În momentul actual, buna funcționare a oricărui business depinde de corecta administrare a datelor și a informațiilor interne. Dată fiind importanța sistemelor de gestionare ale clienților, a procedurilor interne de lucru sau a datelor de ordin financiar, stocarea acestora într-un mediu sigur, la care angajații să aibă acces facil oricând, este absolut necesară.

 

Tocmai din acest motiv, tot mai multe companii software oferă diverselor afaceri backup de date, într-un mediu dedicat, la care angajații să poată avea acces oricând au nevoie de aceste informații.

Ce reprezinta un backup?

Așa cum îi spune și numele, backup-ul este un instrument special creat pentru stocarea constantă, de lungă durată, a tuturor datelor dintr-o companie, pentru a fi accesate rapid, ori de câte ori este nevoie. Sistemul de back-up funcționează independent de celelalte dispozitive utilizate în interiorul business-ului, astfel încât să fie o soluție eficientă și 100% sigură.

 

Backup-ul nu reprezintă mutarea datelor de pe un dispozitiv pe altul, ci realizarea unei copii securizate a acestora, care va fi stocată pe un dispozitiv distinct, în siguranță. De asemenea, sistemele de backup pot fi utilizate și pentru arhivarea unui volum uriaș de informații, spre accesarea acestora în viitor.

Importanța unui backup

Dacă până acum câțiva backup-ul era considerat mai mult opțional, în zilele noastre, mai ales dacă este vorba despre o companie importantă, acest sistem de depozitare al datelor este cu atât mai mult necesar. Volumul mare de date, valoarea pe care acestea o au pentru companie și nevoia de centralizare a informațiilor au transformat soluțiile back într-o adevărată necesitate, de care depinde buna funcționare a unei companii.

Backup-ul previne evenimentele neprevăzute, ce pot periclita bunul mers al companiei

Dacă business-ul este constituit din angajați ce produc zilnic date, este important să iei în considerare faptul că, la un moment dat, dispozitivele pe care lucrează ar putea suferi diverse defecțiuni, iar datele ar urma să fie pierdute definitiv. La fel se întâmplă și în cazul unui furt sau al unui incendiu izbucnit la locația companiei, dar și în cazul unei erori umane – toate se traduc prin pierderea definitică a datelor și informațiilor esențiale.

Backup-ul asigură integritatea documentelor

Un backup de date mai poate avea și rolul de a păstra în siguranță anumite date, extrem de importante, într-un mediu 100% sigur. Mai ales în cazul documentelor vechi (cum ar fi arhive sau cărți de muncă), acestea nu mai pot fi reconstituite, dar backup-ul poate fi și o bună măsură de a păstra aceste date confidențiale, departe de accesul persoanelor neautorizate.

Unde pot fi păstrate datele și informațiile din backup?

Una dintre cele mai bune variante este reprezentată de cloud sau de serviciile de hosting. Acestea îți oferă un plus de siguranță și poți avea acces oricând la informații. Aceste servicii sunt contracost, fiind furnizate de companii specializate, care vor stoca toate datele în servere dedicate.  Principalul avantaj este dat de siguranța pe care o oferă și de accesibilitatea sporită, întrucât permit descărcarea datelor de la distanță, iar serverele sunt funcționale non stop, cu excepția perioadelor în care se întreprind operațiuni de mentenanță, despre care vei fi, însă, notificat în prealabil.

Servere sau sisteme de stocare proprii

Reprezintă o metodă de stocare preferată de companiile mici și mijlocii. Deși presupune o investiție în sistemul de stocare, este o variantă care îți va asigura un control total asupra datelor, poate fi personalizat în funcție de necesități și îți permite să creezi propriile proceduri de realizare a unui backup, de acces la date sau ștergere automată a acestora după o anumită perioadă.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here