E.ON este pe deplin dedicat sustenabilității și dorim să jucăm un rol de lider în decarbonizarea sectorului energetic românesc. Pentru a ne atinge propriile obiectivele climatice, reducerea emisiilor este prioritatea noastră principală.

 

Rețelele noastre energetice sunt locul în care se produce

tranziția către o aprovizionare cu energie cu emisii reduse de carbon: acestea integrează surse regenerabile, conectează producătorii și

consumatorii și gestionează fluxurile complexe de energie. De aceea, unul dintre obiective noastre este ca rețeaua electrică să fie capabilă să preia și să transporte tot mai multă energie din surse multiple și distribuite pe scară largă, turbine eoliene, sisteme de energie solară concentrată, panouri fotovoltaice.

 

E.ON și-a asumat în 2005, când a intrat pe piața din România investiții substanțiale pentru modernizare și asta am și făcut continuu în toți acești ani. Din cei circa 1,8 miliarde de euro investiți de E.ON în perioada 2005-2020, aproximativ 1,3 miliarde euro au mers în zona de distribuție energie electrică și gaze naturale. Au fost modernizați peste 8.500 km de rețea de gaze naturale și circa 6.850 km de rețea de energie electrică.

 

Transformarea digitală este pentru noi un proces obligatoriu, pe care l-am demarat cu câțiva ani în urmă și care deja și-a arătat efectele pozitive. Din cele 134 stații de transformare pe care le operăm, 122 au fost modernizate și integrate (total sau parțial) în SCADA și vom continua aceste investiții și pe viitor. SMART Metering este o altă componentă importantă a investițiilor noastre în digitalizarea rețelelor, deoarece comportă avantaje majore pentru clientul final. Până la finalul anului 2020 au fost instalate circa 327.000 de contoare SMART la consumatori din peste 750 de localități din Moldova.

 

Soluțiile noastre ajută clienții de toate tipurile să utilizeze energia mai

eficient, să producă propria energie regenerabilă și, astfel, să reducă

amprenta de carbon.

 

În prezent, portofoliul nostru dedicat companiilor și municipalităților include, de exemplu, soluţii de producere a energiei electrice descentralizată de înaltă eficienţă, precum cogenerare, trigenerare sau sisteme fotovoltaice, soluţii de eficienţă energetică prin iluminat inteligent, bazat pe tehnologia LED. Pentru clienții rezidențiali am dezvoltat soluții integrate pentru încălzirea locuinței, de aer condiționat, de asistență tehnică, de producere acasă a energiei regenerabile și de mobilitate electrică.

 

E.ON este Partener pentru Sustenabilitate în proiectul Via Transilvanica în cadrul căruia susține amenajarea a 200 de kilometri din acest traseu turistic care străbate țara de la Putna la Drobeta Turnu-Severin, pe o lungime de 1.400 km. Compania a dezvoltat și o aplicație pentru clienții care optează pentru produsul Green Home (electricitate din surse regenerabile), pentru fiecare kilometru parcurs pe Via Transilvanica aceștia beneficiază de reducere la factura de energie.

Responsabilitatea socială și dăruirea către comunitate sunt puternic

imprimate în ADN-ul E.ON.  Anul trecut a fost un an plin de provocări, iar E.ON România a susținut activitatea spitalelor în lupta cu pandemia, alocând în acest sens peste 500.000 de lei. Am sprijinit sute de elevi pentru a putea participa la școala online oferindu-le laptopuri și alte echipamente necesare. În plus, peste 250.000 de kwh au fost dăruiți unui număr de peste 1.600 de familii în cadrul proiectului „Dăruiește Lumină”. Parteneriatul strategic cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a continuat și în 2020 când au fost derulate campanii de informare privind utilizarea în siguranță a energiei.

 

Până acum am investit 15 milioane de euro pentru suportul comunității în care ne desfășurăm activitățile. Am ajuns la peste 322.500 de beneficiari și am efectuat peste 14.000 de ore de voluntariat.

 

Despre Raportul de Sustenabilitate al E.ON

 

Raportul de sustenabilitate al Grupului E.ON în România reflectă performanța nefinanciară a tuturor companiilor E.ON din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2020 și a fost realizat din dorința de a crește transparența față de toate părțile interesate și pentru a îmbunătăți modul de guvernare a companiei. Documentul este elaborat pe baza Standardelor Global Reporting Initiative (GRI), Opțiunea Core.

 

E.ON se angajează să prezinte public raportul de sustenabilitate an de an, oferind astfel tuturor părților interesate șansa de a ne cunoaște mai bine și de a aprecia eforturile noastre pentru dezvoltarea durabilă a sectorului energetic.

 

În paginile raportului sunt prezentate acțiunile, proiectele și rezultatele obținute prin respectarea strategiei de sustenabilitate, pentru care stakeholderii au manifestat un interes deosebit.

 

Mai multe informați despre Raportul de Sustenabilitate E.ON pentru anul 2020 regăsiți aici.

 

Despre E.ON România

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 16 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei şi a soluţiilor energetice pentru circa 3,3 milioane de clienţi. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 1,8 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,5 miliarde de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here