Liebrecht & wooD a fost un pionier al pietei moderne de dezvoltare imobiliara din Europa si, in mod particular, din Romania. Valoarea investitiilor realizate de companie pana in prezent in Romania se ridica la circa 200 milioane euro, iar portofoliul sau totalizeaza 115,000 m.p. de proiecte de birouri si retail finalizate. Dupa un parcurs de 15 ani in care a deschis noi drumuri in piata imobiliara (prin dezvoltarile sale, compania a contribuit la inaugurarea de noi destinatii office si de retail in Bucuresti si a lansat conceptul de outlet), Liebrecht & wooD Group detine astazi terenuri cu o suprafata cumulata de aprox. 280 hectare in Romania si pregateste noi proiecte inovatoare care vor schimba peisajul imobiliar local.

Istoria Liebrecht & wooD Group incepe in 1991, anul infiintarii sale in Belgia. Doi ani mai tarziu, fondatorii – Patrick Van Den Bossche si Marc Lebbe – determinati de o viziune diferita asupra pietei imobiliare, au sesizat potentialul imens de dezvoltare al tarilor din Europa Centrala si de Est, intr-un moment in care acestea se confruntau cu schimbari intense de ordin politic, social si economic. Zece ani mai tarziu, compania a intrat oficial pe piata din Romania, care reprezinta, inca de atunci, un important pol strategic pentru expansiunea Grupului in regiune.

„La prima noastra vizita in Romania, am stiut imediat ca era locul ideal in care oameni cu idei pot crea impreuna o piata imobiliara moderna a Europei Centrale si de Est. La inceput de nou mileniu, Bucurestiul se afla intr-un moment de turnura catre o noua etapa de dezvoltare – cu foarte putine exceptii, cladirile de birouri moderne lipseau din peisajul cotidian, foarte putini retaileri internationali erau prezenti, iar multinationalele abia isi faceau intrarea in tara. Oferta imobiliara era joasa, iar calitatea majoritatii cladirilor era discutabila. Privind in urma, decizia de a veni cu abordarea noastra pe aceasta piata a fost una indrazneata – dar care s-a dovedit a fi de succes” – declara Patrick Van Den Bossche, Managing Director Liebrecht & wooD Group.

O alta viziune asupra dezvoltarii imobiliare in Europa

Polonia a fost prima tara din afara Belgiei in care Grupul s-a extins, in 1993, venind cu o abordare neconventionala la acea vreme. in primii ani de activitate, Liebrecht & wooD a livrat o serie de cladiri de birouri in zone deloc explorate din capitala Poloniei – al caror succes a deschis apetitul altor dezvoltatori de a construi in apropriere. Astazi, regiunile respective sunt destinatii de business recunoscute din Varsovia. Spiritul de pionierat a caracterizat si infiintarea FASHION HOUSE Group, entitatea din cadrul Liebrecht & wooD Group dedicata dezvoltarii si administrarii centrelor comerciale de tip outlet.

in octombrie 2013, prin inaugurarea complexului mixt Plac Unii din centrul Varsoviei, abilitatea Grupului de a dezvolta proiecte cu arhitectura si concept unice a devenit recunoscuta la scara larga in piata, proiectul bucurandu-se de interesul unora dintre cei mai exigenti chiriasi internationali. O alta initiativa inovatoare o reprezinta dezvoltarea Praga Koneser Centre, aflata in derulare in acest moment – unul dintre cele mai ample proiecte mixte din Varsovia, care va conduce la revitalizarea uneia dintre cele mai vaste zone de importanta culturala si istorica din oras.
Debut pozitiv si in Romania

Liebrecht & wooD Group si-a inceput activitatea pe piata din Romania in 2001, pornind de la aceeasi viziune de a explora si deschide noi destinatii imobiliare. Astfel, primul proiect al companiei l-a reprezentat dezvoltarea centrului comercial Militari Shopping Centre in vestul Bucurestiului, la circa 500 metri distanta fata de A1, prima si singura autostrada din tara la acea vreme. Proiectul a fost inaugurat in 2003 si vandut cu succes un an mai tarziu catre un fond de investitii.

Cea de-a doua dezvoltare in plan local a avut ca obiect un amplu proiect de birouri – Victoria Park, cladire cu o suprafata de 20,500 m.p. situata in nordul Bucurestiului, aproape de Aeroportul International Baneasa. Victoria Park a fost finalizata in 2006, vanduta un an mai tarziu catre un renumit fond international de investitii si continua sa fie, chiar si in al zecelea an de existenta, o cladire emblematica pentru piata de birouri moderna din Capitala.

in 2007, Liebrecht & wooD a lansat un alt proiect indraznet in vestul Bucurestiului, construit pe un teren adiacent autostradei A1. Asa cum a fost conceput, West Park Retail este astazi una dintre cele mai importante destinatii de cumparaturi din Capitala, incluzand primul si singurul outlet profesionist din tara – FASHION HOUSE Outlet Centre –, precum si o serie de retaileri mari, cum ar fi Hornbach, Proges, primul magazin sub brandul Casa Convenienza ori singurul magazin Kika din Romania. Datorita ofertei sale unice, proiectul atrage anual milioane de cumparatori si a marcat recent vanzari record pentru anul 2015.

„in 2008, cand am deschis primul FASHION HOUSE Outlet Centre din Bucuresti, in cadrul West Park Retail, am lansat nu doar primul outlet profesionist din tara, dar si un concept diferit de amplasare a acestui tip de magazine – respectiv, in cadrul unui parc de retail mai mare. Prin eforturi sustinute, in mai putin de 15 ani am devenit liderul pietei de outlet-uri din ECE, inclusiv din Romania. Vedem in continuare potential de crestere in zona si vom continua expansiunea, nu doar prin extinderea proiectelor existente, ci si prin noi investitii,” – sustine Brendon O’Reilly, Managing Director FASHION HOUSE Group.
Dupa 15 ani

in prezent, Liebrecht & wooD Group este recunocut ca unul dintre jucatorii importanti din piata imobiliara locala, in timp ce FASHION HOUSE Group ramane singurul dezvoltator si operator de outlet-uri. Compania are 20 angajati in Romania. in total, Liebrecht & wooD Group a livrat circa 115.000 m.p. cuprinsi in proprietati de birouri si de retail, corespunzand unui volum total al investitiilor derulate de 200 milioane euro. Grupul s-a implicat in proiecte de imbunatatire a infrastructurii in toate zonele in care opereaza, conducand la crearea a noi drumuri de acces pentru locuitorii Capitalei.
Ca o noua dovada a angajamentului sau fata de piata locala, Grupul si-a consolidat recent echipa de senior management, numind un nou Director General in Romania – incepand din luna ianuarie a acestui an, Sorin Ioan Blaga, un profesionist cu peste 25 ani de experienta in management, a preluat conducerea operatiunilor locale, cu scopul de a accelera extinderea Grupului in Romania.

Unda verde catre extindere

„Romania este o tara infloritoare, care se va bucura de o dezvoltare masiva in urmatoarele decenii. La 15 ani de la debutul companiei in plan local, spunem cu toata convingerea ca a fost una dintre cele mai bune decizii de afaceri. Suntem convinsi ca si proiectele viitoare vor reprezenta un succes si suntem nerabdatori sa oferim detalii despre noile initiative, la momentul oportun. Liebrecht & wooD Group si-a construit o pozitie solida pe piata, beneficiind de o expertiza vasta, dincolo de know-how-ul tipic pentru un dezvoltator,” – incheie Sorin Ioan Blaga, General Manager Liebrecht & wooD Romania.

Noile proiecte de anvergura planificate pentru urmatorii ani includ:

Frumusani Residential Park, primul complex rezidential al Grupului in Romania, se afla in etape avansate de planificare si noi informatii despre proiect vor fi dezvaluite in curand. Frumusani Residential Park va fi un amplu proiect rezidential, cu 5,000 locuinte situate in zona de est a Bucurestiului, in afara aglomeratiei urbane. Conceptul prevede crearea unei comunitati satelit a Capitalei, in care locuitorii se vor putea bucura de confort si liniste intr-un cadru natural format din paduri, lac si vie, dar in acelasi timp vor ramane in apropiere de inima orasului. Proiectul va fi dezvoltat in etape, pe parcursul a circa 10 ani, si va presupune un volum de investitii de circa 300 milioane euro.

Cernica Retail Park – un proiect de retail cu o suprafata inchiriabila totala de 88,000 m.p. si o valoare a investitiei de aprox. 110 milioane euro – are la baza conceptul de ”power centre” si va fi o destinatie majora de cumparaturi in estul Capitalei, pozitionata in mod strategic langa autostrada A2 si Șoseaua de Centura.

Atat Cernica Retail Park, cat si Frumusani Residential Park vor beneficia de acces direct din si catre autostrada A2, gratie unui nou drum – dezvoltat de Liebrecht & wooD Group in urma unei investitii de 5 milioane euro – care va asigura conexiunea facila cu centrul Bucurestiului.

Mai mult, Liebrecht & wooD Group detine terenuri cu o suprafata cumulata de 280 hectare in Romania, ceea ce va genera noi oportunitati de dezvoltare pe termen lung in piata locala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here