Nu mai putin de patru proiecte din Romania intra anul acesta in semifinalele Electrolux Design Lab, concursul international organizat de liderul global pe piata produselor electrocasnice, care isi propune in fiecare an sa provoace imaginatia si creativitatea tinerilor desingeri de pe tot globul pentru a dezvolta concepte care vor reprezenta viitorul in zona electrocasnicelor.

„Electrolux Design Lab este o competitie in centrul careia se afla inovatia. Curajul de a inova este ceea ce Electrolux isi doreste sa insufle tinerilor designeri din toata lumea. Succesul obtinut pana in acest moment de proiectele din Romania se datoreaza in primul rand studentilor care le-au gandit si apoi intregii echipe care s-a ocupat de promovarea si popularizarea lor. Le dorim mult succes in continuare si speram ca proiectele din Romania vor ajunge cat cat mai departe in competitia Electrolux Desing Lab 2014”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing & Communication Manager Electrolux Romania.

Comunicarea proiectului a vizat publicatiile specializate de design, tech si home&deco, care au primit informari detaliate cu privire la proiectele inscrise in competitie si la modalitatea in care cititorii puteau sa voteze proiectele lor preferate. Mai mult, jurnalistii au avut ocazia de a se intalni cu autorii celor patru proiecte, in cadrul unui eveniment de presa de o zi, timp in care au discutat despre cum s-au nascut ideile tinerilor si care sunt planurile lor de viitor.

„Atunci cand am gandit strategia de promovare si comunicare a proiectelor din Romania inscrise in competitia Electrolux Design Lab, am avut un singur lucru in minte acela de a transforma aceasta oportunitate in sansa de afirmare a designului romanesc la nivel global. Avand in vedere ca aceasta competitie se desfasoara in mediul online, ne-am canalizat eforturile de comunicare in aceasta zona, fara insa a ignora activarile de media traditionale din print si TV”, a declarat Alina Popa, Head of Consumer Division, Golin Romania.

De asemenea, bloggeri cunoscuti din zona de digital si new media au sustinut campania, promovand proiectele si indemnandu-si cititorii sa le voteze. in acelasi timp, toti cei 4 semifinalisti au avut oportunitatea de a-si prezenta proiectele in fata publicului larg, prin interviuri si reportaje TV dedicate.

Peste 1.700 de proiecte din toata lumea au fost inscrise in competitia de anul acesta, Romania fiind tara cu cele mai multe proiecte ajunse in semifinala. Din cele 35 de proiecte ajunse in aceasta etapa, toate cele 4 proiecte romanesti s-au clasat in primele 10, conform votului publicului. Mai mult, Set to Mimic a intrat in aceasta etapa din postura de cel mai votat proiect din cadrul competitiei.

Cele 4 proiecte romanesti calificate in semifinala Electrolux Design Lab sunt:

• Conceptul Instant Cleaning Glove al lui Stefan Bogdan, din cadrul Universitatii de Arte si Design din Timişoara, este un proiect ce imbina nanotehnologia, razele laser si apa intr-o solutie rapida si eficienta de a elimina petele de pe haine, imediat ce acestea au aparut;

• Conceptul GARDEN POD al lui Ovidiu Subtire, din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara, reprezinta o sera modulara ce creste plantele de la nivelul de rasad pana la fruct in doar 24 de ore, folosindu-se de deseurile alimentare organice pentru compost, lumina solara si umiditate. Destinat amplasarii pe exteriorul cladirilor, GARDEN POD transforma deseurile alimentare in resurse utile, calculand procentul de nutrienti de care are nevoie fiecare planta;

• Proiectul SET TO MIMIC al Sorinei Rasteanu, studenta a Universitatii de Vest din Timisoara, este un sistem inteligent care reproduce gusturile si mirosurile alimentelor la nivel senzorial si transmite aceasta informatie catre un microcip amplasat la nivelul capului. Acesta permite consumatorului sa simta gustul mancarii de care ii este pofta desi, de fapt, consuma alte alimente;

• Proiectul AMO – Love people al lui George Preoteasa, din cadrul The Alternative School for Creative Thinking din Bucuresti, este un purificator inteligent al aerului, care imbina functia sa de baza cu altele de divertisment si educare a copiilor diagnosticati cu autism. De asemenea, AMO este benefic pentru astmatici sau persoanele cu alergii.

Electrolux Design Lab ofera tinerilor designeri talentati sansa a-şi etala creativitatea in intreaga lume. De-a lungul timpului, competitia a fost o rampa de lansare ce i-a condus pe multi dintre concurenti direct catre locuri de munca si oportunitati de afaceri in design. Jumatate dintre caştigatorii din anii anteriori au continuat sa lucreze pentru Electrolux dupa perioada de stagiu. Premiul intai al concursului este un internship platit, de şase luni, la un centru de design global Electrolux si 5.000 de euro. Vor fi acordate si premiul al doilea, in valoare de 3.000 de euro si premiul al treilea, in valoare de 2.000 de euro. Favoritul publicului, ales prin vot online, va fi premiat cu 1.000 de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here