– interviu cu „bătrânul” Director General al Apulum94, Ioan Sorin Roşu –

 

Compania imobiliară Apulum 94 a împlinit frumoasa vârstă de 25 de ani de activitate. Despre istoricul societății, alegerile care au condus spre succes și continuitate în arena afacerilor românești, discutăm cu Directorul General al Apulum 94, Ioan Sorin Roșu.

 

Ce reprezintă numele companiei – Apulum 94? Ce spune despre dvs ?

 

Am ales acest nume pentru că ne reprezintă, noi fiind din Ardeal, din Alba şi am găsit varianta cea mai potrivită cu această denumire de ,,Apulum 94”. Am ales “Apulum” pentru că ne dezvăluie originile și este un nume curat, care spune multe despre istoricul localității Alba Iulia. Am adăugat „‘94”, pentru a puncta anul înfiinţării firmei.

 

De ce ați ales domeniul de imobiliare ?

 

Aveam deja experiență în domeniu pe un alt brand, la care – într-un fel sau altul – am contribuit în creare. Respectivul brand nu mai există în momentul acesta pe piață. După doi ani, am luat decizia să plec pe drumul meu, înființând Apulum 94. Activitatea ca agent imobiliar am început-o în 1998.

Am ales imobiliare pentru că deja le deprinsesem, le știam, înțelegeam despre ce este vorba și am văzut potențial pentru o societate semi – post – comunistă. L-am văzut ca pe un domeniu care este agreeabil pentru noi, ca societate comercială.

 

Cum ați reușit să fiți prezenți 25 de ani pe piața imobiliară ?

 

Primul element care ne-a ajutat a fost faptul că ne-am dezvoltat extrem de mult partea de diagnostic al fiecărui moment din evoluția noastră, a fiecarei perioade a pieței și am reușit să ne adaptăm. Probabil acesta este cuvântul de ordine care ne caracterizează cel mai bine – adaptabilitate!

Citind piața, am reușit să găsim soluțiile pentru a supraviețui!

 

Fiind o piață care se dezvoltă așa de repede, de la caiete, la sisteme informatice, portaluri etc, în cei 25 de ani cum ați reușit să vă adaptați la schimbări?

 

Ne am adaptat prin diagnoza pe care o facem. Propriu-zis, orice noutate identificăm, o evaluăm și – dacă prezintă potențial – o implementăm. Este adevărat că, în timp, am adiționat și linia de business de publicitate, respectiv, SpinMedia. Tot la fel de adevărat este și că ne-am ocupat și de partea de edificare de imobile, cu Red House.

 

După ce principii v-ați ghidat în managerierea companiei imobiliare ?

 

În general, am lucrat după cunoștiințele și experiența pe care le dobândisem, care sunt general valabile în relația cu oamenii, pentru că viața mi-a oferit și postura de angajat și de angajator, și-atunci am putut să adun destulă experiență. Apoi, un alt detaliu important pentru mine – și sper că și pentru ceilalți colegi ai mei – este să plecăm de la o idee pozitivă, creștinească. Adică, atunci când construiești, fie că vorbim de relații inter-umane, fie de construcție fizică, să faci lucruri bune!

 

Știm că aveți angajați cu o vechime îndelungată, cum ați reușit să îi țineți lângă dvs.?

 

Rezumativ, vă spun, greu. Avem angajați care ne sunt aproape de 15-20 de ani. În general, dacă asiguri condiții tehnice rezonabile de muncă angajaților, pornind de la dotarea materială, condițiile de evoluție, dezvoltarea profesională, dacă evoluția lor le este asigurată, omul rămâne lângă tine. Cerințele, recunosc, nu sunt unele exagerate, propriu-zis, noi nu mergem pe filozofia de a stoarce oamenii, precum o lămâie, pentru o perioadă scurtă de timp, ci alegem să acționăm într-un spirit al rezonabilității. Adică, realizezi împrejurări ca omul să poată să-și implementeze un sistem de auto-reglare și auto-dezvoltare. Adică, un loc prielnic creșterii!

Care au fost cele mai importante realizări în cei 25 de ani de activitate?

Prima realizare este că am supraviețuit! În încercarea de a ne stabiliza, una dintre soluțiile noastre, după ce ne-am deschis sediul de la Gară, în 1995, a fost să luăm în calcul să deschidem încă două puncte de lucru. Propriu-zis, ideea de a avea trei puncte de lucru în București a fost una extrem de bună, deoarece ne-a asigurat stabilitate. Echipa de la Gară, din Drumul Sării, de la Traian, echipe ușor diferite, au avut aceleași obiective, dar cu performanțe permanent diferite. Noi aveam, într-o lună, un punct de lucru cu reușite foarte bune, unul potrivit și unul mai slab, dar rolurile lor se schimbau. În fapt, per global, nu făceam creșteri foarte mari, dar nu „muream”, astfel că am căpătat echilibru. Sediile erau ancorate între ele, supraviețuiau împreună, cum ar veni, în anumite momente, unul sau altul era colacul de salvare al celuilalt.

Atunci, mi s-a născut mie în cerebel ideea de a ne ancora mai mult în partea asta de publicitate, am semănat propriu-zis primele elemente de publicitate.

După, am renunțat la povestea cu trei puncte și am făcut clădirea de aici – altfel spus, renunțând la ancora treipuncte, la stabilitatea prin trei puncte, pentru că era deja foarte greu de gestionat – m-am convins că prezența mea e necesară, în permanență. Astfel, m-am gândit să fac un singur sediu și în cadrul lui să dezvolt doua linii de business. Pentru că deja pusesem bazele și pentru că am trăit pe propria piele ce înseamnă brand-ul, am început să dezvolt partea de publicitate.

Ce gânduri aveți la împlinirea celor 25 de ani?

Eu sunt pe calea ferată, am ecartamenul adecvat șinelor. Nu mi-am fixat, acum, un obiectiv pentru anul 2020 sau 2025. În general, nu am mers pe planuri de lungă durată, am ajuns să facem lungă durată, dar nu am plecat setați să stăm pe piața imobiliară 25 de ani. Cei 25 de ani se regăsec și în buletinul meu! Pot să vă spun, însă, că sunt mândru, sunt bucuros, în primul rând, că am creeat un „nod de cale ferată”, am realizat un loc de unde, cu încă un pic de răbdare, toți cei trei îngerași ai noștri – ai mei și ai soției – vor continua și vor prelua această companie. Este cel mai important gând al nostru!

 

Daniel Negut

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here