Miliardarul Elon Musk, fondatorul producatorului de automobile electrice Tesla Motors, sustine ca rezultatele testului de autonomie realizat de New York Times cu sedanul Model S sunt false, deoarece reporterul nu a prezentat toate detaliile test drive-ului.

„Articolul NYTimes privind autonomia Tesla in conditii de frig este fals. Jurnalul de bord al autovehiculului arata adevarul, respectiv ca reporterul nu a incarcat de fapt bateriile la maximum si ca a facut un ocol mare de la traseu”, scrie Musk intr-o postare pe Twitter, transmite Bloomberg.

New York Times a publicat pe 8 februarie un articol realizat de reporterul John M. Broder care arata ca un automobil Tesla Model S testat de acesta nu s-a incadrat in specificatiile tehnice privind autonomia in conditii ideale, la temperaturi de pana la -12 grade, care ar fi trebuit sa parcurga 300 de mile (483 kilometri) cu o singura incarcare a acumulatorilor.

Purtatorul de cuvant al New York Times Eileen Murphy a declarat pentru Bloomberg ca Broder a urmat instructiunile primite in timpul mai multor conversatii cu personalul Tesla.

Ea a adaugat ca articolul s-a referit exclusiv la fapte, descriind in detaliu test drive-ul asa cum a avut loc.

„Orice sugestie ca relatarea ar fi «falsa» este, desigur, categoric neadevarata”, a adaugat reprezentantul publicatiei americane.

Musk a precizat pe Twitter ca toate modelele Tesla oferite presei spre testare au jurnale de bord automatizate, care inregitreaza in detaliu calatoriile efectuate de reporteri.

Miliardarul a precizat ca compania pregateste un blog unde va prezenta in detaliu „ce s-a intamplat de fapt” in timpul testului efectuat de reporterul New York Times.

Broder a facut trei greseli in timpul test drive-ului, respectiv nu a incarcat la maximum acumulatorii, a condus prin Manhattan la ora de varf si a depasit limita legala de viteza, a declarat Musk pentru Bloomberg.

„Nu poti face asta, indiferent daca masina este pe benzina sau electrica, si sa te astepti sa atingi autonomia maxima”, a afirmat fondatorul Tesla.

Nu este prima data cand Musk a criticat o recenzie aparuta in presa in privinta datelor despre autonomia unui automobil electric Tesla.

Primul model Tesla, denumit Roadster, a primit o recenzie nefavorabila din partea realizatorilor emisiunii BBC Top Gear in 2008, miliardarul invocand si atunci jurnalul de bord pentru a contrazice concluziile jurnalistilor.

Tesla a dat in judecata Top Gear in 2011, acuzand realizatorii de calomnie si fals cu intentie. Compania sustine ca Top Gear ar fi inscenat o secventa in care Roadster-ul pare ca ramane fara energie. Tribunalele britanice au respins actiunile Tesla in octombrie 2011 si februarie 2012, potrivit informatiilor aparute atunci in ziarele Telegraph si Guardian.

Musk a precizat ca nu obisnuieste sa atace recenziile nefavorabile.

„Daca am fost nedreptatiti si faptele sunt de partea noastra, cred ca ar trebui sa ne aparam. Nu este ca si cum as face asta tot timpul – au fost scrise mii de articole si am avut obiectii numai fata de cateva”, a spus el.

Tesla Model S porneste de la 52.400 dolari cu cea mai mica baterie disponibila, de 40 kWh, respectiv 72.400 dolari cu cel mai mare acumulator, de 85 kWh. Modelul de top Model S Performance, echipat de asemenea cu bateria de 85 kWh, dar orientat spre un stil de condus mai sportiv, porneste de la 87.400 de dolari, potrivit site-ului Tesla. Autonomia maxima in conditii ideale de 300 de mile (483 kilometri) este specificata pentru modelele cu baterii de 85 kWh.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here