Prima semiremorcă cu temperatură controlată, complet electrică, livrată de compania Schmitz Cargobull în Europa, va fi utilizată de Blue River. Compania românească de transport care deține trei camioane electrice va folosi ansamblul pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată, împreună cu primul cap tractor complet electric, produs de Volvo. Blue River devine, astfel, prima companie care deține un ansamblu cu zero emisii CO2 din România.

 

Achiziția semiremorcii frigorifice produsă de Schmitz Cargobull face parte din strategia Blue River de a oferi clienților săi posibilitatea de a transporta mărfuri, cu zero emisii. Până în prezent, transportatorul a achiziționat trei camioane electrice, produse de SCANIA, Daimler Trucks și Volvo Trucks.

 

Semiremorca achiziționată de la producătorul german vine în completarea flotei electrice a transportatorului, fiind cuplată cu autotractorul Volvo FH, 100% electric, achiziționat în luna ianuarie a acestui an. Ansamblul va fi utilizat pentru livrarea produselor cu temperatură controlată pentru LIDL România și va face parte integrantă din proiectul de transport sustenabil dezvoltat de cele două companii, în cadrul unui parteneriat pe termen lung.

 

Performanțe tehnice ale semiremorcii 100% electrice Schmitz Cargobull

 

Semiremorca face parte dintr-un lot de 15 de unități  ce urmează să fie vândute de Schmitz Cargobull Germania pe piața europeană și este echipată cu o unitate de răcire complet electrică, un sistem de baterii proprii și un generator de axe, ceea ce înseamnă că nu generează emisii CO2. Unitatea de răcire electrică S.CUe este proiectată să răcească și să încălzească marfa fără a genera emisii și oferă o putere de răcire de până la 15.900 W și o putere de încălzire de 9.100 W. Osia semiremorcii electrificate recuperează energie la frânare mărind astfel timpul de funcționare al unității de răcire și reducând timpul necesar pentru reîncărcarea bateriei de la rețeaua de alimentare. Acest lucru reduce, de asemenea, timpii de așteptare la centrele de distribuție. O funcție inteligentă de gestionare a bateriei asigură șoferul că nivelul de încărcare al acesteia rămâne cât mai ridicat pentru a oferi o mai mare fiabilitate atunci când vehiculul este staționat sau aflat în trafic intens.

 

În urmă cu un an, anunțam achiziția primului camion 100% electric din România, acum trei luni anunțam achiziția primul cap tractor electric, iar astăzi avem primul ansamblu nepoluant pentru transportul frigorific de marfă. Pentru Blue River, ultimul an a fost un an al repoziționării, al deciziilor curajoase și ne dorim să mergem mai departe cu acest proiect îndrăzneț, care să dea tonul electrificării transportului de marfă din România. Achiziția semiremorcii electrice Schmitz Cargobull face parte din această strategie pe termen lung și ne bucurăm că producătorul german a ales Blue River pentru a face prima sa livrare din Europa. Credem că este prima dată în istoria transportului din România când livrarea unei noi soluții de transport nu este făcută într-o tară din vestul Europei ci către una din sud-est. Am reușit să îndreptăm interesul producătorilor și către România ” a declarat Alex Păun, director general Blue River.

 

Strategia companiei germane Schmitz Cargobull vine în dezvoltarea naturală a proiectului de electrificare a flotelor în cadrul căruia majoritatea transportatorilor și producătorilor de camioane și-au asumat responsabilități. Până în 2025, pe piața europeană sunt anunțate achiziții majore de camioane electrice, iar semiremorcile produse de Schmitz Cargobull completează fluxul de transport, asigurând transporturi frigorifice cu zero emisii.

 

Suntem foarte mândri că România este prima țară din Europa în care livrăm prima semiremorcă frigorifică electrică complet operațională. Acest lucru susține importanța pieței românești și a companiilor de logistică pentru acest proiect strategic și ambițios. În acest fel, demonstrăm că se poate realiza transportul electric cu emisii zero și pe rutele interne, fiind parteneri ai acestui început curajos pentru România” a declarat Roland W. Schacht, Sales Director Central Europe Schmitz Cargobull.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here