un studiu Starcom România

  • 8 din 10 copii intră în contact direct cu un smartphone chiar din primii ani de viață (copiii cu vârstă până în 3 ani)
  • Până la vârsta de 18 ani, copiii ajung să cunoască și să folosească mult mai bine decât părintii lor, Internetul și Smartphone-ul
  • Printre cele mai utilizate aplicații, în rândul copiilor cu vârsta între 4 și 18 ani, se numără Youtube, Whatsapp, Facebook și TikTok

București, 4 iunie 2020 – Starcom România a realizat, în primul trimestru al acestui an, un nou studiu parte din seria Human Graph Experience – Tech Kids powered by Starcom –  care oferă noi informații în ceea ce privește utilizarea dispozitivelor electronice de către copii, pre-adolescenți și adolescenți, cu vârste până în 18 ani. Studiul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și  cele mai accesate aplicații de către aceștia.

Copiii și utilizarea dispozitivelor

Încă de la cele mai mici vârste (0-3 ani), copiii intră în contact și folosesc dispozitive de tip smartphone. Astfel, până ajung la maturitate aceștia devin experți în ceea ce privește funcționalitatea acestor dispozitive. În timp ce categoria de vârstă 0 – 3 ani intră în contact cu smartphone-ul cel mai des, prin intermediul părinților (78%), observăm că posesia și utilizarea tabletelor crește o dată cu intrarea acestora la grădiniță, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal.

1 din 4 copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 18 ani, din mediul urban, dețin în prezent o consolă de jocuri.

Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce privește activitățile de recreere între generații, în prezent putem vorbi de un val de generații mult mai avansate și mult mai conectate cu tehnologia. Încă din primii ani de viață, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă, etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască și să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinți. Tehnologia este un fenomen care crește semnificativ de la an la an și a cărei evoluție o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă și segmente de consumatori. Se poate observa o tendință tot mai accentuată de digitalizare și tehnologizare a activităților zilnice”, a declarat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.

Abilitățile digitale

Copiii încep să folosească internetul de la vârste foarte mici (0-3 ani, cu ajutorul părinților în primă fază), fiind o modalitate de a descoperi și de a învăța lucruri noi. Părinții consideră că după vârsta de 3 ani este adecvat să își lase copiii să joace jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilitățile, atenția și viteza de reacție.

 

Preferințe de jocuri în online

Pentru copiii cu vârste cuprinse între 11-18 ani, cele mai populare sunt jocurile online cu mai mulți participanți, deoarece acestea le permit să socializeze și să interacționeze cu alți jucători. De asemenea, aceștia sunt mai atrași de jocurile online de strategie.

 

Activitățile principale ale copiilor în online

Cele mai comune activități realizate pe Internet în rândul copiilor de toate vârstele sunt jocurile și video-urilor online. În rândul copiilor cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, prioritățile sunt legate de comunicare, de a fi conectat cu prietenii/colegii și  căutarea de informații utile pentru școală.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele mai accesate aplicații online

Pentru ambele categorii de vârsta cea mai accesată aplicație este Youtube, principala  activitate pe Internet fiind aceea  de a urmări video-uri online. Copiii cu vârsta până în 11 ani accesează în mai mare măsură aplicații precum: TikTok și WhatsApp, având mai degrabă un rol pasiv. După vârsta de 11 ani, încep să  utilizeze în mai mare măsura rețelele de socializare, Facebook și Instagram, unde au un rol mai activ: sunt creatori de conținut, urmăresc  activitatea prietenilor/cunoștiințelor, comunică și se implică în diferite activități online.

 

 

 

 

 

 

 

Despre metodologie

Studiul Tech Kids powered by Starcom România a fost realizat în perioada 28 Februarie – 6 Martie 2020, prin metodologia CAWI. Au fost intervievați 300 de părinți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet. Studiul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și  cele mai accesate aplicații de către aceștia.

 

Despre Starcom România
Agenția Starcom este parte din cea mai mare rețea de media din lume, Publicis Media Groupe. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și la alte festivaluri precum Eurobest, Ador, Portoroz, Effie și Webstock. Cu o experință de mai bine de un deceniu în industria românească de comunicare, agenția enumeră totodată specializări diverse ale departamentelor și oamenilor săi, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.

 

Despre Publicis Groupe Romania
Publicis Groupe Romania, prezent de 25 ani pe piața locală, este cel mai mare grup de marketing, comunicare și transformare digitală din România, având la bază sinergia dintre creativitate și tehnologie. Publicis Groupe Romania oferă clienților acces la servicii și instrumente de top adaptate nevoilor lor și asigură, prin modelul său de business, Power Of One, un management fluid al resurselor și aptitudinilor alocate fiecărui client în parte. În portofoliul Publicis Groupe Romania se află unele dintre cele mai puternice agenții de marketing și comunicare din lume: Publicis România, Leo

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here