Picture 042Importanta unei usi in viata fiecaruia dintre noi nu trebuie demonstrata. Privita ca un simbol,  usa a delimitat mereu momentele importante din viata noastra. Ne aduce impreuna, ne ofera intimitate, ne protejeaza, ne ofera un climat de siguranta, ne separa de stresul si agitatia unei lumi exagerat de active, uneori ne subliniaza punctele de vedere atunci cand o trantim zgomotos. insa, mai mereu, usa reprezinta un sfarsit si, totodata, un inceput: de cate ori nu am stat in fata unei usi cu incredere, cu speranta sau cu teama.
 
 Ce reprezinta pentru dumneavoastra, domnule Iulian Hoju, o usa?
 
 Dincolo de obiectul activitatii mele, am privit usa ca fiind oglinda unei cladri si, mai mult, a casei personale, un element ce ne transmite ceva despre siguranta, armonia, stilul si personalitatea celor care locuiesc in acel spatiu. intr-un plan mai concret, usa este primul lucru pe care il observi la o casa sau la o incapere, atragandu-ti imediat atentia. Este, daca imi permiteti comparatia, asemeni unei femei frumoase, imbracata frumos, cu haine de calitate, care isi defineste stilul prin accesoriile pe care le alege: daca sunt potrivite tinutei, ai imaginea unei persoane elegante, distinse, insa, daca alegerea e mai putin inspirata, tot ansamblul are de suferit.

 Apare evident ca „utilul” nu mai poate fi inteles fara „placut” si ca, in esenta, in alegerea unei usi transpunem elemente din personalitatea noastra. Pe ce ati mizat atunci cand ati decis sa dezvoltati o afacere pe un segment unic?

 Este foarte adevarat ca orice actiune umana – asa cum este si achizitia unei usi – are un substrat psihologic, dar in ce priveste alegerea noastra de a actiona pe acest segment, am fost mai practici si ne-am fundamentat decizia de a dezvolta o afacere preponderenta cu usi pe observatiile proprii, confirmate apoi prin studii de piata. DEPOZITUL DE USI nu este prima afacere pe care am inceput-o; de fapt, as putea spune ca este rezultatul firesc al adaptarii la cerintele unei piete de consum deosebit de dinamica. Initial, in anul 2002 am inceput o afacere cu materiale de constructii, indeosebi cele destinate amenajarilor interioare, de genul profilelor de gips-carton, vopseluri, adezivi etc., dar si usi – insa intr-o varietate redusa. Apoi, in 2003, datorita faptului ca piata cerea asa ceva, am dezvoltat un departament numai cu centrale termice. insa, cerinta din ce in ce mai mare pentru usi de interior ne-a atras atentia asupra acestui produs, astfel ca in anul 2005, dupa ce am studiat piata, am avut confirmarea ca exista o nisa care merita sa fie exploatata. Asa a luat fiinta brandul DEPOZITUL DE USI, asupra caruia ne-am dedicat cea mai mare parte a eforturilor manageriale si de marketing. in 2008 am decis ca e cazul sa  realizam un rebranding si am alocat un buget mult mai mare promovarii acestei afaceri ca marca inregistrata.

 Desi v-ati lansat pe acest segment in 2005, ati reusit sa va faceti cunoscuti repede in multe zone ale tarii.

 Daca pana in anul 2005 am actionat numai pe zona Brasov, din 2005 am infiintat un departament de vanzari, care avea sarcina prin intermediul agentilor de vanzari, sa prezinte produsele noastre pe o raza de aproximativ 100 km in jurul Brasovului. Din 2005 pana acum am cunoscut o evolutie foarte buna ajungand sa acoperim toata tara, prin reprezentante din orasele mari si nu numai; de exemplu, am intrat pe piata din Oradea, Sibiu, Bucuresti, Constanta, Timisoara, Ploiesti si, bineinteles, Brasov. La un moment dat ne-am gandit sa dezvoltam o franciza, dar din cauza ca nu am gasit sustinere din partea producatorilor prin contracte ferme, nu am putut realiza, deocamdata, acest lucru. in aceste conditii am preferat sa incepem productia proprie: din 2007 am inceput sa fabricam tocurile fixe si din 2009 fabricam si pe cele reglabile. Speram ca in 2011 sa finalizam investitia in fabrica de usi. Toate aceste lucruri au presupus achizitia a doua hale industriale, dezvoltarea unei linii proprii de tocuri, o flota de masini pentru marfa si, bineinteles, crearea si formarea unei echipe tehnice in masura sa sustina aceste investitii. in ceea ce priveste distributia, am optat pentru o retea de magazine unde produsele noastre pot fi vizualizate efectiv. Clientul isi poate face in acest fel o imagine mult mai potrivita asupra produselor pe care le oferim, diferita de cea dintr-un catalog. Mai mult decat atat, ne-am asumat un rol activ in orientarea alegerilor clientilor nostri prin consilierea pe care o oferim.

 Eu am vazut usile produse de dumneavoastra si sunt, cu adevarat, deosebite. Nu vreau sa vorbim acum de varietatea de usi pe care o oferiti, pentru ca descrierea noastra nu ar fi decat una tehnica. Ele trebuie vazute si primul loc unde pot fi vizualizate este site-ul www.depozituldeusi.ro. Dar, pentru ca a venit vorba de consiliere, stiind tendita fiecaruia de a avea un lucruri cat mai durabile, cat mai rezistente, ce recomandati?
 
 DEPOZITUL DE USI ofera clientilor sai o gama variata de produse, deosebite atat din punctul de vedere al rezistentei si durabilitatii dar si din punct de vedere estetic, astfel incat sa acopere toate preferintele si nevoile in materie de usi. De la usile de interior pana la usile profesionale cu grad ridicat de protectie, prezentam o multitudine de variante sub aspectul designului, al dimensiunilor, al materialelor utilizate – MDF sau PAL, al foliilor – furnir plastifiat, melamina, al nuantelor, al tipului de tocuri – fixe sau reglabile. Atunci cand recomand o usa, in special una de interior, fara sa fiu subiectiv, consider ca sunt mai potrivite materialele pe care le folosim noi, fata de lemnul clasic. Nu resping ideea usilor din lemn, dar clientul trebuie sa stie ca lemnul sufera transformari mari in timp atunci cand nu este suficient de bine uscat si tratat, cu atat mai mult cu cat locuim intr-o zona cu mari variatii de temperatura si cu un grad de umiditate ridicat – lemnul actioneaza ca un burete. Din pacate, la noi nu mai sunt unitati performante de prelucrare a lemnului, dar daca se doreste totusi achizitia unei astfel de usi, este bine de stiut ca preturile de achizitie vor fi foarte mari, ca o consecinta a costurilor de productie mult prea ridicate.
 Avem produse deosebit de rezistente si, pentru cine urmareste in special acest lucru, recomand usile infoliate cu furnir sintetic plastifiat. Cele mai bune exemple in acest sens sunt usile din caminele studentesti din Brasov ale Universitatii ”Transilvania”, pe care le-am schimbat in 2005 si care rezista foarte bine si dupa 4 ani.
 Oricum, eu invit pe toata lumea sa vada produsele noastre, atat pe site (www.depozituldeusi.ro) unde sunt mentionate caracteristicile tehnice, cat si in magazinele proprii de desfacere situate in Brasov, Bucuresti, Cluj, Constanta, Oradea, Pitesti, Sibiu si Targu Mures.
 
 Care ar fi principiul pe care ati dezvoltat aceasta afacere?

 Nu as putea mentiona un singur principiu. Din punctul meu de vedere, consider ca reusita  intr-un domeniu, oricare ar fi acesta, este conditionata de prezenta intrinseca a trei obiective: dorinta de a avea intotdeauna clienti multumiti, increderea ca poti sa faci lucrul pe care ti l-ai propus, placerea de a munci in cadrul unei echipe bine structurate. Aceste sunt insa principii general valabile pentru tip de afacere. Referindu-ma acum numai la ceea ce facem noi, as putea spune ca dezvoltarea a fost influentata de dorintele clientilor. in general, lansarea unui nou model a avut la baza un studiu de piata realizat prin intermediul magazinelor noastre: daca prezenta interes pentru clienti, modelul intra in productie, altfel nu. Anul acesta am intrat pe piata cu multe modele noi, cu preturi foarte bune, tinand cont de realitatile economice cu care ne confruntam. Claudia Daniliuc (interviu preluat din revista Business Point, varianta print, nr. 46)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here