Reteaua de ONG-uri “Societal” a lansat marca “Eveniment Responsabil”, un label care poate fi preluat de festivaluri, concerte, seminarii, conferinte, happening-uri urbane, intalniri sportive etc., prin intermediul caruia organizatorii isi asuma aplicarea unor masuri pentru reducerea impactului pe care il au asupra mediului. De asemenea, cei care aplica cerintele si exigentele acestei marci, isi imbunatatesc performantele de responsabilitate sociala (echitate sociala, eficienta economica, grija fata de mediu si buna guvernanata) a evenimentelor pe care le organizeaza.

Organizatorii unor evenimente importante si-au asumat deja provocarea marcii: Festivalul de cultura gastronomica Transilvania Fest, Festivalul de teatru tanar Ideo Ideis, Targul Economiei Sociale ONG Fest, Festivalul de film istoric de la Rasnov, Festivalul montan Padina Fest, Laboratorul de educatie nonformala de la Gura Portitei!

Reunind un numar mare de persoane intr-un spatiu relativ restrans si pentru o perioada scurta de timp, aceste evenimente de scurta durata au un impact, de lunga durata, asupra mediului inconjurator si comunitatilor in care se desfasoara. De aceea, organizatorii trebuie sa isi asume o serie de masuri pentru reducerea acestui impact si pentru imbunatatirea performantelor sociale, economice si de mediu ale manifestarilor culturale, economice, sportive, de entertainment, sociale, etc.

Concret, la un eveniment care poarta marca „Eveniment responsabil”, va trebui sa gasim:

– un eveniment eco-friendly, , cu consum minim de energie si care are un impact minim asupra locului de desfasurare;
– solutii mai putin poluante pentru transportul spre si dinspre locul evenimentului;
– produse locale sau certificate ecologic;
– dispozitive pentru reducerea si eficientizarea consumului de energie si de apa;
– materiale de promovare imprimate pe suporturi reciclate sau eco-etichetate;
– echipamente pentru colectarea selectiva a deseurilor;
– initiative pentru promovarea drepturile omului si valorilor universale;
– conditii de munca decente pentru persoanele implicate in organizare;
– colaborare si sinergii intre organizatori si comunitatea locala.

Si multe alte masuri de Responsabilitate Sociala, in functie de specificitatea fiecarui eveniment!
Caietul de sarcini pe care organizatorii trebuie sa-l respecte pentru obtinerea marcii „Eveniment responsabil” este un instrument de management care se bazeaza pe grila de indicatori de Responsabilitate Sociala dezvoltata de “Societal”. Grila a fost elaborata pornind de la standardul de responsabilitate sociala “ISO 26000” si standardul pentru raportarea dezvoltarii durabile “Global Reporting Initiative”. Aceste referinte au fost complementate de standarde specifice managementului responsabil de eveniment, precum ISO 20121 si BS 8901.

“Societal” (sau „Competente si instrumente pentru adoptarea responsabilitatii sociale si de mediu in cadrul organizatiilor societatii civile”) este un proiect realizat de Asociatia REPER21, in parteneriat cu ANPCDEFP si Asociatia CRIES, si este cofinantat de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Urmareste interviul cu Rares Craiut, director al festivalului de cultura gastronomica “Transilvania Fest” Urmareste interviul cu Andreea Bortun, director al festivalului de teatru tanar “Ideo Ideis” Universitatea de vara Societal Societal organizeaza Atelierul „Marca Eveniment Responsabil” la Universitatea de Vara, care va avea loc la Miercurea Ciuc, in perioada 19-23 septembrie 2012. Afla cum poti participa si tu. Termenul limita de inscriere este 1 septembrie 2012.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here