel zero al evaziunii fiscale pe lantul de productie, sectorul berii contribuie in prezent cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piata bauturilor alcoolice, aproape jumatate din pretul unei beri fiind reprezentat de taxe. Cu investitii ce au atins pana acum 1,25 miliarde Euro, sectorul berii asigura direct si indirect un numar de 69.700 de locuri de munca, 97% din berea consumata de romani fiind produsa in tara.

1 COMENTARIU

  1. Campania Salveaza Berea, desfasurata in special in social media, a reusit sa stranga dupa doua luni si jumatate doar 10.000 de semnaturi. Spun „doar” pentru ca, la nivelul unei tari mari consumatoare de bere, un numar de 10.000 semnaturi – cu un aparat de marketing si publicitar consistent-reprezinta o suma nesemnificativa. Asemenea actiuni nu pot avea succes decat in colaborare cu societatea civica, doar printr-o abordare de responsabilitate sociala. La momentul demararii acestei campanii, ACPA Romania, asociatia consumatorilor de produse alimentare, a propus un demers de parteneriat pentru a oferi acestei actiuni sansa de a fi privita din unghiul consumatorului de bere romaneasca. „Bietul” nostru mail nu a primit nici pana acum raspuns, semn ca producatorii, individualisti in conceptie si restrictivi in capacitatea de a intelege piata de bere, nu au dorit decat sa-si promoveze strict interesele de productie.
    „Salveaza berea” este doar o sintagma de marketing, iar esecul acestei actiuni nu poate fi mascat de comunicate „victorioase”. Fara sprijinul consumatorilor de bere, produsul ramane doar un amestec de drojdie, malț, hamei și apă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here