https://pixabay.com/ro/photos/social-media-sociale-tastatur%C4%83-4140959/

Platformele de socializare sunt printre cele mai utilizate surse de informatie din intreaga lume, fiind usor de folosit si necesitand doar un acces la internet. Pe langa faptul ca utilizatorii socializeaza si le folosesc drept distractie, pe retelele sociale se distribuie si multe informatii. Incepand cu anul 2020, de cand pandemia de COVID-19 a inceput sa se raspandeasca si in Europa, social media a cunoscut o crestere brusca a utilizarii, in mare parte din cauza masurilor de distantare sociala adoptate de multe guverne.

Influenta retelelor sociale asupra sanatatii mintale

Avand in vedere ca activitatile fizice au fost restrictionate tot mai mult, la fel si  inchiderea restaurantelor si a altor locuri unde oamenii obisnuiau sa mearga impreuna cu prietenii, acestia au inceput sa iti petreaca tot mai mult timp pe retelele de socializare.

Exista mai multe cercetari care demostreaza ca fiecare dintre noi avem nevoie de socializare si sa stim ca facem parte dintr-un grup de persoane. Cu toate acestea s-a dovedit ca timpul indelungat petrecut pe retelele de socializare si supraincarcarea cu informatii se coreleaza cu o crestere a depresiei si a anxietatii, dar si generarea de comportamente precum lipsa somnului sau a poftei de mancare, iritabilitate si detasare de persoanele din jur, din familie. Totodata si informatiile eronate, alarmiste si exagerate care provoaca stres, frica si anxietate sunt nocive si dauneaza sanatatii mentale a utilizatorilor.

In acelasi timp, un alt aspect important pe care retelele de socializare il pot crea in timpul pandemiei in special este dependenta, care se poate vedea si in randul copiilor si adolescentilor.

Reclamele pe social media

Fie ca este vorba despre Facebook, Instagram sau Twitter, tot mai multe companii au profitat de aceasta perioada si au inceput sa isi faca tot mai multe campanii de promovare a produselor sau a serviciilor. Fie ca au apelat la specialisti in marketing sau au avut propria echipa de specialisti, tot mai multi au cautat metode prin care sa atraga atentia utilizatorilor si acestia sa interactioneze cu reclama, printr-un comentariu sau printr-un click.

Reclamele pe social media au o posibilitate mare de a putea fi programate si distribuite in functie de publicul dorit. Poti crea reclame care sa ajunga la un anumit grup de persoane in functie de varsta sau de localitate sau catre utilizatorii care au interactionat o data cu compania ta. Un alt aspect important este ca te poti folosi de mai multe tipuri de reclame precum si de cele video. Reclamele care lasa posibilitatea ca oamenii sa interactioneze cu compania ta sunt foarte apreciate deoarece majoritatea persoanelor care sunt pe Facebook de exemplu sunt in cautare de distractie.

Avantajele utilizarii retelelor sociale

Folosirea retelelor sociale in timpul pandemiei are si cateva aspecte pozitive, mai exact avantajul diseminarii rapide a continutului educational. De exemplu, au existat doctori care au elaborat materiale utile despre simptomele infectarii cu Covid-19. Acestea au fost rapid distribuite si vizualizate intr-un numar tot mai mare de utilizatori. Facebook a fost insa cea mai folosita retea de socializare pentru a distribui aceste materiale, intr-un timp scurt. Totodata vorbim si de folosirea Youtube-ului care si acesta a inregistrat un numar mare de vizualizari incepand cu luna martie a acestui an. Cele mai multe vizualizari le-au facut stirile despre coronavirus.

In cele din urma, un alt avantaj al platformelor de socializare este reprezentat de educatia medicala continua prin intermediul webinarelor live si cursurilor cum ar fi cele de marketing online si inregistrate pe platforme precum YouTube, Skype sau Zoom.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here