Untitled-5Daca nu reusesti sa ajungi deloc la un acord cu banca finantatoare fie asupra comisioanelor, fie asupra calculului dobanzii si te gandesti sa o actionezi in instanta, cel mai bine ar fi sa fii cat mai bine informat in legatura cu ce inseamna acest lucru si cum ar fi mai bine sa procedezi.

In ce caz apelezi la instanta?

Daca nu esti de acord cu actul aditional propus de banca trebuie sa comunici acest lucru.

 

Cum?

Trebuie sa contesti in scris actul aditional si pentru asta e necesar sa depui la banca sau la institutia financiara nebancara o notificare privind neacceptarea conditiilor din actul aditional.

Scrie refuzul in doua exemplare, ia numar de inregistrare pe copie, spun specialistii ANPC.
 
Nu semna actul aditional, nu face mentiuni, corectii, taieturi pe actul aditional.
 
Trebuie sa ai grija sa ai un exemplar al actului in forma legala emisa de banca pentru viitoarele tale demersuri in instanta.
ATENTIE! Nu te lasa presat! Creditorul nu poate sa declare scadent creditul pentru neacceptarea unei modificari la contract. Daca un angajat al creditorului te preseaza sa semnezi cu amenintarea scadentarii creditului, comite un abuz si e bine sa-l reclami la ANPC!
 
Daca banca nu raspunde favorabil solicitarii tale, oricum ar fi cazul sa te adresezi si la ANPC si apoi sa contesti actul aditional direct la instanta de judecata.
 
Poti include si pretentii materiale asupra creditorului.
 
Ce faci cu rata?

Contestarea actului aditional nu suspenda obligatia ta de a achita ratele conform contractului, mai spun expertii ANPC.
 
Poti ingheta achitarea ratei sau a costurilor in litigiu doar cu acordul scris al creditorului sau, in cazul in care te adresezi instantei de judecata, doar daca aceasta aproba o astfel de cerere.
 
ATENTIE: In cazul in care nu vei avea castig de cauza, va trebui sa achiti creditorului atat costurile respective cat si cheltuielile de judecata.
 
Dar hai sa nu ne gandim la asta!
 
Au mai reusit si altii inaintea ta!
 
Ce zic avocatii?

 
„Solutia este procesul civil impotriva bancii si nu facut de o persoana impotriva bancii, ci de un grup de persoane”, spune avocatul Gheorghe Piperea, cel care reprezinta deja mai multe grupuri de clienti nemultumiti de la Volksbank, BCR si Raiffeisen.
„Daca judecatorul are un dosar cu 300 de reclamanti, va trebui sa rezolve mult mai repede acest dosar. Ii va fi teama sa nu se trezeasca intr-o sala plina de 300 de oameni. Nu spun ca vor castiga clientii care se unesc, dar spun ca este mai bine sa se uneasca”, explica Piperea.
 
Cat te-ar costa?
 
„La 150 de persoane, 200 de euro este onorariul pe persoana. Poate fi vorba si de 100 de euro pe persoana. Cu cat creste numarul de persoane, cu atat mai mult scad costurile. Pot fi costuri si de 20 de euro”, spune mai departe avocatul.
 
Ordonanta 50/2010 a fost aprobata pentru a proteja consumatorul roman de credite, dupa o lunga perioada in care banca centrala nu a facut altceva decat sa se asigure ca bancile nu vor avea probleme daca vor acorda imprumuturi in „conditii prea relaxate”.
 
Insa, bancile au inventat in tot acest timp tot felul de comisioane „pentru a se proteja”, iar BNR a inchis ochii.
 
Acum, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a pregatit aceasta ordonanta 50, care ar trebui sa le asigure milioanelor de clienti accesul la o formula de calcul transparenta a dobanzii si in acelasi timp sa nu lase bancilor la indemana mai mult de patru comisioane.
 
Numai ca, bancile sunt inventive si incearca in foarte multe feluri sa-si conserve veniturile sau macar sa se puna la adapost. (Sursa: incont.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here