• Din acest an, Programul Rabla include și componenta MOTO și oferă o reducere de până la 7.000 lei la achiziția de motocicluri noi (motociclete sau scutere, cu motor termic sau electric);
  • Programul Rabla MOTO ajută la reducerea poluării prin descongestionarea orașelor ca urmare a dezvoltării parcului de moto și scutere din România;
  • Promovarea deplasării pe două roți și a mijloacelor de transport cu emisii poluante scăzute sau chiar 0 este un răspuns firesc al Ministerului Mediului” – a declarat Costel ALEXE, Ministrul Mediului;
  • Pentru a facilita accesul la informații, am lansat rablamoto.ro – ghidul online despre accesarea Programului Rabla MOTO și despre dealerii și mărcile de motocicluri incluse în program;
  • Din peste 9.000.000 de vehicule înmatriculate, doar 150.000 sunt motocicluri, iar din acestea 106.000 au peste 12 ani, în timp ce doar 12.000 sunt mai noi de 4 ani;
  • Piața moto din România a crescut anul trecut cu 40% – una dintre cele mai mari creșteri din UE. Totuși, avem unul dintre cele mai mici parcuri de motociclete și scutere;

 

 

Scuterele și motocicletele sunt soluția atunci când vorbim de poluare și aglomerație urbană

 

Schimbarea pe 2 roți se produce sub ochii noștri chiar și în România, iar actualul context generat de pandemia COVID-19 duce la impulsionarea unei piețe care până acum se dezvolta organic, din necesitate. Analizele făcute de specialiști în mobilitate urbană arată că susținerea deplasării pe 2 roți în mediu urban este cea mai ușor de implementat și cea mai ieftină soluție de descongestionare a traficului și de reducere a poluării.

 

Acum, în ”era COVID19”, reprezentanți FEMA – Federația Europeană a Asociațiilor de Motocicliști au lansat deja ideea că motocicletele și scuterele sunt opțiunile ideale pentru deplasare personală în perioada distanțării sociale.

În perioada distanțării sociale, care va dura mult timp de acum înainte, transportul în comun devine periculos sau ineficient, taxiurile vor fi de evitat, iar dacă vom folosi toți mașina personală vom bloca traficul.

Ce putem face? Există soluția utilizării de trotinete și biciclete, dar acestea sunt o soluție bună pentru distanțe de până în 3 – 5 km. Deplasarea pe 2 roți motorizate – motociclete și scutere, rămâne singura soluție eficientă pentru transportul personal. Nu putem face toți această schimbare, dar putem să-i încurajăm pe cei care pot și vor să facă trecerea la motocicletă sau scuter.

Dacă mai multe persoane aleg un motociclu în locul autoturismului, acest lucru înseamnă că se face loc pentru alți participanți la trafic. Chiar și șoferii de vehicule rămași devotați mersului pe 4 roți au de câștigat: cercetările realizate de institutul belgian Transport & Mobility din 2011 au arătat că dacă 10% dintre șoferii auto au trecut la motociclete, totalul orelor de călătorie pierdute a fost redus cu până la 63%.

 

Promovarea deplasării pe două roți și promovarea extinsă a mijloacelor de transport cu emisii poluante scăzute sau chiar 0 este un răspuns firesc al Ministerului Mediului la problemele de calitate a aerului cu care se confruntă țara noastră. 2020, anul în care am introdus, în premieră, componenta MOTO în programele RABLA și RABLA PLUS este și anul în care România a semnat Pactul Ecologic European ca element cheie în planul de redresare a Uniunii Europene, după̆ pandemia COVID-19. Ne-am alăturat, astfel, statelor care susțin Redresarea Ecologică a Uniunii Europene șI sunt onorat că am fost desemnat să semnez această declarație în numele Guvernului României ” a declarat Costel ALEXE, Ministrul Mediului pentru campania de susținere și popularizare a programului Rabla MOTO, derulată de motoADN.

 

 

Rabla MOTO, o necesitate?

 

Cifrele vorbesc de la sine. Cu o creștere de 40% a pieței moto în 2019 – cea mai mare la nivelul Uniunii Europene – România a ajuns la aproape 150.000 de motocicluri înmatriculate. Dintre acestea însă, doar 12.000 au mai puțin de 4 ani, 8.000 au între 5 și 9 ani iar 106.000 au mai mult de 12 ani!

Acum 18 luni,  motoADN, ca asociație care susține dezvoltarea motociclismului în România, a pornit demersurile necesare pentru a convinge autoritățile să includă în cunoscutul program Rabla și achiziția de motocicluri.

La SMAEB 2019 – salon motociclete si accesorii – 8.000 de susținători ai acestei idei și-au exprimat rapid dorința ca proiectul să devină realitate, semnând petiția dedicată, iar 14 cluburi și asociații moto s-au alăturat demersului și au participat la întâlnirile oficiale cu Ministerul Mediului si Administrația Fondului pentru Mediu.

 

“Numărul crescut de mașini sufocă orașele iar soluția sunt scuterele si motocicletele. Am învățat de la piața de auto și vrem să evităm să creștem aducând în țară motocicluri vechi. Ne dorim să îi sprijinim real pe cei care vor să facă trecerea la 2 roți și să îi ajutăm să își ia motociclete și scutere cât mai noi și mai performante. Numai așa vom reuși să sprijinim atât mobilitatea urbană, cât și reducerea poluării”, declară Răzvan PAVEL, Președinte, motoADN.

 

RablaMOTO.ro ghid online pentru accesarea prohramului RABLA MOTO

 

Rabla MOTO a fost implementat și funcționează cu finanțări de 3.500 lei, respectiv 7.000lei pentru fiecare achiziție de motocicletă cu motor termic, respectiv electric.

Sunt puncte în care programele pot fi îmbunătățite pentru edițiile următoare, dar acum  dealerii sunt pregătiți să ofere scutere și motociclete în cadrul acestui programului.

motoADN își propune să promoveze programul, să îl facă vizibil și ușor de înțeles pentru ca cei care au nevoie de el să îl acceseze. În acest scop, motoADN a lansat www.rablamoto.ro – portal dezvoltat sub forma unui Ghid online, care oferă toate informațiile necesare oricui vrea să acceseze Rabla MOTO:

 

Cei care vor să acceseze Rabla MOTO trebuie să știe că dealerii moto înscriși până acum în program sunt reprezentați ai mărcilor APRILIA, BMW, DUCATI, HONDA, ITALJET, MOTO GUZZI, PIAGGIO, ROYAL ENFIELD, SYM, SUZUKI, URAL, VESPA și în curând urmează să fie aprobată YAMAHA.

 

Programul RABLA MOTO permite acordarea unei finanțări de 3.500 lei pentru achiziția de motociclete și scutere cu cilindree mai mare de 125 cm3 și cu emisii de CO2 mai mici de 125 g/km, dacă se casează o mașină mai veche de 8 ani. Încă nu este posibilă casarea unei motociclete vechi pentru a accesa acest program.

Programul RABLA MOTO Plus permite acordarea unei finanțări de 3.500 lei pentru achiziția de motocicluri electrice cu motor electric având o putere nominală de maxim 4KW și o viteză maximă constructiv mai mare de 45 km/oră. Pentru acest program nu este necesară casarea unei rable.

Pentru a accesa programul trebuie respectați pașii descriși pe www.rablamoto.ro. ATENȚIE: orice nerespectare poate duce la anularea dreptului de a folosi voucherul RABLA.

 

Tendințe în dezvoltarea domeniului moto în România

 

Criza COVID schimbă totul, dar pentru piața moto ar trebui să reprezinte un impuls. În ciuda blocajelor actuale trebuie să realizăm că economia, cu tot ce presupune ea, se va relansa treptat.

Percepția despre motociclism se schimbă și în România și asta ne bucură. Am trecut demult de nivelul la care se considera că este un mijloc de deplasare pentru teribiliști. Mulți români descoperă acum eficiența deplasării urbane pe 2 roți și frumusețea călătoriilor moto.

Mai mult decât atât, ultimele luni, în care comunitatea moto a demonstrat că este unită și a inițiat acțiuni caritabile în întreaga țară, au arătat și altă față, mai puțin cunoscută a motocicliștilor, făcându-i și pe alții să își dorească să li se alăture.

 

***

Contact:

Răzvan PAVEL
Președinte
[email protected]
0730.390.391

Despre motoADN

Misiunea asociației motoADN este aceea de a promova, proteja și încuraja motociclismul în România.

motoADN militează pentru recunoașterea oficială a motociclismului drept o modalitate de transport ieftină, eficientă și practică, accesibilă oricui, accentuând totodată contribuția sa la reducerea congestiei din traficul urban și de pe drumurile naționale.

Printre proiectele pentru care motoADN este consocută se află propunerea de introducere, din 2020 a programului RABLA Moto – pentru motociclete și scutere noi și implicarea în stabilirea formulei finale a proiectului primăriei București privind taxa de mediu, astfel încât acesta să nu afecteze motocicliștii români.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here