Intr-o piata imobiliara in care clientul a fost dominat de reticenta si  care a functionat dupa principiul “ sa mai asteptam”, 2010 s-a declarat un an mort din punctul de vedere al tranzactiilor imobiliare dar, surprinzator, se termina ca un an bun pentru cativa jucatori din piata; aceia care au inteles atat nevoile cumparatorilor, cat si trendul pietei si care au ales sa actioneze in loc sa astepte. Pretul ramane cel mai important factor de decizie, motiv pentru care a fost si arma cea mai puternica a celor care au vandut apartamente.
 
Green City a vandut datorita metodelor flexibile de finantare

Green City a gasit solutii pentru a finanta pana si clientii care nu au bani, astfel incat a reusit sa incheie 150 de tranzactii in 2010. “Am facut diferite variante de finantare, chiar si pentru clientii care nu au bani de o casa dar isi doresc una. Sau pentru cei care nu s-au calificat pentru a obtine un credit bun la banca. in principal, oricine are deja un apartament il poate pune drept garantie pentru o casa de la noi si noi asiguram finantarea pana la 100% a pretului, in functie de nevoia clientului. Iar pentru cei care nu au o proprietate personala, avem dealuri cu mai multe institutii de finantare, care ofera credite in conditii speciale pentru cei care vor sa se mute in Green City. Prin acest program am vandut aproape 150 de case anul acesta, adica o medie de 13 pe luna, ceea ce ne-a asigurat titlul de cel mai bun vanzator de case al anului.” (Alexandru Petrescu, director de vanzari Green City).

Be Igloo a vandut printr-un raport bun pret-calitate

Be Igloo a adaptat oferta la pretul cerut de piata, creandu-si imaginea atat prin strategii inovative de marketing, cat si prin extra-servicii oferite clientilor, dar elanul in vanzari a aparut atunci cand preturile acestora au ajuns mai mici decat cele ale dezvoltatorilor, in aceleasi ansambluri rezidentiale.  Astfel, au reusit sa vanda 62 de apartamente in 2010. In portofoliul investitorului exista apartamente de 2 camere la un pret de 52.000 euro+TVA 5%. “in conditiile in care aceste apartamente sunt intr-un ansablu rezidential nou, situat in Titan, langa mai multe centre comerciale mari si cu acces direct la mijloace de transport in comun, pretul a fost gasit corect de mai multi clienti care au ales sa se mute acolo. Cei mai multi au cumparat in 2010 prin programul Prima Casa iar pretul mediu pe care acestia au fost dispusi sa-l dea pe un apartament anul acesta a fost de 70.000 euro. Cum preturile noastre la doua camere pornesc de la 52.000 euro la doua camere  cu 58 mp, este lesene de inteles ca pe acest
segment au fost cele mai multe vannzari. Dar am avut contracte si pentru trei camere, cu 102.000 euro.” (Nimrod Zvik, director marketing Be Igloo)

Agentia Vission House a ales repozitionarea

Agentia imobiliara Vission House a inteles ca pentru a creste profitul in aceste vremuri este nevoie de adaptare la piata. Astfel, compania si-a mutat centrul de interes de la persoanele fizice la companii, reusind, astfel, sa incheie, in 2010. “Companiile nu au de ce sa astepte vremuri mai bune, asa cum fac clientii de rezidentiale. Companiile au nevoia constanta de a-si reloca sediile, de a gasi o locuinta pentru managerii expati sau de a reloca managerii expati. Este un segment foarte activ, asa ca am ales sa lucram mai mult cu companiile. Asta nu inseamna ca am renuntat cu totul la tranzactiile cu persoane fizice. Atata doar ca analizam mult mai bine bonitatea clientului si determinarea lui de a cumpara ceva inainte sa incepem o colaborare. in acest moment, aproape jumatate din afacere este sustinuta de inchirieri.” (Andrei Rusu, director Vission House)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here