Membrii ALB, reprezentanti ai creditului de consum au acordat, in primul semestru al anului 2015, credite in valoare de 1.149 milioane Lei, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Creditele destinate consumului personal reprezinta 91,9% din total, respectiv 1.056 milioane Lei, in timp ce creditele industriale reprezinta 5,3% (60,5 milioane Lei), iar creditele auto 2,8% (32,5 milioane Lei).

Fata de aceeasi perioada a anului 2014, in domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au scazut de la 49% la 48%, imprumuturile de nevoi personale detin o cota de 43% avand o crestere cu 2%, iar creditele la POS au scazut de la 10% la 9%.

Creditele auto acordate de companiile de credit de consum membre ALB, au fost destinate in proportie de 83% achizitiei de vehicule noi – in scadere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2014 – si in proportie de 17% achizitiei de vehicule second hand – inregistrand o crestere de 2%.

Din punctul de vedere al valorii finantate, se remarca cresterea creditelor mai mari de 10.000 Euro cu + 3% fata de aceeasi perioada a anului 2014, si cu 1% a creditelor intre 5.001 si 10.000 Euro.

Creditele cu valori pana la maximum 1000 Euro si cele intre 1001 si 5000 Euro au inregistrat scaderi de 2% fata de valorile din luna iunie 2014.

In ceea ce priveste ponderea creditelor pe categorii de varsta ale debitorilor, fata de aceeasi perioada a anului 2014, ponderea creditelor acordate persoanelor peste 55 de ani a crescut de la 28% la 29%, celor acordate persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani a crescut de la 21%
la 22%, iar ponderea creditelor acordate persoanelor intre 25 si 35 de ani a crescut de la 19% la 20%. Ponderea creditelor acordate persoanelor cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani si celor sub 25 de ani, a inregistrat o scadere de 1%, respectiv 2%.

Din totalul finantarilor acordate in functie de gen si din punctul de vedere al situatiei civile a clientilor, 54% au fost credite pentru persoane de gen masculin si 46% pentru persoane de gen feminin. Dintre acestia, 63% au declarat ca sunt casatoriti, fata de 37% necasatoriti. Aceste valori sa
pastrat la un nivel constant in perioada analizata.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, in functie de nivelul de educatie, ponderea creditelor acordate persoanelor cu studii elementare a crescut de la 13% la 15%, in timp ce ponderea celor acordate persoanelor cu studii medii a scazut de la 52% la 50%. Ponderea creditelor acordate persoanelor cu studii superioare s-a mentinut la 35%.

In functie de venitul net al clientilor IFN care au accesat un credit de consum, categoria de venituri cuprinse intre 501 si 1000 Lei reprezinta o pondere de 47%, cea intre 1001 si 1500 Lei reprezinta o pondere de 24%, fiind urmata de veniturile intre 1501 si 2000 RON cu o pondere de 10%. Ponderi valorice cu o singura cifra si anume de 5%, 8% si respectiv 6%, se regasesc la categoriile de clienti cu venituri intre 2001 – 2500 Lei, a celor cu venituri peste 2500 Lei, respectiv a celor cu venituri sub 500 Lei.

Conform statisticilor, ALB reprezinta 78% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania si este membra a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here