Urmarirea persoanelor in mediul on-line este un subiect controversat, insa se pare ca GOOGLE testeza un sistem care urmareste oamenii in lumea reala. Potrivit informatiilor, mecanismul testat de GOOGLE urmareste persoanele aflate la cumparaturi pe arterele principale dintr-un oras.

Potrivit Daily Mail, sistemul foloseste locatia persoanei pentru a putea determina in ce magazin se afla, pentru ca apoi sa verifice daca persoana respectiva a cautat o reclama a magazinului respectiv in mediul online inainte de merge la cumparaturi, anunta Mediafax.

Google castiga aproximativ 100 de milioane de dolari intr-o singura zi prin vanzarea reclamelor (Google Ads) catre afaceri online, arata statistici recente citate de cotidianul britanic.

Dispozitivul de urmarire va tine evidenta ratelor de conversie din mediul oline atunci cand utilizatorul acceseaza o reclama in mod direct, sau cand viziteaza un site web prezentat intr-o reclama.

Google poate accesa deja anumite informatii despre utilizatori prin propriile aplicatii, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail si Google+.

Sistemul testat de Google functioneaza in felul urmator: daca utilizatorii au serviciile de localizare activate („Location Services”) si au deschisa, in acelasi timp, una dintre aceste aplicatii in timp ce fac cumparaturi pe o artera principala a orasului, Google poate depista locul exact in care se afla. Precizia operatiunii creste, de exemplu, daca un client acceseaza serviciul Wi-Fi al unei companii.

Google a mentionat, intr-o postare pe blog din luna octombrie, planuri de a extinde modalitatile de urmarire a oamenilor: „Pe masura ce oamenii se afla din ce in ce mai mult in miscare si trec de la un dispozitiv la altul, comerciantii ne transmit ca vor sa aiba o imagine completa si precisa a felului in care publicitatea lor online realizeaza conversiile”.

„Conversiile pot aparea in forme diferite: vizite la magazine, apeluri telefonice, descarcari de aplicatii, tranzactii pe internet sau achizitii facute dupa consultarea mai multor dispozitive. O viziune mai buna asupra acestor modalitati complexe de plata poate ajuta la optimizarea publicitatii online si la repartizarea mai eficienta a bugetului”, mai scria pe blogul oficial Google.

Directorul grupului Big Brother Watch, Nick Pickles, nu este deloc surprins de faptul ca Google vrea sa adauge sistemului sau de urmarire online optiunea de a supraveghea locatia noastra in timp real, pentru o imagine mai detaliata asupra vietii noastre.

„Informatiile de localizare sunt unele dintre cele mai sensibile care pot fi colectate din telefoanele noastre, foarte putine persoane fiind constiente de abilitatea telefoanelor noastre de a ne monitoriza fiecare miscare”, a adaugat Pickles.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here