Octombrie 2021

Un nou studiu GLAMI Fashion (Re)search arată date despre preferințele consumatorilor în sezonul rece. 75% dintre români intenționează să cumpere articole de modă de Black Friday – dar 47% dintre cumpărători nu au planificat achiziții specifice, ci doar caută cele mai bune oferte.

Cumpărături de răzbunare în pandemie? Se pare că… da! Românii par dornici să facă cumpărături în noiembrie și decembrie 2021, în mod tradițional lunile de sezon înalt în comerțul electronic, în special în comerțul electronic de modă, potrivit noului studiu demarat de www.glami.ro.

Aproape 68% dintre clienții români vor alege să cumpere mai ales online în acest interval de timp, în timp ce 25% vor cumpăra atât online, cât și offline (50/50).

Se pare că au dispărut zilele în care cumpărăturile offline și Black Friday mergeau mână în mână, căci doar 2% dintre participanții la studiu intenționează să cumpere mai ales offline anul acesta. Când au fost întrebați despre principalul avantaj al comenzilor online, compararea prețurilor a fost invocată drept cel mai puternic factor de convingere, alături de confort.

Teama de COVID nu-i sperie pe clienții care vor să facă cumpărături offline, căci aproape jumătate din oamenii (44%) care au spus că vor face cumpărături și offline vor părăsi un magazin fizic dacă văd că este supraaglomerat, așa că se poate observa în continuare influența pandemiei, chiar dacă magazinele rămân deschise.

Digitalizarea industriei modei

Tendința de cumpărături online a continuat să crească încă din primele zile ale pandemiei și pare să accelereze digitalizarea industriei modei, determinând mai mulți clienți să aibă încredere și să aleagă cumpărăturile online față de cele offline. Atunci când au posibilitatea de-a cumpăra într-un magazin fizic versus de-a comanda online de la același magazin, românii aleg online (58%).

Cumpărături de Black Friday și… nu prea

Există încă oameni care nu intenționează să cumpere articole de modă de Black Friday, anul acesta. 8% dintre participanții la sondaj au declarat clar că sunt conștienți de frenezia online de Black Friday, dar nu vor cumpăra nimic anul acesta. 16% dintre persoanele care au dat curs sondajului www.glami.ro au declarat că sunt încă în dezbatere cu privire la comenzile lor de Black Friday.

Jumătate dintre persoanele care nu intenționează să cumpere piese de îmbrăcăminte de Black Friday (48%) spun că vânzările și reducerile sunt disponibile pe tot parcursul anului, astfel încât achizițiile din noiembrie sunt opționale.

10% dintre respondenții care nu vor cumpăra articole de modă în această ediție de Black Friday au declarat că se vor concentra pe produsele la care pot economisi mai mult, cum ar fi electronicele.

Și 20% dintre acești respondenți se tem încă să cumpere obiecte inutile în această perioadă, când bugetele sunt reduse.

Despre proiectul GLAMI Fashion Re(search) 

GLAMI se angajează să dezvăluie date și informații convingătoare despre starea sectoarelor de comerț electronic din țările în care își desfășoară activitatea, prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search, cât și prin alte rapoarte interne comunicate mass-media locale, pe toate cele 17 piețe pe care GLAMI este prezent. Toate studiile pe care GLAMI le efectuează sunt realizate online, în rândul vizitatorilor de pe platformele GLAMI. Rapoartele centralizate și constatările locale relevante sunt publicate aici: www.fashion-research.ro 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here