Galantom.ro, platforma de fundraising peer-to-peer inițiată de Asociația OneKind și Asociația People for Sport, împlinește 10 ani de când ajută românii să strângă fonduri pentru cauzele în care cred. De la lansarea ei în 2013 și până astăzi s-au strâns donații de 27.8 milioane de lei cu care au fost sprijinite 1665 de proiecte implementate de aproape 500 organizații non-profit. În cei zece ani, au fost făcute 210.500 de donații, cele mai multe fiind direcționate către proiecte din domeniul sănătății, iar cea mai mare donație online făcută pe platformă a fost de 33.000 lei.

 

Andrei Chirtoc, co-fondator al Asociației OneKind și Project manager al platformei Galantom.ro, a declarat că „le suntem foarte recunoscători tuturor celor care folosesc și susțin Galantom ca să facă bine. Ne-au inspirat și ne-au dat energie să ne asumăm următorul pas pentru viziunea Galantom, anume să devină o resursă de soluții integrate pentru donații prin metode digitale pentru ONG-uri. În 2023 am lansat două noi aplicații, pe lângă platforma de peer to peer. Galantom FORM – un formular de donații cu recurență care se integrează ușor pe site-ul organizației, disponibil de la începutul acestui an și Galantom POS – o aplicație pentru donații prin POS, momentan în teste și sperăm disponibilă tuturor ONG-urilor doritoare în prima parte din 2024. Galantom este pentru noi încă o dovadă că gesturile mici de generozitate pot avea impact impresionant, dacă punem în valoare puterea lui ÎMPREUNĂ.”

 

10 ani de Galantom în 10 cifre mai puțin obișnuite

 

  • Cele mai multe pagini de fundraising au fost făcute de sportivul Claudiu Belețoiu care, în cei zece ani de Galantom, a realizat 80 de campanii, alergând mii de kilometri în sprijinul mai multor organizații non-profit.
  • Una dintre cele mai inedite campanii de fundraising a fost realizată de elevii de la colegiul Vasile Alecsandri din Galați care și-au dăruit banchetul de la finalul clasei a 8-a pentru Taberele Inimă de Copil.
  • Pagina de fundraising cu cele mai multe donații a fost cea a lui David Popovici, din 2022, în care și-a donat casca și ochelarii de campion pentru a susține o familie să se mute în propria lor casă. Campania a reușit să adune 2.963 de donații și să strângă 218.455 lei.
  • Generația Millennials donează cel mai frecvent – cele mai multe donații de pe platformă sunt realizate de segmentul de vârstă 25-34 ani (31%), urmat de 35-44 ani ceea ce pune Generația X ca fiind a doua cea mai generoasă generație (28.5%).
  • Femeile donează mai frecvent decât bărbații, cu un procent de 65% din numărul total de donații, dar și mai mult, 61% din suma totală strânsă pe Galantom fiind donată de acestea.
  • Cele mai multe donații de pe platformă au fost realizate de o femeie care, în cei zece ani de când există Galantom, a donat de 173 de ori, însumând în total 11.433 RON în sprijinul mai multor cauze de bine.
  • Fundația Hospice Casa Speranței a reușit să atragă cele mai multe donații – 24.500 și cea mai mare sumă de bani – 449.226 RON.
  • Unul dintre cele mai emoționante mesaje lăsate de un fundraiser este cel al lui David Popovici care, după ce a reușit să strângă 283.270 RON dăruindu-și ziua de naștere pentru a susține 5 frați să-și continue studiile muzicale, a transmis: „Vă mulțumesc pentru toate gândurile bune! Cadoul pe care mi l-ați făcut este cel mai frumos din cei 19 ani pe care îi am pentru că am primit de la voi puterea de a face viața mai frumoasă și mai ușoară pentru alți oameni.”
  • Cea mai mare donație online realizată a fost în valoare de 33.000 lei.
  • Cel mai tânăr galantom a fost…un bebeluș. Părinții lui au fost cei care au ales să-și dăruiască petrecerea de botez pe Galantom în 2017 și au fost cei care au inspirat secțiunea Galantom din prima zi.

 

Portret de Galantom – 10 ani de Galantom în 10 fapte bune

 

Pentru a marca cei 10 ani de Galantom, echipa din spatele proiectului va lansa și o expoziție itinerantă cu portretele a zece dintre oamenii de bine care au folosit de-a lungul anilor platforma ca modalitate de fundraising.

 

Cei zece galantomi, fiecare reprezentativ pentru câte un an de existență a platformei, sunt: jurnalistul Alex Nedea, care și-a dăruit ziua de naștere pentru Fundația Hospice, ultramaratonistul Andrei Gligor, care în aprilie 2024 va alerga 250 km în sudul deșertului Marocan pentru viitorul copiilor din România, susținând Viitor Plus, Clara Chirculescu, ce a strâns donații cântând pentru a susține Fundația Ajungem Mari, antreprenorul Dragoș Petrescu ce și-a dăruit aniversarea pentru Hope and Homes for Children, publicitarul Elena Cîrîc care a alergat în sprijinul fundației Hospice casa Speranței, lectorul universitar Oana Moșoiu care a renunțat la cadourile de ziua ei de naștere pentru a susține Asociația Zi de Bine, sportivul Sebastian Ghioca ce a pedalat pentru a strânge donații pentru Fundația Copii în Dificultate, jurnalistul Toader Păun care a strâns bani pentru copii bolnavi de cancer de la Asociația Magic, Valentina Sayago ce a susținut Asociația Speranță pentru Integrare și Recuperare și actorul Marius Manole ce a alergat pentru a susține Hope and Homes for Children România.

 

Pe lângă cele 10 fotografii, vor mai fi expuse și alte 40 de portrete realizate în cele 2 ediții anterioare de Portret de Galantom – o inițiativă care a pus în lumina reflectoarelor pe cei care au fost generoși cu ceilalți și care au oferit timp, disponibilitate, kilometri alergați, aniversări, pasiuni sau obiceiuri pentru a strânge fonduri pentru cauze caritabile.

 

Galantom este un proiect non-profit care se susține în mare parte din donații și sponsorizări. Cei care doresc să susțină activitatea platformei pentru a duce povestea generozității mai departe, pot face o donație sau pot susține proiectul prin facilitățile fiscale pentru contribuabilii persoane fizice și juridice aici: https://galantom.ro/10ani.

 

Despre Galantom – Platforma Galantom a fost dezvoltată de Asociația OneKind și Asociația People for Sport pentru ca oamenii de bine din România să poată susține cu ușurință cauzele sociale în care cred. Lansat în 2013, proiectul Galantom reprezintă una dintre dovezile palpabile că românii sunt din ce în ce mai implicați social și din ce în ce mai interesați de rezolvarea problemelor din comunităţile lor. De la înființare și până în prezent, platforma a mobilizat peste 27 de milioane de lei, 210.500 de donații, peste 19.000 de pagini de fundraising și 500 de ONG-uri care au beneficiat de sprijinul oamenilor de bine care au strâns fonduri sau au donat. Galantom a fost susținut în ultimii doi ani de ING Bank România, partener principal al proiectului.

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here