Cooperarea pentru noua generatie smart fortwo si Renault Twingo, inclusiv versiunile electrice, precum si extinderea gamei smart si Twingo
Utilizarea in comun a sistemelor de propulsie si cooperarea in dezvoltarea proiectelor viitoare cu aplicatii pentru autoturisme si autovehicule comerciale usoare, cu urmatoarele specificatii:
o Cooperarea in dezvoltarea si utilizarea bilaterala a motoarelor pe benzina si motorina ce apartin aliantei Renault-Nissan, pentru a fi folosite la noul smart si Renault Twingo, precum si adaptarea si modificarea lor pe baza unor caracteristici specifice Mercedes-Benz, pentru noua sa generatie de masini compacte premium.
o Folosirea motoarelor pe benzina si motorina, venind de la Daimler pentru Infiniti, divizia de lux Nissan Motor Company si oferirea oportunitatii de colaborare ulterioara
o Folosirea unui motor diesel si a transmisiei ce apartin de Alianta Renault-Nissan pentru noul Mercedes-Benz Vito
Colaborare pentru gama de autovehicule comerciale usoare
Schimb reciproc de capitaluri constand in 3,1% din capitalul total al fiecarui partener
Sinergii suplimentare care sa cuprinda selectiv oportunitati comune de cumparare, schimburi de referinte operationale, precum si impartirea celor mai bune practici intre cele doua grupuri
BRUSSELS, Belgia – Alianta Renault-Nissan si Daimler AG anunta o ampla cooperare strategica, menita sa permita ambelor grupuri sa se bucure de beneficii imediate intr-o serie de proiecte concrete, precum si din schimbul de bune practici. Cele doua grupuri au anuntat, de asemenea, un schimb de capitaluri proprii care va oferi Aliantei Renault-Nissan o participatie de 3,1% in cadrul Daimler si lui Daimler 3,1% din Renault, respectiv un pachet de 3,1% din Nissan.
Conform celor afirmate de Dr. Dieter Zetsche, Presedinte al Consiliului de Administratie Daimler AG si Presedinte al Diviziei de Autoturisme Mercedes-Benz: “Daimler si Alianta Renault-Nissan isi reunesc interesele comune pentru a forma fundatia promitatoare pentru o cooperare strategica solida si de succes, care se bazeaza pe o serie de colaborari in proiecte foarte solide si atractive. Abilitatile noastre se completeaza reciproc foarte bine. Imediat ne consolidam competitivitatea in segmentul de autovehicule de dimensiuni mici si compacte si  reducem totodata nivelul amprentei de CO2 – atat in prezent cat si pe termen lung. stim ca putem realiza produse specifice fiecarei marci, bazate pe arhitecturi comune. Identitatile individuale de marca vor ramane neafectate.”
Carlos Ghosn, Presedinte si CEO al Aliantei Renault-Nissan, afirma: “Alianta Renault-Nissan lucreaza cu succes in parteneriate de colaborare, iar aceasta experienta este extrem de valoroasa astazi si chiar in viitor, in industria auto, la nivel mondial. Acest acord va extinde colaborarea noastra strategica si va crea valoare de durata pentru Alianta Renault-Nissan si Daimler, avand in vedere ca lucram la extinderea si consolidarea ofertei noastre de produse, utilizand eficient toate resursele disponibile si dezvoltand tehnologii inovatoare necesare in urmatorii zece ani”.
Elemente importante ale colaborarii
in urma discutiilor intense si productive, proiecte specifice au fost aprobate si urmeaza sa fie implementate imediat. Mai exact:
Noua arhitectura comuna pentru autovehicule mici
Succesorul actualului smart fortwo, un nou smart cu patru locuri, precum si urmatoarea generatie Twingo Renault vor fi proiectate pe baza unei arhitecturi dezvoltate in comun. Toate autovehiculele vor diferi in mod clar unele de altele, in termen de design de produs. O principala caracteristica a noii arhitecturi va fi reprezentata de conceptul unic al tractiunii pe spate cu care sunt dotate modelele actuale smart.

Lansarile modelelor dezvoltate in comun sunt planificate sa aiba loc incepand cu 2013. Uzina smart din Hambach, Franta, va fi locatia de productie pentru versiunile cu doua locuri, in timp ce fabrica Renault in Novo Mesto, Slovenia, va fi locatia de productie pentru versiunile cu patru locuri. Chiar de la lansare modelele viitoare dezvoltate in comun vor fi de asemenea disponibile cu o unitate electrica.

Mecanismele de propulsie

Accentul cooperarii in domeniul sistemului de propulsie are la baza schimbul extrem de eficient de motoare diesel si pe benzina intre Alianta Renault-Nissan si Daimler.
Alianta Renault-Nissan va oferi motoare de 3 si 4 cilindri pe benzina si diesel din portofoliul sau catre Daimler, care vor fi apoi adaptate si modificate pentru a reflecta caracteristicile Mercedes. Rezultatul reprezinta o situatie win-win pentru ambele parti: Daimler va putea utiliza motoare ale Aliantei Renault-Nissan si astfel obtine potential suplimentar de vanzare pentru viitoarea gama Mercedes-Benz de autovehicule premium compacte, in timp ce Alianta Renault-Nissan isi va imbunatati utilizarea capacitatii.
Daimler va oferi motoarele pe benzina si diesel din portofoliul sau actual catre Infiniti. Acesta include motoare de 4 si 6 cilindri pe benzina si diesel. Rezultatul este, de asemenea, o situatie win-win pentru ambele parti: Infiniti va fi capabil sa utilizeze motoare Daimler, in timp ce Daimler va imbunatati capacitatea utilizarii.
Daimler, Renault si Nissan vor coopera, de asemenea, la dezvoltarea modelelor viitoare de motoare diesel si pe benzina. Deciziile finale de productie pentru motoare noi, dezvoltate in cooperare, vor fi luate la o data ulterioara identificarii unei retele de productie echilibrate, care sa fie benefica pentru ambele parti.
Cooperarea in dezvoltarea motoarelor va avea la baza un concept tehnic menit sa asigure conservarea si distinctia clara a marcii si respectiv a identitatii produsului, in timp ce ofera o structura extrem de competitiva a costurilor. in primul rand, un nivel ridicat de standardizare a componentelor irelevante pentru marca respectiva va oferi economii substantiale pentru ambii parteneri. in al doilea rand, utilizarea separata de pachete de tehnologie specifice marcii va asigura faptul ca cerintele respective fiecarei marci sunt indeplinite.
Un obiectiv cheie este oferit de sporirea competitivitatii tuturor partenerilor, printr-o crestere substantiala de volum, care sa conduca la economii de scara si de impartire a costurilor pentru dezvoltare.
Colaborarea in categoria autovehiculelor comerciale usoare

Companiile au convenit, de asemenea, asupra unei cooperari stranse in segmentul de autovehicule comerciale usoare. Mercedes-Benz Vans va extinde portofoliul pentru a oferi un nou entry-level, destinat pentru utilizarea comerciala, incepand din 2012. Baza tehnica a acestui autovehicul comercial usor va veni de la Renault si va fi produs la uzina Renault in Maubeuge, Franta. Ambii parteneri vor beneficia de o mai mare unitate de vanzare, o mai buna utilizare a capacitatilor, investitii comune, toate rezultand intr-o mai buna baza generala a costurilor.
in plus fata de cooperarea legata de dezvoltarea autovehiculelor comerciale usoare, componente selectionate de propulsie vor fi, de asemenea, folosite de ambii parteneri pentru a mari oferta de autovehicule comerciale usoare de dimensiuni medii si, de asemenea, pentru a creste volumul vanzarilor. Acest demers include un motor diesel mic si transmisii Renault-Nissan pe care Daimler le va utiliza pentru autovehiculul comercial usor de dimensiuni medii, Mercedes-Benz Vito. Aceasta suplimentare de motorizare entry-level va genera vanzari suplimentare pentru Mercedes-Benz si va optimiza utilizarea capacitatii de productie pentru Renault.
Schimburi de capital

Aceasta cooperare strategica este subliniata printr-o structura unica de coparticipatie care  permite celor trei companii sa faca schimb de valori de referinta si sa creeze sinergii, pe baza unei relatii pe termen lung, reciproc avantajoase. Ansamblul tranzactiei se bazeaza pe principiul detinerii reciproce de  procente de actiuni din celelalte companii intre Renault, Nissan si Daimler, care va fi tranzactionat prin intermediul unui schimb de actiuni:
o Daimler va primi 3,1% din actiunile nou emise de Renault;
o Daimler va primi de la Renault 3,1% din actiunile Nissan existente;
o Renault va primi 3,1% din actiunile Daimler
o Renault a convenit, independent, sa schimbe 1,55% din actiunile Daimler cu Nissan pentru 2% din actiunile Nissan;
o Renault si Nissan vor detine fiecare 1,55% din actiunile Daimler de trezorerie.

Cooperarea strategica va fi gestionata de catre Renault-Nissan BV pentru Alianta si Daimler prin intermediul unui nou comitet de cooperare, oferindu-se reprezentare pentru toate partile. Comitetul de cooperare va fi co-prezidat de Carlos Ghosn, Dieter Zetsche si dirijat de directori de rang inalt ai celor trei companii.
Alte oportunitati de colaborare

Este intentia ambelor grupuri de a dezvolta un cadru de parteneriat pe termen lung, in domeniile viitoare de cooperare intre Renault, Nissan si Daimler. Fiecare companie va urmari oportunitati de viitor, ca urmare a incheierii acordului privind cooperarea strategica si punerea in aplicare a primelor proiecte majore de cooperare. Acestea includ posibilitatea de a fi studiate pe module si componente partajate intre Infiniti si autovehicule Mercedes-Benz, si cooperarea regionala in Statele Unite, China si Japonia intre Nissan, Infiniti si Daimler. in plus, oportunitatile de cooperare in dezvoltarea de tehnologii referitoare la autovehiculele electrice si baterii vor fi explorate intre Renault, Nissan si Daimler.
Contact
Gabriel Craciun
gabriel.craciun@daimler.com
+40 21 2004 523
Despre Alianta Renault-Nissan
Formata in 1999, Alianta Renault-Nissan este al patrulea mare grup auto din lume, cu vanzari de 6,1 milioane de autovehicule in 2009. Alianta reprezinta cel mai de succes si durabil parteneriat in industria de automobile, precum si un punct de referinta respectat pentru cooperare industriala in toate industriile. Prin angajarea a 350.000 de oameni si cu venituri de 86,5 miliarde € in 2009, Alianta este prezenta in peste 190 de tari din intreaga lume. Compusa din cinci marci respectate la nivel global: Dacia, Infiniti, Nissan, Renault si Renault Samsung, Alianta este gestionata intre doua societati distincte si separate (Renault SA si Nissan Motor Company Ltd.), fiecare cu propriile lor emisiuni pe piata de valori (de la Paris si Tokyo) si consilii de administratie si sisteme de guvernare separate. in ultimii 11 ani, Alianta si-a format asocieri strategice cu companii importante, inclusiv Dong Feng in China, AvtoVAZ in Rusia si Mahindra, Ashok Leyland si Bajaj Auto in India. La sfarsitul anului 2010, Alianta va lansa Nissan Leaf, prima masina din lume in intregime electrica, accesibila publicului larg. Nissan Leaf este primul din cel putin opt autovehicule electrice diferite ce urmeaza sa fie lansate de Alianta, care vizeaza revolutionarea mobilitatii cu zero emisii poluante.
Pentru mai multe informatii:
www.media.renault.com
www.press.nissan-global.com/EN/
www.alliance-renault-nissan.com

Despre Daimler

Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii producatoare de autovehicule. Cu diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses si Daimler Financial Services, Grupul Daimler este unul dintre cei mai mari producatori de automobile premium si cel mai mare producator mondial de autovehicule comerciale cu o acoperire globala. Daimler Financial Services ofera clientilor sai o gama completa de servicii financiare, inclusiv de finantare auto, leasing, asigurari si de management al flotei.
Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler si Carl Benz au facut istorie prin inventarea automobilului in anul 1886. Ca pionier in industria de automobile, Daimler continua sa modeleze viitorul mobilitatii. Grupul aplica tehnologii inovatoare si eco pentru a produce autovehicule superioare si sigure, care fascineaza si incanta clientii sai. Odata cu dezvoltarea sistemelor alternative de mobilitate, Daimler este singurul producator de autovehicule care investeste in motoare hibrid, motoare electrice si sisteme de celule de combustibil, cu scopul de a obtine mobilitate fara emisii poluante pe termen lung. Acesta este doar un exemplu al modului in care Daimler accepta de buna voie provocarea de a reuni responsabilitatea sa fata de societate si mediu.

Daimler comercializeaza autovehiculele si serviciile sale in aproape toate tarile din lume si are facilitati de productie pe cinci continente. Portofoliul curent de marci include, in plus fata de cea mai valoroasa marca auto din lume, Mercedes-Benz, si marcile smart, Maybach, Freightliner, Western Star, Fuso, Setra, Orion si Thomas Built Buses. Compania este listata la bursele de valori din Frankfurt, New York si Stuttgart (abrevierea de la bursa de valori – DAI). in 2009, Grupul a vandut 1,6 milioane de autovehicule si a angajat o forta de munca de peste 256.000 de persoane; veniturile au totalizat 78,9 miliarde € si EBIT a avut o valoare de aproximativ minus 1,5 miliarde €.
Mai multe informatii despre Daimler sunt disonibile pe internet, la adresele:
www.media.daimler.com
www.media.mercedes-benz.ro

Acest document contine declaratii care reflecta opiniile noastre despre viitoarele evenimente. Cuvinte si expresii precum “a anticipa”, “a presupune”, “a crede”, “a intentiona”, “ar putea”, “a planui”, “proiect”, “ar trebui” sunt folosite pentru identificarea acestor declaratii. Aceste afirmatii se afla sub semnul incertitudinii, incluzand lipsa unei imbunatatiri a situatiei sau o noua deteriorare  a conditiilor economice globale, in particular un nou declin al cererii si al investitiilor in Europa de Vest sau in Statele Unite, ori un declin major in economiile asiatice; o continuare sau agravare a situatiei tensionate pe pietele finaciare si de credit, care ar putea conduce la o noua crestere a preturilor de imprumut sau la limitarea flexibilitatii noastre de finatare; schimbarile legate de cursul valutar sau de rata dobanzilor; capacitatea de a oferi produse eficiente;  prietenoase cu mediul; o schimbare permanenta a preferintelor consumatorilor catre autovehicule mai mici; introducerea de produse competitive si posibila lipsa a cererii produselor si serviciilor care ar limita abilitatea noastra de a utiliza in mod corespunzator capacitatile de productie sau care ar putea conduce la cresterea preturilor; majorarea pretului combustibilului, materiilor prime si metalelor pretioase, incetarea productiei datorita crizei materialelor, grevele muncitorilor sau falimentarea furnizorilor; o scadere a pretului autovehiculelor rulate; implementarea costurilor eficiente si a programelor de optimizare a eficientei la nivelul tuturor segmentelor business-ului nostru, inclusiv repozitionarea activitatii business-ului de camione in regiunea NAFTA si in Asia; perspectivele de afaceri ale societatilor fata de care manifestam interes, mai ales EADS; schimbarea legilor, a reglementarilor si politicilor guvernamentale, mai ales a celor legate de emisii, economisirea combustibilului si siguranta, concluziile si deciziile luate in urma investigatiilor guvernamentale sau cele legate de procedurile legale viitoare; si celelalte riscuri si incertitudini, pe care le-am detaliat sub titlul de “Raportul de Risc”, din cel mai recent raport anual al Daimler, la capitolele “Factorii de Risc” si “Procedurile legale”, incluse in formularul 20-F si Comisionul de Garantii si de Schimb Valutar. Daca oricare dintre aceste riscuri si incertitudini se materializeaza, sau daca oricare dintre previziunile noastre se dovedesc incorecte, atunci rezultatele actuale se pot concretiza in mod diferit decat cele pe care le-am expimat sau le-am implementat. Nu ne asumam nicio obligatie de a aduce la zi previziunile comunicate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here