• Aproape 50% dintre români nu îşi fac un set de analize anual. Lipsa de timp şi complexitatea procesului, printre argumentele citate;
  • 7 români din 10 (69%) caută pe net informaţii dacă au anumite simptome medicale;
  • 2 din 10 români au declarat că nu au asigurare privată de sănătate, dar doresc să îşi facă una în următoarele 6 luni;
  • 64% dintre români ar fi dispuşi să aloce o sumă lunară pentru servicii private de sănătate.

 

Jumătate dintre români aleg să nu îşi facă setul anual preventiv de analize, 2 din 10 se arată interesaţi de o asigurare privată de sănătate, iar două treimi ar fi dispuşi să aloce o sumă lunară pentru servicii medicale private, arată un sondaj online la care au participat 5.824 de respondenţi, desfăşurat în cadrul campaniei naţionale de informare „Totul despre asigurările de sănătate”.

 

Astfel, 48% dintre respondenţi au declarat că nu îşi fac, o dată pe an, un set de analize complet. 30% citează lipsa de timp ca motiv pentru acest lucru, 18% declară că este un proces foarte complicat, iar 13% consideră că nu au nevoie de analize deoarece sunt sănătoşi.

 

 

Dacă au anumite simptome medicale, 7 români din 10 (69%) caută pe net informaţii despre ce boală ar putea indica acestea. În urma căutărilor, 48% au declarat că s-au dus la medic, 22% au optat pentru tratamente naturiste, 13% au luat medicamente pe cont propriu, în timp ce 17% nu au luat nicio măsură.

 

 

81% dintre participanţii la sondaj au declarat că iau medicamente pe cont propriu din când în când, doar pentru afecţiuni uşoare (răceli, indigestii, dureri de cap etc.), în timp ce 14% nu fac niciodată acest lucru.

 

53% dintre respondenţi au declarat că nu cunosc diferenţele dintre o asigurare privată de sănătate şi un abonament medical.

 

Aproape 2 din 10 români (19% dintre respondenţi) au declarat că nu au asigurare privată de sănătate, dar doresc să îşi facă una în următoarele 6 luni. De asemenea, 24% au o astfel de poliţă de la serviciu, iar alţi 5% dintre respondenţi au declarat că şi-au cumpărat singuri asigurarea de sănătate. 52% dintre participanţii la sondaj nu au o asigurare privată de sănătate şi nu doresc să îşi facă una în următoarele 6 luni.

 

 

Întrebaţi ce sumă ar fi dispuşi să aloce lunar pentru servicii private de sănătate, 29% au menţionat între 50 – 100 de lei, 16%, sub 50 de lei, 14%, între 100 – 300 de lei, iar 5%, peste 300 de lei. 36% dintre participanţii la sondaj nu ar fi dispuşi să aloce o sumă lunară pentru serivicii private de sănătate.

 

Eşantion

 

Sondajul s-a desfăşurat online, în două etape: între 20 noiembrie – 11 decembrie 2019, respectiv 20 ianuarie – 10 februarie 2020, la acesta răpunzând 5.824 de persoane – dintre care 59% femei şi 41% bărbaţi. 44% dintre respondenţi au vârste curpinse între 35-55 de ani, 29%, peste 55 de ani, 17% – între 26 – 34 de ani.

 

 

***

Despre campanie

 

„Totul despre asigurările de sănătate” este o campanie naţională de informare dedicată asigurărilor de sănătate, dar şi unui stil de viaţă sănătos, lansată de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor. Campania s-a desfăşurat în două etape: 18 – 30 noiembrie 2019, respectiv 15 – 31 ianuarie 2020.

 

Obiectivele demersului au inclus, printre altele, promovarea beneficiilor oferite de asigurările de sănătate, promovarea unui stil de viaţă sănătos, dar şi schimbarea comportamentului românilor din unul pasiv în unul pro-activ atunci când vine vorba de sănătatea lor.

 

Demersul „Totul despre asigurările de sănătate” a fost realizat cu sprijinul ISF, UNSAR, UNSICAR şi PRBAR, fiind susţinut de EUROINS România, AEGON Asigurări, SIGNAL Iduna Asigurări, DESTINE Broker, INTER Broker, ASIGEST Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, DAW Management, GLOBASIG Broker şi OTTO Broker.

 

Mesajele campaniei au fost transmise de RFI România, Revista BIZ şi ziuaveche.ro, în calitate de Parteneri Media.

 

În cadrul campaniei, românii au avut ocazia de a vorbi cu Inimilă – primul chatbot care oferă informaţii despre asigurările de sănătate, dar şi sfaturi despre un stil de viaţă sănătos, precum şi de a răspunde mai multor provocări lansate sub formă de concursuri.

 

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe totuldespreasigurări.ro/sănătate, pe paginile de Facebook Totuldespreasigurări.ro, Asigură-te şi XPRIMM, dar şi pe Instagram.

 

***

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here