Era tehnologiei nu doar că încurajează implementarea soluțiilor moderne de lucru, ci înseamnă simplificarea proceselor de lucru în domeniul construcțiilor, cel al proiectării, topografiei – domenii care necesită planificare în detaliu, precizia proiectării și evaluarea, respective testarea rezultatelor.

BIM 360 reușește sa conecteze toate datele adăugate de către toți cei implicați într-un anumit proiect, de la faza de design, la cea de construcție și până la punerea în funcțiune a unei clădiri, spre exemplu, oferindu-Ie membrilor echipei de lucru posibilitatea de a anticipa și de a acționa, precum și gestionarea tuturor aspectelor ce țin de eficiență și performanță.

Avantajele implementării BIM 360 – de ce este recomandată achiziționarea și folosirea acestui instrument?

Implementarea platformeiBIM 360contribuie la soluționarea anumitor probleme specifice – mail-uri și fișiere de lucru stocate in diferite locații, timp pierdut cu cercetarea informațiilor necesare, identificarea versiunilor actualizate a documentelor de lucru, reducerea numărului de neconformități care au nevoie de corectare ulterioară.

Avantajele BIM 360:

  • Asigură gestionarea constantă a tuturor fișierelor și directoarelor, oricare ar fi fazele în care se află proiectul (proiectare, planificare, predare la cheie către clienți, utilizare, mentenanță);
  • Informațiile în orice format (fișiere, desene, mail-uri) sunt distribuite tuturor celor implicați, care au acces pe această platformă;
  • Utilizatorii au posibilitatea de a compara diferitele versiuni ale documentelor (varianta inițială, versiunile actualizate);
  • Documentele grafice – desenele – sunt publicate facil;
  • Markup-uri în modele 2D, markup-uri în modele 3D;
  • Posibilitatea de vizualizare 2D sau 3D a modelelor doar utilizând un browser web, fără a fi nevoie de instalarea unor aplicații specifice pe calculatoarele de lucru;
  • Platforma asigură un mediu stabil pentru stocarea documentelor;
  • Acces de pe diverse dispozitive – desktop, notebook, laptop, tablete, smartphone (Android sau iOS);
  • Permite crearea unui mediu de lucru și comunicare centralizat pentru toți partenerii și subcontractorii. Totodată, în funcție de rolul deținut în cadrul proiectului, utilizatorilor le este permis accesul securizat la documentație (cu drepturi stabilite la nivel de companie sau utilizator);
  • Gestionarea și acționarea în timp util a dispozițiilor de șantier, a neconformităților, răspuns rapid la solicitările de clarificare.

Platforma BIM – prietenoasă cu utilizatorii

Scopul principal al investiției și implementării unei astfel de soluții cum este BIM 360 este reducerea timpului pierdut cu distribuția informațiilor, comunicarea eficienței și performanța lucrului în echipă, toate acestea având ca rezultat o mai bună planificare și executare a proceselor de lucru stabilite. În plus, utilizatorii pot folosi cu ușurință platforma, atât ca obținere a informațiilor, cât și ca adăugare de documente, desene și alte fișiere.

Metoda de lucru cu platforma este eficientă și facilă, implicând anumite etape esențiale:

  • Autodesk transmite mail cu invitație pentru acces către cel desemnat cu rolul de administrator de proiect (Project Administrator);
  • Administratorul de proiect introduce detaliile primului proiect de lucru pe platformă și creează conturile de utilizatori pentru toate persoanele fizice, companii – colaboratori, contractanți – participanți în cadrul proiectului;
  • Documentele care conți geometrie 2D sau geometrie 3D sunt încărcate pe platforma într-un director aparte. Totodată, BIM 360 este prevăzut cu abilitatea de a procesa toate documentele adăugate și extrage planșele;
  • În cazul fișierelor PDF (cu model de cartuș valabil pentru proiect), acestea pot deveni șabloane pentru toate planșele , cu denumire și numerotare corectă;
  • Documentele vor fi încărcate pe platformă în structura de directoare personalizată conform cerințelor de proiect și necesităților fiecărei companii;
  • Administratorul de proiect stabilește un set de permisiuni care protejează documentele. Astfel, accesul la fișiere este mijlocit de permisiunile adăugate de administrator;
  • Fiecare utilizator (căruia i-a fost atribuit un cont de utilizator) este notificat prin mail pentru acceptarea invitației, respectiv accesarea structurii directoarelor a proiectului adăugat de administrator.

Așadar, platforma BIM 360 adună într-un singur loc toate informațiile și instrumentele necesare pentru planificarea, realizarea, evaluarea și mentenanța proiectelor, asigurând toate resursele necesare pentru comunicarea dintre proiectanți și contractorii implicați, prin coordonarea impecabilă între specialități și documentarea proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here