Faceți cunoștință cu o nouă lume, și mai digitală, și mai eficientă: noua Clasa C creează o zonă de confort într-o perioadă de transformare globală. Astfel, Clasa C este primul model clasic de serie Mercedes-Benz complet electrificat. Datorită unui starter-generator integrat și a unui sistem electric de 48 de volți sau a unei tehnologii hibride plug-in, acesta are o autonomie electrică de aproximativ 100 de kilometri. Acest lucru este o premieră pentru această clasă. De asemenea, noul model stabilește noi standarde în ceea ce privește sustenabilitatea. Și pentru că acesta este unul dintre modelele companiei cu cele mai mari volume, electrificarea sistematică are un efect puternic în reducerea amprentei de carbon. Alte îmbunătățiri tehnice includ caracteristici opționale, cum ar fi DIGITAL LIGHT și tracțiunea spate. Modelele Limuzină și T-Modell sunt lansate împreună, pot fi comandate începând cu 30 martie și vor ajunge în showroom-urile reprezentanțelor autorizate Mercedes-Benz în vara anului 2021.

Design: puritate senzuală, cu note sportive și elegante

 

Noua Clasa C pare să fie deja în mișcare cu proporțiile sale dinamice, datorită combinației consolei frontale scurte, ampatamentului lung și consolei din spate. Capota sportivă cu nervuri accentuează acest efect de mișcare. Luneta și spațiul pasagerului au fost mutate în spate pentru aceste proporții clasice cunoscute în industrie sub denumirea de „cab-backward design”. Modelul precedent era deja cu un pas înainte în ceea ce privește calitatea superioară a interiorului, iar noua Clasa C merge și mai departe, reprezentând luxul modern. Interiorul adoptă elemente esențiale de la noua Clasa S, adăugând o notă sportivă.

 

Design exterior: Profil cu efecte de lumină atractive

Privite din lateral, suprafețele sculptate în mod elaborat creează efecte de lumină unice. Designerii au redus la minimum toate liniile și au accentuat mai mult linia principală. Pentru modelul T-Modell, linia progresivă a acoperișului în combinație cu luneta înclinată adaugă o notă sportivă, fără compromisuri funcționale. Alte caracteristici care produc aspectul superior și sportiv sunt ecartamentul lat și roțile de la 17 până la 19 inch, cu design modern. În ceea ce privește modelul limuzină, stopurile au pentru prima dată un design din două piese în Clasa C, cu blocurile optice împărțite între lămpile laterale și cele de pe capacul portbagajului.

Design interior: note sportive

 

Zona șoferului are un ecran LCD de înaltă rezoluție. Este amovibil și pare că plutește. Acest lucru diferențiază afișajul șoferului de instrumentarul de bord tradițional cu cadrane rotunde. Clienții au de ales între o versiune de 26,0 cm sau o versiune de 31,2 cm. De asemenea, digitalizarea este evidentă pe afișajul central: funcțiile autovehiculului pot fi controlate folosind ecranul tactil de înaltă calitate. La fel ca tabloul de bord, ecranul este ușor înclinat spre șofer. Ecranul central are o diagonală de 24,1 cm ca standard, fiind disponibil opțional și într-o versiune mai mare de 30,2 cm.

 

Ultima generație de MBUX: operare intuitivă și învățare continuă

Similar modelului Clasa S, noua Clasa C este echipată cu a doua generație MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Interiorul autovehiculului devine și mai digital și inteligent, întrucât atât hardware-ul, cât și software-ul au fost actualizate: imaginile strălucitoare de pe ecranele LCD facilitează controlul funcțiilor autovehiculului și al confortului.

Afișajul șoferului și afișajul media oferă o experiență holistică. Informațiile sunt prezentate într-un mod clar structurat. Mercedes-Benz a dezvoltat o nouă estetică a afișajului pentru Clasa S, care este acum utilizată în mod sistematic ca bază pentru alte modele.

Aspectul ecranelor poate fi personalizat în trei stiluri de afișare (Discret, Sportiv, Clasic) și trei moduri (Navigare, Asistență, Service).

  • În stil „clasic”, șoferul este întâmpinat cu un mediu de afișare familiar. Afișajul cu două cadrane și schimbarea conținutului dintre ele oferă toate informațiile relevante pentru șofer.
  • „Sportiv” este dominat de culoarea roșie, cu designul dinamic al contorului de turații central.
  • În stilul „discret”, conținutul este redus la ceea ce este esențial. În plus, ambele ecrane pot fi afișate în șapte scheme de culori cu iluminare ambientală.
  • În „Mod de asistență”, situația traficului este afișată în timp real, completată cu informații importante de afișare.

Navigarea pe ecran a fost adoptată de la Clasa S și oferă șoferului cele mai bune îndrumări posibile într-o călătorie.

Hey Mercedes: asistentul vocal din ce în ce mai precis

Asistentul vocal „Hey Mercedes” devine mai interactiv și capabil să învețe prin activarea serviciilor online în aplicația Mercedes me. Mai mult, anumite acțiuni pot fi efectuate chiar și fără expresia de activare „Hey Mercedes”, precum preluarea unui apel telefonic. „Hey Mercedes” poate explica funcțiile autovehiculului și, de exemplu, poate ajuta atunci când conectați un smartphone prin Bluetooth sau când vreți să aflați unde poate fi găsită trusa de prim ajutor. De asemenea, asistentul vocal „Hey Mercedes” este capabil să recunoască pasagerii după vocea lor.

Smart Home: Inteligență mobilă pentru confort maxim de la distanță

Cu funcția MBUX Smart Home, Clasa C devine acum un centru de control mobil pentru casa multor oameni. Dat fiind că Smart Home se referă la WLAN, senzori și dispozitive transformă casa pentru a fi din ce în ce mai inteligentă și comunicativă: temperatura și luminile, obloanele și aparatele electrice pot fi monitorizate și controlate de la distanță. Detectoarele de mișcare și contactele din fereastră informează utilizatorul despre vizitatori bineveniți sau nedoriți.

Muzică: milioane de melodii din care să alegi

 

Cu serviciul „Online Music”, Mercedes-Benz a integrat complet acum marile servicii de streaming de muzică în sistemul de infotainment MBUX. Acesta permite acces fără probleme la profilul de utilizator personal al furnizorilor de muzică conectați. Acest lucru oferă clienților nu doar acces complet la melodiile preferate, ci și șansa de a descoperi alte milioane de melodii. Operarea este intuitivă, prin asistentul vocal MBUX „Hey Mercedes” sau butoanele tactile de pe volan sau direct pe afișaj.

 

Alte aspecte importante ale MBUX

Realitatea augmentată pentru navigație este disponibilă ca echipament opțional. O cameră înregistrează împrejurimile din fața autovehiculului. Imaginile în mișcare sunt afișate pe afișajul central. În plus, alte informații sunt suprapuse pe imaginile video, precum semnele de circulație sau recomandări privind schimbarea benzii. Acest lucru poate face conducerea mult mai ușoară, în special în zonele urbane.

Un scaner de amprente este situat într-o poziție ergonomică sub afișajul central. Acest lucru permite utilizatorilor să se conecteze la MBUX rapid, convenabil și sigur. Astfel, setările și datele personale, cum ar fi cele mai recente destinații sau notificările, sunt protejate. Procesele de plată prin intermediul Mercedes me sunt, de asemenea, rezervate utilizatorilor autentificați.

Actualizări „over-the-air” (OTA): software-ul este întotdeauna actualizat

De îndată ce o nouă actualizare devine disponibilă, utilizatorul este notificat prin MBUX. Actualizarea este descărcată și instalată în fundal. Utilizatorul trebuie să accepte în mod explicit activarea sa. Noile funcții vor putea fi instalate direct prin intermediul actualizărilor OTA și la autovehiculele deja vândute.

Sistem de propulsie: electrificare sistematică a motoarelor moderne cu patru cilindri

 

Datorită electrificării sistematice și reducerii inteligente a dimensiunilor, noua Clasa C stabilește noi standarde de eficiență. Gama de motoare are doar unități cu patru cilindri din familia actuală de motoare Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Astfel, gama de motoare joacă un rol major în flexibilitatea rețelei internaționale de producție, cu electrificarea bazată pe cerințe.

 

În plus față de turbocompresoare, atât motoarele diesel, cât și cele pe benzină au acum un starter-generator (ISG) integrat pentru asistență inteligentă la turații reduse ale motorului ca un hibrid ușor din a doua generație. Acest lucru asigură o livrare remarcabilă de energie. ISG folosește un sistem electric de 48 volți la bord, care asigură funcții precum alunecarea, amplificarea sau recuperarea energiei și face posibilă economisirea semnificativă de combustibil. De asemenea, motoarele pornesc foarte rapid, astfel încât funcția de pornire/oprire este aproape la fel de imperceptibilă pentru șofer ca trecerea de la decelerare cu motorul oprit la o accelerație puternică sub puterea motorului. La ralanti, interacțiunea inteligentă dintre ISG și motorul cu combustie asigură o funcționare lină.

 

Primul diesel cu starter-generator integrat

Punctul principal care demonstrează îmbunătățirea eficienței este noul OM 654 M cu un starter-generator integrat din a doua generație (ISG). Are un sistem electric parțial de 48 de volți la bord. Funcția de recuperare a energiei Amn și capacitatea de a „aluneca” cu motorul oprit fac ca motorul să fie și mai eficient. Alături de electrificare, care include și utilizarea unui compresor electric frigorific pentru sistemul de aer condiționat, cele mai importante modificări care fac posibilă o putere de până la 195 kW, plus 15 kW suplimentari din sistemul EQ Boost sunt:

  • Un arbore cotit nou crește cursa pistonului la 94.3 mm și capacitatea cilindrică la 1992 cmc,
  • Presiunea injectoarelor este crescută la 2700 bari (anterior 2500),
  • Timpi de răspuns deosebit de rapizi și livrare uniformă de putere datorită celor două turbocompresoare răcite cu apă, ambele având acum geometrie variabilă a turbinei,
  • Conductă de răcire umplută cu sodiu în fiecare piston de oțel. Acest lucru ajută la disiparea vârfurilor de temperatură în spațiul de ardere a pistoanelor.

 

În ceea ce privește tratarea ulterioară a gazelor de eșapament, cel mai puternic dintre motoarele diesel cu patru cilindri schimbă, de asemenea, lucrurile la un alt nivel. Componentele sale includ:

  • Un convertor catalitic de stocare a NOx cuplat strâns pentru reducerea oxizilor de azot,
  • Un DPF (filtru de particule diesel cu strat special pentru reducerea cantității de oxizi de azot),
  • Un convertor catalitic SCR (reducere catalitică selectivă cu cantitate măsurată injectată de AdBlue®),
  • Un convertor catalitic SCR suplimentar în caroseria autovehiculului, cu o cantitate injectată de AdBlue® măsurată separat.

 

Motor cu patru cilindri pe benzină, cu a doua generație ISG

 

Motorul pe benzină M 254 cu patru cilindri și starter-generatorul din a doua generație, cu o putere suplimentară de până la 15 kW și cuplu cu 200 Nm mai mare, își sărbătorește, de asemenea, premiera în Clasa C. Datorită recuperării energiei și capacității de a „aluneca” cu motorul oprit, motorul pe benzină este extrem de eficient. În modelul M 254, Mercedes-Benz a combinat pentru prima dată toate inovațiile familiei de motoare modulare pe benzină și diesel cu patru și șase cilindri într-un singur motor. Acestea includ acoperirea cilindrului NANOSLIDE®, rectificarea cilindrului CONICSHAPE® și sistemul de post-tratare poziționat direct în motor.

 

O altă caracteristică este noua generație de turbină, cu segmente, o evoluție a turbinei cu tehnologie twin-scroll pentru un răspuns instantaneu al sistemului de inducție. Turbocompresorul complet nou este un rezultat al cooperării dintre dezvoltatorii de turbocompresoare Mercedes-Benz și echipa Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Transferul de tehnologie către producția de serie stabilește noi standarde în ceea ce privește puterea combinată cu eficiență maximă.

 

 

Transmisie: standard automat pe toate planurile

 

Transmisia 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare pentru adaptarea ISG și este instalată în toate modelele din Clasa C. Motorul electric, electronica de putere și sistemul de răcire al transmisiei s-au mutat acum în sau către transmisie.

 

Sistemul 4MATIC al modelelor cu tracțiune integrală a fost avansat. Noua tracțiune pe puntea față permite transferul nivelurilor mai mari de cuplu, cu o distribuție ideală a sarcinii pe osie pentru dinamica de conducere. Mai mult, aceasta are un avantaj semnificativ în raport cu componenta din seria precedentă – contribuie la reducerea CO2.

 

Plug-in hybrid cu o autonomie electrică de aproximativ 100 de kilometri

 

A patra generație de modelele plug-in hybrid va urma imediat după lansare. Electrificarea face un mare pas înainte folosind aceleași motoare de bază. Cu o putere electrică de 95 kW și o autonomie totală electrică de aproximativ 100 de kilometri, Clasa C plug-in va funcționa în modul complet electric în multe cazuri și în multe zile fără a utiliza motorul cu combustie. Aceasta este varianta ultra-modernă, de doi litri, a motorului cu patru cilindri M 254, cu o putere de 150 kW. Cu o capacitate de 230 kW și cuplu de 550 Nm, pachetul complet nu este doar foarte eficient, ci și sportiv.

 

 

Experiență de condus: mult mai electrică

În general, experiența de condus este mult mai electrică. Având în vedere creșterea autonomiei electrice la aproximativ 100 de kilometri, șoferii vor putea acoperi majoritatea călătoriilor de zi cu zi numai cu energie electrică.

Prin strategia de operare, se comunică cu senzorii sistemelor de asistență, adaptând astfel situația de conducere la multiple tipuri de rute. De exemplu, pe distanțe mai mari în zonele urbane, mașina va acorda prioritate conducerii electrice. Două moduri suplimentare de condus permit șoferului să utilizeze în mod avantajos sistemul de propulsie plug-in:

  • Battery Hold: Menținerea nivelului de încărcare a bateriei de înaltă tensiune este prioritară. Sunt selectate cele mai potrivite configurații, în funcție de situația de conducere și traseu.
  • Electric: Conducerea electrică până la 140 km/h, recuparea energiei în modul de depășire, adaptarea Active Distance Assist DISTRONIC pentru conducere electrică, activarea motorului cu combustie utilizând un punct de presiune al pedalei de accelerație.

Sistem de suspensie: confort și agilitate

Componentele cheie ale noii suspensii configurate dinamic sunt o nouă punte față cu patru legături și o punte conectată pe spate, montată pe un cadru secundar. Noua suspensie oferă baza pentru un nivel ridicat de suspensie, manevrabilitate agilă, confort la deplasare și zgomot. Noua Clasa C este disponibilă opțional și cu amortizare reglabilă continuu și suspensie sport. Suspensia pneumatică din spate este standard atât pentru modelele limuzină, cât și pentru cele T-Modell plug-in hybrid.

Sisteme de asistență: ameliorarea stresului și suport în situații periculoase

Comparativ cu generația precedentă a Clasei C, cel mai recent Driving Assistance Package are funcții suplimentare avansate. Acestea reduc eforturile șoferului în situațiile de zi cu zi, pentru o conducere mai confortabilă și mai sigură. În situații periculoase, sistemele de asistență sunt capabile să răspundă la coliziuni iminente. Principiul de funcționare a sistemelor este vizualizat pe afișajul șoferului printr-un nou concept.

Dezvoltarea sistemelor de asistență: trei exemple

  • Pe toate tipurile de drum – autostrăzi, macadam sau în oraș – Active Distance Assist DISTRONIC poate menține automat o distanță prestabilită față de autovehiculele din față. O caracteristică nouă este răspunsul la autovehiculele staționate pe șosea, la viteze de până la 100 km/h (anterior: 60 km/h).
  • Active Steering Assist ajută șoferul să se rămână pe bandă la viteze de până la 210 km/h. Noile caracteristici includ recunoașterea suplimentară a benzii cu camera 360°, formând un coridor de urgență, în special la viteze mici, disponibilitatea și performanța semnificativ îmbunătățite în viraje pe drumurile rurale și centrarea îmbunătățită pe benzile de autostrăzi.
  • În plus față de limitele de viteză afișate în mod convențional, Traffic Sign Assist recunoaște semnele de circulație aflate pe suprafețe înalte și semnele de lucrări de drum. Chiar și instrucțiunile de vreme (de exemplu „când este ud”) sunt recunoscute prin evaluarea tuturor senzorilor de la bord. Noi sunt și semnele de oprire și funcțiile de avertizare la semafor roșu.

Sistemele de parcare inteligente ajută șoferul la manevrare

Datorită senzorilor de jur împrejur îmbunătățiți, sistemele de parcare oferă șoferului un suport și mai bun atunci când manevrează cu viteză redusă. Funcționarea este mai rapidă și mai intuitivă datorită integrării în MBUX. Tracțiunea punții spate opțională este integrată cu sistemul de asistență pentru parcare, calculul traiectoriilor fiind adaptat în consecință. Funcțiile de frânare de urgență servesc, de asemenea, pentru a-i proteja pe cei din jur.

Siguranță în caz de accident: conform cerințelor globale

 

Puține modele sunt vândute pe atâtea piețe precum Clasa C, care este disponibilă în prezent în peste 100 de țări. Prin urmare, aproximativ 1000 de variante de sarcini utile sunt examinate pe parcursul dezvoltării, astfel ca toate variantele de motor și caroserie, cu conducere pe partea dreaptă și pe partea stângă, hybrid sau modele 4-MATIC să îndeplinească aceleași cerințe.

 

Împreună cu conceptele familiare de protecție PRE-SAFE® pentru coliziuni frontale și spate, PRE-SAFE® Impulse Side (disponibil împreună cu Driving Assistance Package Plus) formează un fel de zonă virtuală care se extinde în jurul autovehiculului. PRE-SAFE® Impulse Side poate deplasa șoferul sau pasagerul din față de zona de pericol chiar înainte de accident, imediat ce sistemul detectează că o coliziune laterală este iminentă. Astfel, camerele de aer din suporturile laterale ale spătarului scaunului din față sunt umflate în fracțiuni de secundă.

 

Conceptul de siguranță al modelului Clasa C se bazează pe o caroserie proiectată inteligent, cu un spațiu pentru pasageri deosebit de rigid și structuri de impact care se deformează într-un mod specific, acționând împreună cu centurile de siguranță și sistemele de airbaguri. Cu ajutorul a numeroase simulări, structura autovehiculului a fost configurată pentru a asigura o protecție deosebit de bună celor aflați în autovehicul în cazul unui accident.

 

Caracteristici de înaltă tehnologie: confort impresionant în ceea ce privește conducere pe timpul nopții, sistem de climatizare și scaune

 

Noua Clasa C este echipată standard cu faruri LED High Performance. Sistemul DIGITAL LIGHT prezent deja la noua generatie Clasa S este disponibil ca opțiune. Această tehnologie revoluționară a farurilor permite funcții noi, precum proiecția liniilor de ghidare sau a simbolurilor de avertizare pe drumul din față. Pachetul AIR-BALANCE oferă o senzație individuală de parfum în interior. La simpla apăsare a unui buton sau prin comandă vocală, abordarea holistică „Fit & Healthy” a modului ENERGIZING Comfort oferă o experiență tangibilă a diferitelor sisteme de confort prezente în Clasa S și oferă programe care le grupează în diverse tipuri de experiență.

 

Concept dimensional și caracteristici practice: mai mult spațiu în față și în spate

Cu o lungime de 4751 mm și o lățime de 1820 mm, modelele Limuzină și T-Modell sunt considerabil mai mari decât modelele predecesoare. Ampatamentul a crescut cu 25 mm, până la 2865 mm. Atât pasagerii din față, cât și cei din spate beneficiază de dimensiunile exterioare mărite.

Coeficientul bun de tracțiune al modelelor precedente (Limuzină: Cd 0.24, T-Modell: Cd 0.27) a fost păstrat indiferent de dimensiunile exterioare mai mari.

O poveste de succes: cel mai vândut model de mulți ani

 

În ultimul deceniu, Clasa C a fost modelul Mercedes-Benz cu cel mai mare volum. De la introducerea generației actuale în 2014, s-au vândut peste 2,5 milioane de modele Limuzină și T-Modell. China a fost cea mai mare piață de vânzări pentru Clasa C Sedan din 2016. În plus, SUA, Germania și Marea Britanie au fost cele mai mari piețe de vânzări pentru modelele Clasa C Sedan și T-Modell din ultimii zece ani. În 2020, Clasa C Sedan și T-Modell au fost livrate clienților din peste 100 de piețe din întreaga lume. În același timp, două din trei autoturisme Clasa C vândute în Germania sunt varianta T-Modell.

 

Rețeaua mondială de producție a autovehiculelor Mercedes-Benz oferă flexibilitate maximă. Prin urmare, compania este bine poziționată în vremuri volatile, cu parametri în schimbare. Capacitatea de a respira este un factor major, iar în acest scop noile tehnologii sunt integrate în producție. Un exemplu de producție inteligentă în Bremen este managementul digital care permite monitorizarea datelor de producție în timp real. Sistemul QUALITY LIVE permite angajaților să verifice calitatea fiecărui autovehicul în timp. QUALITY LIVE și managementul magazinelor digitale fac parte din ecosistemul de producție digitală MO360 al Mercedes-Benz Cars.

 

Din 2022, toate fabricile Mercedes-Benz de autoturisme și autoutilitare vor produce cu amprentă neutră de carbon. Multe fabrici Mercedes-Benz își aprovizionează deja energia electrică din surse regenerabile, iar acest lucru este valabil și pentru locația din Bremen.

 

 

Mai multe informaţii despre Mercedes-Benz Romania sunt disponibile online la: www.mercedes-benz.ro și www.media.daimler.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here