• Pentru 57% dintre români, bugetul dedicat vacanțelor peste hotare în 2024 va fi mai mare decât cel din 2023;
  • Deși pregătesc bugete mai mari ca în 2023, mulți turiști caută soluții accesibile și plănuiesc să cheltuiască sub 1000 euro pentru vacanțele în străinătate;
  • 56% dintre români declară că vor călători în scop turistic peste hotare mai mult ca în 2023;
  • 68% dintre cei care vor călători în străinătate intenționează să încheie și o asigurare de călătorie;
  • 86% dintre turiștii care vor pleca în vacanțe în afara țării plănuiesc să călătorească în scop turistic și în România;
  • Unul din 3 turiști care vor călători exclusiv în România în 2024 are în plan bugete mai mici ca în 2023.

 

8 din 10 români plănuiesc să călătorească în străinătate în scop turistic în acest an, iar majoritatea va dedica acestui lucru un buget mai mare ca în anul precedent, arată un sondaj realizat de APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor la care au participat 2.610 respondenți. Cu toate acestea, 4 din 10 turiști au în plan să nu cheltuiască mai mult de 1.000 de euro pentru vacanțele peste hotare.

 

Sondajul, care a fost realizat online cu prilejul campaniei naționale de informare ”Luna Asigurărilor de Călătorie”, a evaluat intențiile de călătorie ale românilor la început de an și, conform acestuia, românii nu doar că vor să cheltuiască mai mult pentru vacanțele în străinătate în 2024, ci și plănuiesc să plece peste hotare în scop turistic mai mult ca în 2023.

 

2024: Bugete mai mari pentru călătorii în afara țării, orientare către destinații din Europa și interes în creștere pentru city break-uri

 

Atunci când vine vorba de banii pe care îi au la dispoziție pentru călătoriile în străinătate în acest an, turiștii anticipează cheltuieli mai mari ca în 2023, dar mulți dintre ei caută soluții accesibile.

 

Astfel, dintre respondenții care au declarat că vor pleca, în 2024, în afara ţării în scop turistic (79% din totalul participanților la sondaj), 42% vor dedica acestui lucru un buget între 1.000 – 2.500 euro, iar alți 40% – sub 1.000 de euro. Doar 18% dintre români au în plan să cheltuiască peste 2.500 euro pentru călătorii peste hotare în acest an.

 

În ansamblu, pentru 57% dintre respondenți, bugetul dedicat vacanțelor peste hotare în 2024 va fi mai mare decât cel din 2023 (31% – uşor mai mare, 26% – semnificativ mai mare), în timp ce 31% declară că acesta va fi similar celui din anul precedent.

 

 

Sondajul realizat în cadrul campaniei ”Luna Asigurărilor de Călătorie” confirmă, de asemenea, o tendință identificată deja de specialiștii din zona de turism: interesul în creștere al românilor pentru plecări scurte, de tip city break. Așadar, dacă 33% dintre respondenți au în plan o singură călătorie de lungă durată (de cel puțin o săptămână), iar alţi 11%, mai multe călătorii mai lungi, în schimb 54% au în vedere city break-uri: 21% vizează o călătorie mai lungă şi mai multe călătorii mai scurte, 16% își doresc mai multe călătorii scurte, de tip city break, iar 13% – o singură călătorie scurtă, de tip city break.

 

Pentru 73% dintre respondenți, principalele destinații vizate sunt în principal cele  din Europa, în ţări din apropiere (zboruri scurte de maxim 3 ore), iar alți 16% vizează tot Europa, însă ţări mai îndepărtate (zboruri de peste 3 ore).

 

Per total, 56% dintre români spun că vor călători mai mult în afara țării în acest an față de 2023 (29% – semnificativ mai mult, 27% – ușor mai mult), în timp ce 30% plănuiesc să plece peste hotare în scop turistic cât au plecat și în  2023.

 

 

68% dintre participanții la sondaj declară că vor alege să încheie o asigurare de călătorie pentru perioadele în care vor pleca în străinătate.

 

România, pe lista destinațiilor turistice în 2024 

 

Deși interesul românilor pentru călătoriile peste hotare este unul semnificativ, destinațiile din țară rămân și ele pe lista turiștilor în 2024. Conform sondajului realizat de APPA, dintre respondenții care au declarat că vor călători peste hotare în acest an, 86% au în plan și vacanțe petrecute în România – 48% vizează cel puțin o călătorie, iar 32% – cu siguranță mai multe.

 

 

De asemenea, vacanțele petrecute în România sunt căutate și de persoanele care nu vor călători peste hotare în acest an. Așadar, dintre respondenții care nu vor pleca în scop turistic în afara României în 2024 (21% din total), 62% au confirmat că vor călători, în schimb, în țară (44% având planificată cel puțin o astfel de excursie).

 

Per total, 52% dintre respondenți vor avea în acest an un buget similar cu cel din 2023 pentru călătoriile turistice din țară, însă 30% declară că bugetul va fi mai mic (19% – relativ mai mic, 11% – semnificativ mai mic decât în anul precedent).

 

***

 

Despre sondaj

 

Sondajul „Planuri de călătorie pentru 2024” a fost realizat online, de APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor în perioada 11 – 25 ianuarie 2024. La acesta au participat 2.610 respondenți, dintre care 54% femei și 46% bărbați, majoritatea cu vârsta cuprinsă între 26 și 55 de ani (78% din totalul participanților la sondaj). 39% dintre respondenți au raportat un venit lunar total al gospodăriei între 3500 – 7000 lei,  23% – între 1500 – 3500 lei, alți 23% – între 7000 – 12000 lei, 9% – peste 12000 lei, iar 6% – sub 1500 lei.

 

Despre ”Luna Asigurărilor de Călătorie”

 

Pentru a crește gradul de informare a românilor cu privire la rolul și protecția financiară oferită de o asigurare de călătorie, APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor a lansat, la finalul anului 2023, un nou proiect: campania națională de informare ”Luna Asigurărilor de Călătorie”. Proiectul s-a desfășurat cu sprijinul UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România și UNSICAR – Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România.

 

Partenerii campaniei au fost GENERALI România, Mondial Assistance, SAFETY Travel, ALLIANZ-ȚIRIAC UNIT Asigurări, ASIROM VIG, GRAWE România, ALLIANZ-ȚIRIAC Asigurări, COLONNADE Insurance, GARANTA Asigurări, INTER Broker, CAMPION Broker, DESTINE Broker, EUROLIFE, Consultant AA, ASIGEST Broker, MAXYGO Broker, HOBBIT Broker și ASISOFT.

 

Mesajele de informare ale campaniei au fost transmise către publicul larg și cu sprijinul Partenerilor Media RFI România, Revista BIZ și ziuaveche.ro.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here