Tori Popescu și-a început parcursul antreprenorial în plinã pandemie, pornind de la câteva proiecte freelance care, în timp, aveau sã se transforme într-un business solid. Dupã patru ani de experiențã, peste 40 de clienți și numeroase provocãri, ea dezvoltã astãzi Suavé – o agenție boutique de marketing care reflectã valorile, viziunea și energia sa creativã. Povestea ei este despre adaptare, curaj și construirea unui brand sustenabil, pas cu pas. 

Interviu realizat de Ana Maria Roşu 

Primii pași în deschiderea agenției de marketing i-ai fãcut în plinã pandemie, acum mai bine de 4 ani. Povestește-ne cum au fost începuturile, sã pornești de la 0 pe drumul antreprenoriatului într-o perioadã cu multe incertitudini?

Perioada pandemiei m-a prins încã studiind la facultate în Statele Unite, cu multe planuri și visuri. Tocmai ce fusesem acceptatã la un internship într-o agenție de marketing prestigioasã din New York, iar un semestru de studiu în Asia era urmãtorul pas. În mintea mea, totul avea sens. Contextul m-a forțat sã gãsesc o alternativã, așa cã m-am întors în țarã și am continuat studiile. Am avut șansa sã absolv mai devreme și, cu mult timp liber, am început primul meu proiect de freelance de marketing. Primele contacte au venit de la sine, iar în scurt timp am realizat cã ceea ce începea ca un proiect fãcut în timpul liber are potențial de scalare. Împreunã cu o prietenã, am lansat prima agenție de marketing, unde eram asociate. Pentru vremurile acelea a contat cã eram douã — marele avantaj, ca în orice relație, a fost cã ne puteam completa, motiva și inspira una pe cealaltã. În zilele în care una dintre noi era mai demotivatã, cealaltã era acolo sã aducã un plus de energie. Au urmat trei ani de muncã intensã, client dupã client, de dimineața pânã seara, cu energia începuturilor care ne împingea sã mergem mai departe. Pânã într-un moment în care ne-am dat seama cã cel mai bine ar fi sã continuãm pe cont propriu.

Cum au arãtat primele luni de activitate în agenție?

A fost vorba de o descoperire constantã, multe rãspunsuri la întrebãrile pe care ni le puneam au venit pur și simplu fãcând, experiențã cu experiențã. Primele luni focusul a fost pe o dinamicã continuã, sã producem și sã livrãm servicii de calitate cãtre cât mai mulți clienți, care sã ne recomande mai departe. La început, spuneam „da” la orice, din dorința de a ne face un nume, de a ne stabiliza financiar și de a demonstra cã putem aduce valoare. Acum însã, pot spune „nu”. Mi-am câștigat dreptul de a selecta cu cine vreau sã lucrez. Dacã nu existã chimie, dacã industria nu mã pasioneazã, bugetul nu se aliniazã cu oferta sau existã discrepanțe etice, pot spune „nu”. Se simte extraordinar.

De 6 luni de zile ai deschis Suavé ca fondatoare solo, cum ți se pare drumul acum când ești de una singurã?

Etapa aceasta e ca o pivotare pentru mine. Sã am o agenție care îmi comunicã valorile personale, tipul de muncã pe care vreau sã o fac, stilul de gestionare a afacerii se simte mai autentic. Dupã peste 40 de clienți deserviți în acești patru ani — fiecare aducând lecții, situații neașteptate și provocãri valoroase — pot spune cã am reușit sã dau viațã unei agenții de tip boutique, așa cum îmi place sã o numesc, în care mã regãsesc pe deplin. Inițial, viziunea mea era orientatã spre segmentul de lux: îmi doream sã ofer servicii premium și exclusiviste. Astãzi, însã, simt cã mã îndrept spre o abordare mai prietenoasã și deschisã, pãstrând calitatea înaltã a serviciilor. Îmi doresc parteneri alãturi de care sã stau la aceeași masã, sã lucrãm împreunã și sã construim relații de afaceri reale, bazate pe reciprocitate.

Aceastã colaborare a ajuns sã redefineascã chiar și conceptul de echipã. În prezent, lucrez exclusiv cu un sistem de parteneriat remote, bine structurat, ceea ce face totul mai gestionabil și mai sãnãtos. Îmi place sã colaborez cu oameni determinați, pasionați și implicați. Tocmai de aceea aleg tineri – întreaga echipã este mai tânãrã decât mine – care contribuie cu idei noi și o energie proaspãtã. Chiar dacã este nevoie de puținã șlefuire, motivația lor intrinsecã este mult mai importantã decât experiența.

Am înțeles, de asemenea, cã nu este nevoie de întâlniri frecvente. Un brief sãptãmânal, check-in zilnic și o întâlnire pe lunã sunt suficiente pentru echipa mea, care lucreazã remote și gestioneazã și alte proiecte în paralel. Organizãm ședințe sau apeluri atunci când apar proiecte noi sau când trebuie clarificate anumite aspecte, pentru a fi cât mai eficienți. Am învãțat sã maximizez energia zilei de luni, astfel cã la începutul sãptãmânii fiecare membru al echipei primește în scris pe email o listã cu toate sarcinile.

Sunt convinsã cã pe parcursul cãlãtoriei tale ai avut parte de numeroase realizãri și satisfacții, dar care au fost câteva dintre momentele mai dificile sau provocãrile cu care te-ai confruntat?

Una dintre cele mai mari provocãri a fost alinierea așteptãrilor clienților cu sincronizarea rezultatelor. Mulți dintre ei se așteaptã ca rezultatele sã fie imediate, sã vadã creșteri exponențiale la doar o lunã de la introducerea unei noi strategii. Nu existã garanții. Clienții care înțeleg cã acest proces necesitã rãbdare și consistențã sunt cei cu care am avut cele mai bune colaborãri pe termen lung cu rezultate cuantificabile.

Cei care ne contacteazã sunt ori cei care nu au apelat niciodatã la o agenție de marketing, ori cei care au fãcut acest lucru la un nivel amator. Iar aici intervine și o educare, mai ales în cazul clienților care nu sunt familiarizați cu termeni și procese din marketingul digital. Acest tip de client are nevoie de o strategie solidã și de multe ori de un plan de marketing construit de la zero și înțelegerea cã nu existã soluții salvatoare peste noapte.

Cu timpul, am învãțat sã identific niște tipare comportamentale și sã nu îmi pun energia în acei clienți sezonieri. Din aceleași considerente, pot spune cã cel mai bine rezonez cu profilul clienților internaționali, mai ales cei din State, unde procesele merg fluent, existã o delimitare clarã între ce înseamnã business și non-business. Sunt orientați strict pe partea de business și eficiențã, se cultivã aceastã energie curatã, fãrã alte distrageri.

O altã provocare majorã a fost gãsirea unui echilibru între munca pentru clienți și dezvoltarea propriei agenții, ca și fondator. Totuși, în cadrul unei agenții mici, acest lucru devine complicat, deoarece îmi doresc sã pãstrãm caracterul boutique al agenției, orientatã pe calitate, nu pe un volum mare de clienți sau pe crearea unei “fabrici” de servicii de marketing. În acest context, inevitabil, sunt și implicatã direct în livrarea serviciilor, ceea ce înseamnã cã îndeplinesc simultan douã roluri. Din perspectiva afacerii, acest rol dublu nu este ideal, deoarece îmi limiteazã capacitatea de a mã concentra pe strategia și dezvoltarea agenției.

Care sunt aspectele care diferențiazã Suavé de alte agenții din piațã, ce crezi cã te ajutã sã te distingi într-un mod unic?

Este amuzant cum acum un an am plecat în New York cu scopul clar de a îmi extinde portofoliul de clienți. Rezultatul? Nu reușisem sã atrag niciun client nou. Mi-am dat seama cã am mers, de fapt, în cel mai competitiv loc din lume, într-un oraș cu cele mai multe agenții de marketing pe metru pãtrat. Realitatea a fost cã nimeni nu mã bãga în seamã. Astfel, mi s-a demonstrat cã diferențiatorul meu depinde și de locul de origine al clientului. Pentru clienții internaționali, avantajul meu competitiv cel mai mare este prețul, mai ales având în vedere cã marketingul din State are standarde și costuri foarte ridicate. În schimb, pentru piața localã, experiența dobânditã în State devine un atu major. Mulți clienți mã aleg datoritã viziunii proaspete, neconvenționale și moderne pe care o aduc, atât prin mine cât și prin echipã.

Cum se adapteazã agenția la schimbãrile algoritmilor și ale platformelor?

Adaptarea are loc pe douã niveluri: la schimbãrile algoritmilor și la evoluția preferințelor audienței. De exemplu, consumatorii de conținut digital, mai ales de la pandemie încoace, au un timp de atenție tot mai scurt, preferã conținutul video în locul imaginilor statice și sunt mai receptivi la brandurile care reușesc sã creeze un sentiment autentic de comunitate, chiar și în mediul online. Conținutul uman este astãzi mult mai apreciat. Brandurile care își implicã audiența în conversații, și o transformã într-un participant activ la construirea identitãții lor ca niște ambasadori de brand, sunt cele care reușesc sã creeze o legãturã mai profundã.

Un alt aspect important este integrarea inteligenței artificiale în procesele noastre. Folositã corect, AI-ul este un instrument extrem de valoros: o muncã ce înainte dura zece ore poate fi realizatã acum mult mai rapid. AI-ul îți oferã un punct de pornire rapid, direcție și structurã — atât în elaborarea strategiilor, cât și în crearea de design sau conținut — salvând timp prețios pentru rafinarea ideilor. Este o unealtã care deja este indispensabilã în viața de zi cu zi a agenției, pentru eficientizare, nu expertizã sau experiențã.

Spuneai cã ești apropiatã de studenți, ce sfaturi ai da unui proaspãt absolvent care vrea sã înceapã propria agenție?

Rețeta unei agenții de succes are multe ingrediente, iar ingredientul secret ești tu – personalitatea și etica ta de business. Când începi, e esențial sã îți aduci aportul personal, sã îți pui amprenta asupra businessului. Eu am început fãrã prea multe planuri, am lãsat experiențele sã mã învețe și am trecut direct la acțiune. Mulți se blocheazã în spirala gãsirii momentului potrivit, dar cel mai bine este sã înveți fãcând. O lecție importantã a fost sã îmi cunosc valoarea, sã fiu fermã în convingerile mele și sã nu mã las influențatã de factori externi. Chiar și atunci când ești tânãr, este esențial sã ai încredere cã ceea ce oferi are valoare. /

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here