• Printre principalele activități ale românilor în mediul digital se numără plățile și cumpărăturile online, accesarea platformelor online și de social media și informarea cu privire la noutățile din diverse domenii;
  • A crescut numărul utilizatorilor de internet din mediul urban care au jucat sau au descărcat un joc video gratuit;
  • Utilizatorii de internet din mediul urban, cu vârste cuprinse între 35 – 44 de ani și peste 55 de ani folosesc Instagram în principal pentru a menține legătura cu prietenii;
  • Cele mai utilizate platforme pentru live streaming rămân Youtube și Facebook;
  • 87% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au cel puțin un televizor smart acasă, dintre aceștia, 34% urmărind exclusiv conținut online (Netflix, HBO, Voyo, etc).

 

București, 20 decembrie 2022 – Conform studiului New Media Adoption, realizat de echipa Data Intelligence a agenției de media Spark Foundry, membră a Publicis Groupe România, printre activitățile digitale principale ale românilor continuă să se numere plățile și cumpărăturile online, accesarea platformelor online și de social media și informarea cu privire la noutățile din diverse domenii. În plus, a crescut numărul utilizatorilor de internet din mediul urban care au jucat sau au descărcat un joc video gratuit, popularitatea jocurilor sau recomandarea unui influencer din zona de gaming fiind aspecte din ce în ce mai importante în căutarea / încercarea unui joc. Noul studiu face parte din Focus On: New Media Usage, o serie de rapoarte care urmăresc evoluția comportamentelor de consum media, bazate pe studii cantitative.

“E vizibil în continuare fenomenul JOMO – joy of missing out – în scăderea utilizării mediului digital, în general, și Social Media, în special. Totuși, sunt subiecte pe care nu vrem să le ratăm, sunt legate de conținut. Podcasturile au o evoluție constantă în preferințele online ale românilor, iar când vine vorba de platforme noi, încă descoperim TikTok-ul, pe toate palierele de vârstă – există ceva interesant pe TikTok pentru fiecare dintre noi, iar algoritmul de livrare a conținutului lucrează încă foarte eficient. Acestea sunt cele doua trenduri de urmărit în acest final de an: Podcasts & TikTok”, a declarat Valeriu Galani, Brand Lead, Spark Foundry.

 

Evoluția activităților în mediul digital

Evoluția negativă, în ceea ce privește activitățile în mediul digital, continuă și în acest val, afectând toate activitățile online, cu excepția vizionării de filme/ seriale și podcast-uri, acestea rămânând la același nivel semnalat în ediția anterioară a studiului. Cel mai probabil, acest lucru se datorează faptului că publicul a început să petreacă mai mult timp în afara locuinței, datorită relaxării măsurilor anti-covid.

Conform noului studiu, printre principalele activități ale românilor în mediul digital continuă să se numere plățile și cumpărăturile online, accesarea platformelor online și de social media și informarea cu privire la noutățile din diverse domenii.

 

Principalele motive pentru utilizarea Social Media

Pentru majoritatea respondenților, platformele de Social Media rămân cea mai bună modalitate de umplere a timpului liber, de relaxare și de a rămâne conectați cu prietenii. Motivele menționate de aceștia, pentru utilizarea social media, care au înregistrat un trend pozitiv

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here