Sursa foto: https://pixabay.com/photos/electric-car-auto-carsharing-smart-4381728/

 

La reţeaua de încărcare a maşinilor electrice din România se adaugă şi staţii de încărcare electrice proprii pe care utilizatorii le pot cumpăra pentru a-și încărca maşina direct de acasă. În toate oraşele mari din ţară sunt câteva zone în care maşinile electrice pot fi încărcate şi care au putere medie, dar există şi staţii rapide.

Încărcarea unei maşini normale poate să dureze între o oră şi 12 ore ţinând cont de parametrii maşinii. Cu energia obţinută se pot parcurge undeva între 100 şi 300 km iar costurile sunt între 0 şi 78 de lei.

Avantaje staţii de încărcare electrice proprii

Persoanele care aleg să îşi cumpere staţii de încărcare electrice proprii au o serie de avantaje considerabile şi anume:

–           Pot încărca maşina chiar de acasă oricând doresc fără să îşi facă griji cu privire la cei care stau la coadă;

–           Pot lăsa maşina la încărcat peste noapte pentru a o găsi dimineaţa la capacitate maximă;

–           Se pot asigura ca de fiecare dată când pleacă cu maşina aceasta este corect încărcată;

–           Pot controla mai uşor modul în care bateria maşinii se descarcă;

–           Nu trebuie să piardă timp aşteptând la cozi.

Costurile pentru încărcare în cazul persoanelor care nu au staţii de încărcare electrice proprii

Persoanele care nu au propriile staţii de încărcare vor trebui să ţină cont de mai multe aspecte. Costurile variază în funcţie de cât trebuie să fie încărcată maşina electrică şi de capacitatea sa. În cel mai rău caz cu 40 kWh – capacitatea bateriei unei maşini electrice, o persoană va merge 100 km şi va cheltui 78 de lei în acest sens.

Este vorba desigur despre drumuri prin oraş, despre drumurile pe timp de iarnă când funcţia de încălzire rămâne pornită. În cel mai bun caz maşina va parcurge 300 km în aceeaşi bani, în condiţii de primăvară şi toamna, fără a porni aerul condiţionat şi în cazul drumurilor mai lungi.

Preţurile variază foarte mult în funcţie de reţea, dar şi de puterea pe care staţia o are. În cazul în care staţiile nu sunt free, este mai scumpă încărcarea rapidă decât cea lentă.

Termenul unitate se referă la kWh şi aşa este definit în legislaţie. Furnizorii de curent nu pot să vândă curent unui vehicul ci doar unui punct fix cum este staţia sau clădirea, ceea ce înseamnă că furnizorii s-au străduit să se adapteze şi au numit kWh unităţi.

În cazuri foarte izolate, încărcarea maşinii poate fi făcută şi cu ajutorul serviciilor de parcare plătită. În acest sens se tarifează staţionarea la staţie şi nu se ia în calcul curentul consumat însă rezultă unele dezechilibre considerabile între costuri şi kilometri, pentru că maşinile electrice disponibile în prezent pe piaţă au timpi de încărcare şi parametri diferiţi. O veste bună pentru utilizatorii maşinilor electrice, genul acesta de tarifare este rar şi fiind evitat de un număr mare de şoferi, şansele să dispară în timp sunt foarte mare şi anticipate de şoferi.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here