Ciprian Grădinariu, Country Manager Solina România: „Nu credem în business făcut peste noapte sau în câștiguri imediate. Credem în dezvoltarea pas cu pas, etapă cu etapă

 

O afacere solidă se dezvoltă în mod gradual, pe termen lung, și nu prin câștiguri obținute rapid, consideră Ciprian Grădinariu, Country Manager Solina România, unul dintre cei mai mari producători locali de ingrediente alimentare şi condimente. Compania a reușit recent să se reinventeze, inaugurând o nouă facilitate de producție, sub numele Solina Phoenix, în locul fabricii din Alba-Iulia, distrusă de un incendiu în 2019.

 

„Nu credem în focuri de paie, nu credem în business făcut peste noapte sau în câștiguri imediate, pentru că acestea în general știm că nu țin mult timp. Credem în dezvoltarea pas cu pas, etapă cu etapă, având în vedere dezvoltarea organică și rezultatele eficace și eficiente a ceea ce facem noi”, a declarat Ciprian Grădinariu în cadrul celui de-al treilea episod din sezonul doi al emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, dedicat IMM-urilor și susținut de ING.

 

Proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilității din România pentru a aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.

 

Ciprian Grădinariu afirmă că sustenabilitatea presupune o înțelegere completă a tuturor factorilor implicați în dezvoltarea unei afaceri. „Trebuie să înțelegem sustenabilitatea din perspectivă holistică. Adică, de fapt, ce înseamnă ea din toate punctele de vedere, nu doar în relația cu mediul, ci și în relația cu oamenii, în relația cu partenerii de afaceri, și până la urmă, chiar țintind spre dezvoltarea de produse și servicii. Cum ne dezvoltăm business-ul și cum dezvoltăm aceste produse și servicii, pe ce ne focusăm în momentul în care vrem să fim sustenabili”, adaugă executivul.

 

Solina a dezvoltat deja o strategie privind atingerea obiectivelor de sustenabilitate, cu ținta clară de a ajunge la un scor de 75% la nivel de companie, până în 2023. Mai mult, la nivelul grupului Solina există un manager al sustenabilității, iar la nivel local există cel puțin un ambasador al sustenabilității.

 

În cadrul Solina România, este implementat un sistem de management dezvoltat în baza filozofiei Kaizen, care presupune îmbunătățirea continuă a performanței, atât la nivel personal, cât și la nivel organizațional.

 

„Sistemul de management dezvoltat în baza filozofiei Kaizen ia în calcul, în primul rând, oamenii. Nicio entitate nu există și nu se dezvoltă fără oameni. Sustenabilitatea și orice altceva sunt la îndemâna noastră. Dacă noi înțelegem ce înseamnă, cum putem contribui și, mai ales, dacă ne propunem să facem ceva în sensul acesta, putem s-o facem foarte ușor”, susține Ciprian Grădinariu.

 

Cum arată afacerile de viitor? „Sunt acelea care se orientează spre sustenabilitate, astfel încât să nu fie puse în situația în care, la un moment dat, să nu-și mai găsească obiectul muncii și să nu mai aibă relevanță pe piață. În același timp, aceste afaceri sunt conduse de oameni care înțeleg sustenabilitatea și încotro ar trebui să se îndrepte lumea aceasta.”

 

Emisiunea integrală poate fi urmărită aici.
Proiectul “Afaceri pentru Viitor” este dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenția asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanți lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM și este realizat în parteneriat cu ING România.

 

Despre Ambasada Sustenabilității

Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

 

Despre ING România


ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here