• BAT și ANPC continuă campania „Alege asumat un comportament comercial curat ” în cele peste 30.000 de magazine partenere din România
  • Sancțiunile pentru vânzarea produselor din tutun către minori pot ajunge până la 15.000 de lei și închiderea unității comerciale
  • BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) pentru consumatori și societate, obiectiv care include reducerea impactului asupra sănătății

București, 10.08.2021  30.000 de magazine din România se alătură campaniei BAT și ANPC de toleranță zero față de comercializarea produselor cu nicotină către minori. Sancțiunile aplicabile pentru încălcarea legii ajung până la 15.000 de lei și închiderea unității. Campania „Alege asumat un comportament comercial curat” se desfășoară anual cu scopul de a preveni accesul persoanelor sub 18 ani la produse care nu le sunt destinate.

Întrucât niciun minor nu ar trebui să aibă acces la produse cu nicotină, ANPC pune la dispoziția consumatorilor numărul de contact 021/9551 – Telefonul consumatorilor, unde oricine poate sesiza încălcarea legii. Conform legislației în vigoare, pentru comercializarea produselor cu nicotină către persoane sub 18 ani ANPC poate dispune amenzi de până la 15.000 lei și închiderea unității comerciale.

„Angajamentul nostru de a construi un viitor mai bun înseamnă și să facem tot posibilul pentru a ne asigura că partenerii noștri cunosc și își respectă obligația de a comercializa produse cu nicotină doar către adulți și de a refuza vânzarea lor atunci când au îndoieli asupra vârstei cumpărătorului”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice în cadrul BAT Europa Centrală și de Sud.

„Copiii sunt cei mai importanți pentru noi, iar siguranța și sănătatea lor sunt o preocupare permanentă pentru ANPC. Prin tradiție, instituția noastră participă la această campanie, pe care o salut, și consider deosebit de importantă respectarea legii care interzice accesul minorilor la produse cu nicotină. Cuvântul meu de ordine, în activitatea pe care o conduc, este RESPONSABILITATE, ceea ce cred că trebuie să guverneze activitatea fiecărui operator economic, inclusiv din acest domeniu”, a declarat președintele ANPC, Claudiu Dolot.

În România, BAT a desfășurat continuu în ultimii 20 de ani, cu rezultate dovedite, programe de informare și educare a comercianților și consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar și la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină. Rezultatele acestor eforturi s-au concretizat în înjumătățirea încercărilor de a consuma țigarete în rândul minorilor în 2017 față de 2004[1] și într-o reducere a numărului celor care fumează frecvent[2]. România este una dintre țările din Europa cu cei mai puțini tineri fumători, arată datele EUROSTAT și Global Youth Tobacco Survey (GYTS), procente mai mici fiind înregistrate doar în Islanda și Norvegia.

****

Cătălin Cîndea, Corporate Affairs Manager, BAT România

E-mail: catalin_alexandru_cindea@bat.com

Tel: 0727.209.624

 

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus*. Compania continuă să susțină clar că țigările cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit științific*. BAT are peste 55.000 de angajați și operează în peste 180 de țări, cu 11 milioane de puncte de vânzare și 45 de fabrici în 43 de piețe. Portofoliul strategic al companiei este alcătuit din mărcile sale globale de țigări și o gamă tot mai mare de produse cu riscuri reduse*.

Noile categorii de produse. Acestea includ țigări electronice, produse care încălzesc tutunul, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. În 2020, BAT a avut 13,5 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creștere de 3 milioane față de anul precedent. Grupul BAT a generat venituri de 25,8 miliarde GBP în 2020 și profit din operațiuni de 9,9 miliarde GBP.

 

Despre BAT în România

  • BAT a devenit în 2020 cel mai mare contribuabil din România, după ce a plătit circa 9,6 miliarde lei către bugetul de stat.
  • BAT este liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50%
  • BAT România are peste 3.000 de angajați și creează alte 30.000 de locuri de muncă pe lanțul de distribuție și aprovizionare
  • BAT a lansat în România în decembrie 2017 dispozitivul glo, cel mai inovator produs al companiei care încălzește, nu arde tutunul

 

Note

* Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse. Aceste produse nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență.

 

 

[1] Conform GYTS 2017 – 8,6% dintre minorii cu vârste între 13 și 15 ani au încercat să fumeze cel puțin o dată în ultimele 30 de zile. În 2004, conform aceluiași studiu GYTS, procentul era de 17,6.

[2] Conform GYTS 2017, fumătorii frecvenți sunt cei care au fumat cel puțin o țigaretă în cel puțin 20 de zile din ultimele 30. Conform GYTS 2017, 2,7% dintre cei chestionați sunt fumători frecvenți. Nivelul de 2,7% înseamnă o reducere de 22% față de anul 2004, conform datelor GYTS 2017 respectiv 2004.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here